Gå til innhold

Å røyke i bil med barn til stede

Anbefalte innlegg

Skrevet

...greit eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke greit.

Hvorfor spør du?

Skrevet

haha! hørt på p4? :D

nei er ikke greit å røyke med barn i bilen..

og ja det er forskjell på hus og bil, som nordlendingen sa ;)

mente det var feil å røyke i bil,når jeg røykte selv også:)

Skrevet

Spør fordi jeg det har vært en diskusjon på et annet forum om akkurat dette, hvor noen mente det var hysterisk å holde bilen røykfri pga barn og at det slett ikke var så skadelig som man skulle ha det til..." det finnes da værre ting man kan gjøre mot barnet sitt" mener jeg ene argumentet var

Jeg røyker ikke selv og det gjør ikke mannen min heller, selv røyklukt i bil gjør meg dårlig. og jeg trodde at i dagens samfunn så var det en almenn oppfatning, så tenkte jeg måtte høre her inne om det virkelig er det eller ei.

Mine foreldre røyka i bilen da jeg var unge og jeg husker godt hvor dårlig jeg ble...

HI

Skrevet

Har du link til det forumet?

Jeg mener det argumente der var jo det dårligste jeg har hørt på lenge (og jeg krangler med en 3-åring^^). Det er jo som å si at det er greit å slå barn - for det fins da verre ting man kan gjøre mot barnet sitt..

NEEEEEEEI!!! det er ikke greit å røyke i bil!

jeg også hussker hvor dårlig jeg ble når mine besteforeldre røyka i bilen.. blæææhhh!

Skrevet

nei kommer ikke til å linke til det forumet, tenker at det ikke har noe med denne tråden å gjøre :)

Skrevet

...er helt hjernedødt...

Skrevet

gaaad så hysteriske folk skal være..... hva er det som er sååå galt ? røyklukt ? så lenge ungene ikke blir dårlig av det så gjør det ikke noe.

jeg røyker ikke men herregud de som røyker i bilen kan vel gjøre det uten at en kan føle seg som dårlig forelder.

nå man røyker i bil så har vel folk røyken ut mot vinduet slik at røyken siver ut ? når røyken siver ut av vinduet, er jo dette likedan i forhold til eksosen i tunneller og byene ?? eller hva! ? heh

Skrevet

passiv røyking, hørt om det?? og nei all røyk forsvinner ikke ut

Skrevet

jo jeg har hørt om det, men måtepå! hvorfor skal eksosen godtas da ? hvorfor denne røyken hele veien....nok av giftstoffer i eksosen rundt om i dette landet. hva når foreldre med barn går tur i byene med ungene da, er ikke det farlig ? men så er det jo sååå mye farligere av at noen tar seg en røyk i bil med vinduet oppe.......

seriøst....

Skrevet

ja det lurer jeg på.....

Skrevet

...bare når man samtidig drikker...

Skrevet

nei jeg synes ikke det er greit med all eksosen og dritt som er i luften, men ikke kan jeg stenge ungen inne for det er ikke sundt å bare være inne, og lufta ute får jeg ikke gjort så mye med annet enn å ikke bosette meg i en bygryte, noe jeg heller ikke har gjort. Men å la ungene slippe en røyk i bil, og hjem for den saks skyld, det ER noe jeg kan gjøre noe med!

og som du sier 20:54"nok av giftstoffer i eksosen rundt om i dette landet. hva når foreldre med barn går tur i byene med ungene da, er ikke det farlig ?" ja det er allerede nok giftstoffer der ute, så hvorfor påføre barna mer??

Blir litt som å si at i Kairo hiver menneskene sine søpla i sideelver fra Nilen, ikke mye gjenvinning å snakke om der - så hvis det er greit der hvorfor skal jeg sortere søpla mi for gjenvinning her??

JO fordi søpla i Kairo kan jeg ikke gjøre så mye med, men min søppel KAN jeg gjøre noe med!!

Skrevet

ssss uansett syntes jeg det er hysteri når man ikke kan røyke når man røyker UT av vinduet i bilen som er I FART ....jeg røyker ikke men man kan ikke være så hysteriske.

hadde jeg røykt hadde jeg røyket i bil med vinduet godt åpent og når bilen er i god fart..... samt at jeg ikke hadde røykt inne da i det hele tatt.

Skrevet

Jeg tror faktisk det er forbudt å røyke med barn i bilen. En ov som kom for noen år siden.

Skrevet

Hehe! Det er ikke forbudt å røyke med barn i bilen.

Skrevet

Nei, jeg skjekket det opp nå, og det er ikke det. Var snakk om det for flere år siden, men kom tydeligvis ingen lov. Den kan imidlertid komme nå, flere går inn for det. Jeg håper inderlig det, skulle jammen bare mangle!

Skrevet

fytti ..... snart er det jammen ikke lov å røyke på gata heller....eller det blir ulovlig å røyke i det hele tatt...for et land .....

Skrevet

Ikke!

Venninnen min har røyka i bilen så lenge jeg kan huske, tidligere røyka hun når ungene satt på, bare åpna vinduet, tror ikke hun røyker i bilen med ungene nå, men hun røyker når de ikker er der, og bilen hennes stinker, er så innrøyka at selv jeg syns det er ekkelt å sitte på.

Men så røyka hun i alle 3 svangerskapene sine og da, og argumentet hennes var at hun ikke klarte å slutte, spontanaborter har hun hatt i tillegg før hun fikk den minste. hun hadde ikke motivasjon til å slutte sa han. Hvis ikke det gir motivasjon til å slutte så vet ikke jeg!

Skrevet

Ja, for et land,som prøver å beskytte barn mot å måtte sitte i et gasskammer som stinker og er helsefarlig. En ting er å røyke selv, noe helt annet å utsette andre for skader ved det.

Dessuten mener jeg at dersom man røyker, så bør man signere på at man frasier seg retten til gratis helsehjelp for alle helseproblemer som kan relateres til røykingen. Det bør være frivillig å røyke, javisst, men da bør man heller ikke belaste noen andre med det, verken med passiv røyking eller en kjempepost på helsebudsjettet. Lungekreft, KOLS og røykebein får dere skrape sammen penger til å behandle selv, eller la naturen gå sin gang!

Skrevet

Er et tegn på umodne mødre..

Skrevet

Det har ikke med modenhet og gjøre, det handler om holdninger. Jeg røyker faktisk, men det kunne aldri falt meg inn å røyke i bilen, i stua eller i nærheten av barnavogna. Mine dumheter skal ikke gå utover mine barn.

Skrevet

Røykfritt hus og bil er en selvfølge her hos oss!

Samboeren min røyker, mne allerede før vi fikk barn røyket han kun ute. Den ekle røyklukten setter jo seg overalt!

Skrevet

Røyk og barn hører ikke sammen i det hele tatt! Ingen har rett til å ødelegge andres liv og helse fra de er små av

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...