Gå til innhold

Ingen lystgass :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen være så snille og fortelle meg hva en skal gjøre når en ikke får lystgass??? Jeg får helt panikk bare jeg tenker på det :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som kan gidde og svare vær så snill?

Skrevet

Velge alternativ smertelinding. mye å velge mellom vettu.

Skrevet

epidural eller pethidine

Skrevet

Ved sist fødsel prøvde jeg både soneterapi og akupunktur og badekar og ingen virkning av det... jeg vil ikke bruke noen annen form for smertestillende en lystgass fordi jeg vil ha full kontroll under hele fødselen. Da jeg også har hatt meget gode resultater av og bruke lystgass i mine to fødsler tidligere så ville jeg gjerne bruke det nå også , men nå har sykehuset sluttet med det :-(

HI

Skrevet

fritt sykehusvalg

Skrevet

hvilket sykehus er dette HI?

Skrevet

du maa bare forberede deg på å puste da og å ta utfordringen på strak arm som en sterk urkvinne med full kontroll. epidural er forresten veldig bra og den tar ikke bort kontrollen mer enn grufulle rier gjør

Skrevet

sluttet med det? hørtes nå merkelig ut, det hadde de tilogmed på det lokale helsesenteret (uten fødeavdeling) når jeg fødte.

Skrevet

jo fritt sykehusvalg er fint nok vist du bor et sted som har 5-7 sykehus rundt seg. Men når du har 3 valg der det ene har elendig barneavd og du risikere livet til barnet om det skulle være noe galt,eller nr 2 er 2,5 timer unna, så velger du selfvølgelig nr 3 uten lystgass :-/

Det er Aase sykehus.....

Hi

Skrevet

Full fokus på (riktig)pusting. Det var mitt "smertestillende", og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke opplevde fødselen(riene) som vond.

Skrevet

Syns lystgass var helt jævlig, jeg, mistet jo oversikten fullstendig. Du må dra til et annet sykehus, eller klare deg uten.

Skrevet

Epidural kan ingen overtale meg til, ja ja kansje dumt av meg men vil ikke tenke tanken på og ikke ha følelser i beina mine :-/

Ja det er som du sier, jeg får bare ta det på strak arm :-/ Er jo bare dem siste minuttene før babys er ute jeg kan trenge lystgassen da men det er liksom så greit å ha den tryggheten :-/

HI

Skrevet

Hi...

du har følelser i beina av epidural... men ikke av spinal.. :)

Skrevet

Setter ikke mine føtter på et annet sykehus der jeg vet at dem ikke kan gjøre noe vist det skulle gå galt :-/ Så skal jeg heller føde uten smertelindrende ;-) Ja jeg får bruke pusten, har brukt det dem to andre fødslene som sagt men helt dem siste minuttene så har jeg brugt noen hiv med lystgass og det har vert utrolig hjelpende :-)

Skrevet

okay takk for opplysningen ;-) har alltid fått høre at en ikke har det med verken spinal eller epidural :-)

HI

Skrevet

Smertene sitter i hodet, og du kan fint meditere og puste deg gjennom riene. Brukte ikke noe smertestillende under fødselen, og syns ikke det gjorde noe spesielt vondt. Sved litt da jeg revnet i de siste pressriene, men ellers var det en fin opplevelse! :)

Skrevet

Det har du nok helt rett i, jeg får bare egentlig begynde og øve meg :-) hehe Så får en håpe det går :-)

Hi

Skrevet

Ålesund Sykehus ja.....det ligger på Åse, men heter ikke det.

Skrevet

Jeg fødte også på Åse.. uten lystgass og gikk å gledet meg til jeg var utvidet nok til å kunne få epidural..

Men neiii... det gikk for fort til at de så poenget med det, så jeg måtte slite meg gjennom hele faenskapet uten noen verdens ting.

"Vondt" beskriver ikke brøkdelen... men lykke til! ;)

Skrevet

"Smertene sitter i hodet"??? Nå lurer jeg veldig på hvor hodet ditt er plassert....

For oss andre som har hodet øverst, er epidural manna fra himmelen - og du mister IKKE følelsen i beina av det.

Skrevet

Smertene sitter i hodet i den forstand at man frykter smerten og dermed blir anspent og jobber i mot riene.

De som opplever fødslene sine som lite smertefulle er ofte de som aktivt puster. Avslappet i kroppen og fullt fokus på å puste. Og vi er sålangt to stk som har skrevet i denne tråden som har brukt pusting og opplevd fødslene våre som lite vonde.

Skrevet

jeg fødte uten noen form for smertelindring, og det var ikke av eget ønske, skal ikke si det var gøy, men kom gjennom det :) alt går, må man så må man og de fleste tåler rimelig mye mer enn de tror på forhånd.

Skrevet

Jeg leste en bitteliten bok (mer som et hefte) om å føde uten smertelindring, og la kroppen bruke sine egne smertestillinde midler og metoder. Jeg lot riene skylle gjennom kroppen istedet for å sloss mot dem, og det var en fantastisk opplevelse å kjenne urkreftene i kroppen og være så bevisst den rollen man har når man føder. Er jeg så heldig å få flere barn, så skal jeg føde på samme måte, så fremt det er fysisk mulig! :)

Anonym 20:53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...