Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Misvisende tittel siden alle har forskjellig smerteterskel og forskjellige opplevelser. For min del var det å brekke nakken. Mange ganger verre enn å føde. Hva med dere?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Jeg har hørt at gallestein er noe av det vondeste n kan oppleve.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 jeg tror det må være å miste sitt barn eller noe, altså en smerte i hjerte..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 Jeg tenkte på det å miste hele familien sin, dvs. psykisk smerte. Har heldigvis ikke opplevd det, men livets erfaringer har vist meg at psykisk smerte er mye værre enn fysisk.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Kan skrive under på den med gallesten, spesielt hvis du får bukspyttkjertelbetennelse på toppen.. Jeg svimte av av ren smerte hos Legevakten med den kombinasjonen i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #7 Skrevet 5. juni 2010 Hi her. Ikke for å være insensitiv, men jeg mener den verste fysiske smerten. Skader, sykdommer, betennelser, fødsler, ol. Ting som gjør vondt.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #8 Skrevet 5. juni 2010 At barnet ditt forteller deg at han har blitt utsatt for et overgrep. Ønsker ingen den samme vonde følelsen.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #9 Skrevet 5. juni 2010 Hi sa fysisk smerte. Følg med da for pokker.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #10 Skrevet 5. juni 2010 Leste for mange år siden en artikkel om temaet. Der det var en forskning som viste at det å bli skutt i hælen var den største smerte et menneske kunne klare ,uten å besvime. Illustrert vitenskap tror jeg bladet het.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #11 Skrevet 5. juni 2010 å lese om stakkars små babyer som blir voldtatt og mishandlet er det vondeste jeg har opplevd og prøver alt jeg kan å unngå å høre/se/lese om sånt i media men sånn fysiske smerter: migrene! jeg har så ekstremt kraftige anfall og det syns faktisk jeg er myyyyye verre enn det var å føde
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #12 Skrevet 5. juni 2010 Er det sant, 23:10! Visste jeg ikke Ikke at det frister å prøve, altså...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #13 Skrevet 5. juni 2010 Å måtte forlate barnet ditt i en grusom flyktningeleir der du vet han vil bli misshandlet til døde, fordi du ikke greier å få ham ut? Å være den eneste gjennlevende av hele fammilien din, aller du kjenner og hele din folkegruppe og måtte arbeide for dem som drepte dem for selv å overleve? Å få yttre og indre kjønnlepper skåret vekk og underlivet sydd sammen, uten bedøvelse?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #14 Skrevet 5. juni 2010 Det absolutt verste smerten jeg har vært borti er bekkenløsningssmerter, har noen ganger fått så syykt vondt at jeg hyler til og tårene spretter. Heldigvis er det ikke så ofte det har vært SÅ ille! Kan vi ikke holde oss til det verste vi selv har opplevd? Hva man "har hørt" blir liksom så feil, i forhold til spørsmålet.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #15 Skrevet 5. juni 2010 Det fysisk vondeste jeg har opplevd var å få kneet av ledd og dytte det på plass selv. Besvimte av den smerten.Mye vondere enn "en tøff fødsel" (jordmor sine ord). Likevel er nok det bare barnemat i forhold til det det ble spurt om her. Spørsmålet er faktisk: "Hva er den vondeste opplevelsen i hele verden?"
Lemonia Skrevet 5. juni 2010 #16 Skrevet 5. juni 2010 Jeg har vært gjennom mange slags fysiske smerter (med kronisk sykdom, to operasjoner osv), men vil likevel sette fødselen langt over smertemessig. mange timer med sterke sammenhengende rier unner jeg ingen.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #17 Skrevet 5. juni 2010 Det vondeste (verre enn fødsel med rift 3c og rier i nesten 3 dager) må ha vært betennelsen jeg fikk i ryggen. Smerten kom akutt inne på en restaurant. Jeg skrek av smerte og tårene trillet. Kunne ikke gå på 2 uker. Var livredd at samme smerte skulle dukke opp under fødselsriene..nesten, men ikke helt:)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #18 Skrevet 5. juni 2010 Tykktarmbetennelse som pågikk i tre måneder før behandlingen begynte å virke. Har aldri opplevd lignende hverken før eller siden, fødselen var en drøm i forhold...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #20 Skrevet 5. juni 2010 En fødsel er på randen av hva et menneske kan klare. Og de aller aller fleste vil på et punkt i fødselen føle at de ikke klarer mer pga smertene. Men ALLE fortrenger smertene etterhvert og ser tilbake på en fødsel som mye mindre smertefullt enn det faktisk var.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #21 Skrevet 5. juni 2010 De sterkeste smertene jeg har hatt er første fødsel som varte i over to døgn og de måtte klippe meg og få ungen ut i en fart på slutten. Kronisk ulcerøs kolitt i aktiv periode uten medisiner. Men det mest utholdene smerten jeg har hatt var da jeg måtte ha flere opperasjoner etter fødsel som ikke gikk bra og fikk betennelse i underlivet flere ganger etter første fødsel. Sårene var ikke var grodd før 6 mnd etter fødsel og med vissheten om at jeg fortsatt måtte ha ny opperasjon når jeg var ferdig med barn. Den opperasjone hadde jeg i høst og jeg var igjen uheldig og hele opperasjonssåret sprakk etter en uke og jeg måtte inn på sykehuset for to nye opperasjoner og mistet mye blod. Har aldri vært så redd som i hele mitt liv som da.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #22 Skrevet 5. juni 2010 Gallesteinsanfall er jævlig. Har hatt det en gang Tarmslyng er noe av det jævliste jeg har opplevd. Hatt det altfor mange ganger. Grusomt!!! Ellers har leg hatt hoften ut av ledd. Veldig vondt Og skulderen ut av ledd,. Vondt Ellers har jeg blitt skjært i mange mange ganger. Ikke direkte behagelig, men ikke så ille som f.eks tarmslyng.
Mamma'n til H og A + spire Skrevet 5. juni 2010 #23 Skrevet 5. juni 2010 Hmm, smerte i ryggen kommer høyt på lista, ja. Jeg fikk en slags strekk og greide ikke å gå eller bevegelse. Kjæresten min fant meg gråtende på gulvet hvor jeg stod på alle 4 fordi det var den stillingen jeg hadde minst smerter i. Det var det eneste jeg har opplevd hvor jeg har måttet ta sterk smertestillende. Vært heldig med fysisk smerte, men psykisk smerte derimot. Er enig med at den er verst av alt. Ellers så må det nok kjennes helt jævlig ut om en tannlege borer et tann ned til nervene uten å bruke bedøvelse først. Var jo helt grusomt (verre enn fødsel) MED bedøvelse!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #24 Skrevet 6. juni 2010 Hmm. Må nok være fødsel. Har heldigvis ikke vært utsatt for ulykker:)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #25 Skrevet 6. juni 2010 Fysisk smerte er vel individuell vil jeg tro, men bruddsmerter og brannskader er de værste smertene jeg har opplevd. Nyrestein kom også høyt opp, men ikke helt opp. Fødsel var ikke smertefullt overhode til sammenligning. Psykisk smerte blir noe annet, men vondeste er vel å miste noen man elsker og ikke forventer å miste, som feks barn eller partner. Eventuelt selv å ha påført andre dødelig skade i feks en ulykke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå