Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #26 Skrevet 6. juni 2010 Datteren min heter Michelle til mellomnavn. Syns det er fint jeg. Men om du virkelig vil bytte så syns jeg barnefar er en drittsekk om han nekter. Det beste er jo at dere begge er sånn passe enige om navn.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #27 Skrevet 6. juni 2010 HI Takk for positive svar, nå ble jeg glad:) Er nesten litt skammelig at jeg er så usikker på alt, og ikke minst meg selv. Men det er vel slikt som følger med å være ung og mor i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #28 Skrevet 6. juni 2010 Michell er da et pent navn. Et vennepar av meg og minn mann har ei søt lita jente som hetter Michell og de er begge over 30 og leger...Så jeg tenker ikke ung alenemor uten jobb eller utdannelse når jeg hører navnet;)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #29 Skrevet 6. juni 2010 Michelle er jo kjempefint! Har latt merke til at enkelte her har kommet med stygge kommentarer om det navnet, nettopp fordi jeg syns det er så fint.. Men hvilke navn får IKKE stygge kommentarer her på dib? Behold navnet hvis du selv liker det.. hvis ikke tar du en alvorsprat med BF og sier at du vil legge på et ekstra navn Lykke til! Syns iallefall at du ikke skal skamme deg over det navnet, det er jo nydelig
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #30 Skrevet 6. juni 2010 Husk at folk som sitter og slenger med leppa på en anonymforum på dib VIREKLIG IKKE er verdt å høre på! De er bare ute etter å få andre til å føse seg ille, spesielt de som ikke lever et A4 liv, altså mann + kone + felles barn, gode jobber med bra lønn, bo på "riktig" sted osv.... Folk her inne elsker å gå etter unge alenemødre. Liker du navnet, og valgte det fordi du syntes det er fint, så behold det :-) Ikke bytt pga sure dib-kjerringer :-)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #31 Skrevet 6. juni 2010 Jeg synes du skal slutte å skamme deg å stå for den smaken du har. Lille Michelle kommer til å skamme seg selv dersom du gjør det. Med mindre du virkelig, personlig misliker navnet selv, da. Og bare ga henne det i en slags ammetåke. Men er det kun fordi du tenker på hva det signaliserer så synes jeg du bare skal ta lang fart å drite i det. Ellers så er det jo selvfølgelig en ide å legge et navn foran - hvis du får med deg samboeren din på det. Problemet er at dobbeltnavn hvor et av navnene er engelsk ofte blir enda mer harry... Kanskje disse går...: Vera Michelle Ida Michelle Liv Michelle Ellers så kan du jo kompensere med å IKKE kle henne i rosa klær, klær med Hello Kitty/Barbie osv på. Hvis du kler henne i litt 70-talls retro, kjønnsnøytrale klær og hun heter Michelle, så kanskje du lurer alle de 35 år gamle akademikermødrene på Grunerløkka til å tro at Michelle er et skikkelig kult navn..
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #32 Skrevet 6. juni 2010 Michelle er ikke blant MINE favoritt namn, men ikke så ille... Men om du kaller neste barn "Kari eller Knut"....da klinger det ille....
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #33 Skrevet 6. juni 2010 Michelle er fint!!!!! Hilsen gift, 34 år 4 barn:)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #34 Skrevet 6. juni 2010 Jeg har ingen dårlige assosiasjoner med navnet Michelle. Syntes det er fint. Bry deg ikke om hva folk sier her inne. Alt for mange idioter. Hilsen høyt utdannet (master i molekylærbiologi), godt etablert (gift i 5 år og barn på vei) dame.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #35 Skrevet 6. juni 2010 Så lenge dere ikke er gidt er det du som bestemmer navnet. Juridisk sett har han ikke noe medbestemmelsesrett.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #36 Skrevet 6. juni 2010 Huff.. Liker IKKE Michelle..Blir så "glorete". (Meeeen, det er ikke mitt barn)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #37 Skrevet 6. juni 2010 Michelle er i alle fall ikke noe poppis-navn! Det er ligger på 258. plass blant norske jentenavn. Det betyr at navn som Gunvor, Guri ,Kjellaug, Oddny, Eldbjørg, Jannicke, Judith, Maiken og Rebekka er mer brukt enn Michelle. Personlig har jeg sans for "tøffere" navn enn Michelle, men alt kler den smukke!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #38 Skrevet 6. juni 2010 Du seier jo at du eigentleg synes namnet er fint, så må du gje katta i kva damer her på dib/bim seier. Her vert jo namn diskutert opp og i mete. Men dette er ikkje haldningar som andre folk tenkjer på . Eg og har desverre lese mindre rosande ord om småen min sitt namn her inne, så skjønar godt kva du meiner, og dg har nok angra litt på valget eg og. Men i "den verkelege verda" er det mange som seier det er eit fint namn, og eg syntes jo det var fint då me valde det. Og no er det jo det namnet som er han.
Lala12 Skrevet 6. juni 2010 #39 Skrevet 6. juni 2010 Det er ingenting feil med Michelle! Pent og feminint navn, ikke noe å skamme seg over.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #40 Skrevet 6. juni 2010 Michelle er fint og ikke bry deg om navnetrådene her. Selvom jeg forstår at det er vanskelig! Idag, seks år etter at sønnen fikk sitt navn, angrer jeg litt på stavingen som også indikerer "ung mamma som vil ha et fancy navn". Jeg forstår ikke hva jeg tenkte med som valgte en slik stavning, men, men.. Behold Michelle om du liker det.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #41 Skrevet 6. juni 2010 syns Michelle er et kjempefint navn jeg! Jeg syns selv det var vanselig å venne seg til navnene til jentene mine,men etter noen uker gikk det seg til:)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #42 Skrevet 6. juni 2010 Michelle er då eit fint og ordinert namn, eg forbinder det ikkje med ung-uvitande mor. Har to asosiasjonar til namnet, eine var ei som gikk på same skule som meg (veldig hyggeleg jente, men kjende ho ikkje serleg). Og så er det ho festelige frigjerings-dama i AlloAllo som alltid kjem inn gjennom vindauget;) hihi:) (ho har eg alltid syntest var stilig). Men som andre seier, dersom du angrar pga ting som har blitt sagt om namnet på internett, så får du prøve å ignorere det. Dersom du har tvilt før det, så får du heller prøve å snakke med bf. Det virka jo som om du likte namnet før. Prøv å hugs kva som gjor at du begynte å tvile, og så tenk gjennom om det er grunn nok til å angre på namnet. Eg har konkludert med at ein ikkje bør legge ut barna sine namn (eller planlagte namn) på slike nettstadar. Men så las eg ein del namndebatt-trådar før eg begynte å bestemme namn på ungen min og, så sånn sett hadde eg flaks;) Eg er forresten ung mor sjølv, og kan forstå usikkerheita di. Eg kan prøve å trøste deg med at det meste går over, berre ein bestemmer seg, og helde på valet sitt. (vi forandra forresten namnet på ungen vår og, men kun etternamnet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå