Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #26 Skrevet 5. juni 2010 Reglene er til for å holdes. Blir dritsur og kommer til å si ifra om folk sniker inn slekt når ikke andre som holder seg til regelverket får lov til det. Skulle du føde i Molde og så visste du ikke der var sommertstengt en gang?? Du har veø informert Molde/ Kr. Sund om at du ønsker føde der??
Mamma til*2 jenter* Skrevet 5. juni 2010 #27 Skrevet 5. juni 2010 Det er snakk om 1-gangsfødende som bor der 3 dager,2 gangsfødende 2 dager...Det er ikke verdens undergang å faktisk få slappe av litt å komme til hektene igjen uten besøk. Men litt kunne Barselhotellet ha slakket på reglene. Besteforeldre er nærmeste familie å burde bli prioritert i neste omgang. Men syns veldig synd i dem som bor i opp til 5-6 dager helt alene etter keisersnitt eller mye komplikasjoner. Men regler er regler å dem er til for å holdes. Når Ålesund Sykehus er så snille å lage til et hotell med nydelig mat å flotte rom me mange tilbud til dem som har født er det minste vi kan gjøre å respektere reglene. Vi har jo et valg om å reise hjem etter 12-24 timer. Så lenge man kommer tilbake den 3 dagen for føllingsprøve å vekt. Dette må jo seff være om man er i veldig god form eller har evt født før. Men kan anbefale 1-gangsfødende å ta imot tilbudet om å bli me på amme-timene og treningstimene for å få tiden til å gå. Bruk de snille damene som jobber der nede å lever ungene til å SOV. Ta med PC,musikk osv for å ha noe å gjøre på. Men mest av alt: BRUK TIDEN MED BARNET! Gjør det heller til noe positivt enn negativt.. Det er ikke alle som får dette tilbudet lenger.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #29 Skrevet 5. juni 2010 Amen !! Litt avsporing her nå, men: Er maten der god altså?? hehe.. HATER sykehusmat !!! (Har ligget mange døgn på sykehus, Åse+Volda, pga div. brudd, andre operasjoner og fødsler, og har hatt stoooore problemer med maten... Og jeg er glad i mat !!)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #30 Skrevet 5. juni 2010 Hahaha :-D Hørt de har buffet på hotellet, da :-P Jeg lå først på kreftavdelingen i Trondheim da jeg gikk på cellegift. Her var både frokost, lunch og middagsbuffet - konge! Så skulle jeg ta resterende kurer i Ålesund, ikke på kreftavd. men på Gyn. Der fikk jeg mat fra felleskjøkkenet. Jeg hadde ønskekost, men det jeg ønsket meg og så for meg, var skjelden det jeg fikk for å si det slik. Endte med medbrakt - hjemmebakt brød som jeg fikk ha i fryseren på avd. Og så stekte de snille sykepleierne grandis til med hveer dag - da visse jeg i allefall hva jeg fikk, og fikk i meg mat, haha :-) Må si de er jo gode på omsut og pleie på Åse da:-) Men jeg regner med mannen din og skal være med? I mitt tilfelle blir vel stakkaren pisket rundt på både butikk og pizzasjappe om jeg ikke er fornøyd :-P Men har hørt at maten på Hotellet skal være bra :-)
Mamma til*2 jenter* Skrevet 5. juni 2010 #31 Skrevet 5. juni 2010 Maten på barselhotellet er nydelig go... Skikkelig frokost og kveldsmat buffet..Omtrent slik du får på et flott hotell. Middagen kan variere litt men du får mye godt.. Potetball er standard torsdagsmat Jeg har aldri spist så mye frokost men herlighet så jeg spiste dagen etter fødselen. Mye godt pålegg,mange forskjellige skiver og knekkebrød..Egg i alle mulige former,drikke i alle mulige retninger å ikke minst verdens beste kakao!! Eneste som er å pirke på er at stolene ikke er så goe å sitte på.(ta med en pute fra rommet)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #32 Skrevet 5. juni 2010 Åh, nå kjenner jeg at jeg gleder meg ) Mannen min skal være med, men er litt usikker på om vi skal bestille helpensjon til han. Men kanskje vi skal satse på det da ) Hilsen hun som var bekymret for maten
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #33 Skrevet 5. juni 2010 Oisann Selv i en uheldig situasjon merker jeg at jeg er heldig ja. Jeg er ikke sammen med barnets far. Det er mulig han titter innom en gang på sykehuset, men ikke sikkert han kommer for en time engang. Så jeg har fått "dispensasjon" til å ha mine foreldre der, så jeg skal slippe å føle meg for ensom. Men setter pris på at det ikke overstrømmes av besøkende når vi bli liggende 4 stk sammen.
Mamma til*2 jenter* Skrevet 5. juni 2010 #34 Skrevet 5. juni 2010 Du har mye å glede deg til Spis godt å drikk mye! Å om du er sulten utenom mat-tidene så er det lov å gå opp å be om å laget til noe. Nyt oppholdet på et flott hotell! Butikk ligger jo som nærmeste nabo så det er jo mulighet for at din kjære kan evt kjøpe noe du mangler. Det er TV på rommene med mange kanaler. Sengene er myke og gode men er 2 enkeltsenger så de går fra hverandre på midten. Ta med egne tuber med shampo og balsam(evt intimsåpe).
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #35 Skrevet 5. juni 2010 Uansett hva dere flergangsfødende sier om ro og fred,så hadde jeg,som førstegangs,virkelig satt pris på om besteforeldrene fikk komme og titte på sykehuset. 3 dager er lang tid for noen som venter!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #36 Skrevet 5. juni 2010 Hehe.. Er vel ikke så farlig om de går fra hverandre på midten.. Ingen fare for noe hankypanky tror jeg...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #37 Skrevet 5. juni 2010 21:13: Skal du føde på Åse? Hilsen 23:30.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #38 Skrevet 5. juni 2010 19:55: Du skal ikke inn på mitt rom, så du ville ikke sett slekten min, så du trenger ikke å bekymre deg for å bli dritsur Jeg har ikke søkt om fødeplass ennå, nei. Hvis jeg rekker det mtp sommerstengingen så føder jeg i Molde, hvis ikke blir det i Ålesund.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #39 Skrevet 5. juni 2010 Jeg er ikke 19:55, men jeg håper for all del du blir oppdaget.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #42 Skrevet 5. juni 2010 De kan vel ikke gjøre så mye med det, men dere kan jo få en irettesettelse, og jeg håper det blir vitner til den. Total mangel på respekt for reglene og de andre på barselhotellet.
Mamma til*2 jenter* Skrevet 5. juni 2010 #43 Skrevet 5. juni 2010 Ikke vits i å krangle om dette temaet! Folk har forskjellige meninger å i bunn å grunn burde Barsehotellet løsne LITT på reglene sine. Det er ikke mye å be om å få besteforeldre på besøk.. Dette burde også være opp til hver enkelt tilfelle å i samråd med jordmor/vakthavende som er tilstede på hotellet. Jeg er sikker på at etter hvert løsner reglene litt å om dere spørr fint ordner det seg sikkert uansett. Dere må bare forklare situasjonen å si at det er snakk om et lite besøk å at det skal foregå stilt og rolig uten riksing ut og inn av rommet. Men jeg vil anbefale å heller roe ned å prøve å nyte dagene på hotellet før dere drar hjem. Den tiden får dere ALDRI igjen! Første dagene er ubeskrivelige å herlige å skal brukes på å knytte bånd. Det er absolutt ikke noe problem å si ifra at dere tar dere en trilletur oppi kafeen for å treffe besteforeldre siden det ikke er inne på hotellet å at det er fullt lov. Det er bare veldig viktig å komme godt overens med jordmor-vaktene som er på hotellet. Hotellet på Åse stiller opp å tilbyr mødre og barn et par dager stillhet og ro for å lære å knytte bånd å amme. Isteden for 4 mannsrom å fullt kjør å null søvn. * Krysser fingrene for at reglene snart løsner litt så dere som skal føde nå fremover får en hyggelig opplevelse å får ta imot besøk av besteforeldre*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå