Gå til innhold

Til dere som er godt over gjennomsnittet pen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags utfordringer har du møtt?

Har du opplevd mye negativt i kjølevannet av ditt utseende?

Fordommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd å bli misslikt av mange jenter/damer og veldig mange som er ekstra på vakt hvis jeg prater med kjøresten deres osv.

Synes jenter ofte er skikkelig bitchy mot meg helt uten grunn.

Det er vel det negative.

Det er også mange som tror at pene jenter er dumme.

Jeg har faktisk ikke så stor selvtillitt og har slitt med spiseforstyrrelser i mange år.(Ikke nå lenger)Det hadde jeg den tiden jeg jobbet som modell, men det ble en kort karriære...Hater å stå foran kamera. Har også en litt trøblete fortid og har ikke gjort så mange gode valg her i livet.

Jeg har fått et ganske fint og sunt liv etter at jeg fikk barn. Men sliter litt innimellom. Det har nok mer med personligheten min og oppveksten min å gjøre.

Skrevet

Jeg føler ikke selv at jeg er noe penere enn alle andre, men har skjønt at jeg er det. Mannen min syntes det er gøy når vi er på fest og andre mannfolk setter seg ved siden av meg for å se om de kan komme noen vei. Jeg blir alltid sjekket opp på fest og når mannlige bekjente blir fulle skal de jo alltid fortelle meg at jeg er flott men at jeg ikke ser det selv, at de angrer på at de ikke prøvde litt hardere før jeg møtte mi nåvrærende mann osv. Når jeg og mannen er på fest sammen bare ler vi av det, men jeg syntes fort det kan være problematisk når noen skal betro seg og jeg egentlig bare har lyst til å ha det gøy og ikke alvorlig på fest. Jeg syntes heller ikke det er noe hyggelig at andre skal ha meninger om mitt forhold. Andre jenter kan være litt ekle før de blir kjent med meså kommer vi som regel godt overens. Som sagt så ser jeg på meg selv som en av alle andre og ikke noe bedre. Det som er positivt er jo at det er enkelt å få jobb (går på personlighet også håper jeg), man får alltid god servise, rabatter og mange smil.

Skrevet

Hehe, jeg får også rabatt i en klesbutikk som selger Malene Birger, Munthe plus Simonsen osv hvis jeg lover å si at jeg har kjøpt plagget der. Hun sier at hun ser på det som god reklame for butikken sin. Litt flaut men kult selfølgelig.

Anno 14:30

Skrevet

velger i hvertfall å være anonym her, he he

Ja det har ikke bare vært lett, mange som var kjipe på ungdomskolen, ble utelatt fra en del fester uten at jeg skjønte der og da hvorfor, venner som fikk kjæresete kuttet meg ut fordi de var redd for at kjæresten skulle synes jeg var penere. Tja, alt dette var egentlig ufattelig sårt, jeg kan ikke noe for at mange syntes og fortsatt synes jeg er vakker.

Har alltid syntes det har vært vanskelig med all oppmerksomheten, alle moteagenter ol som har stoppet meg her og i utlandet. Er ganske sjenert egentlig så det har vært vanskelig samtidig som jeg selvfølgelig har tatt det som ett kompliment. Kunne blitt sendt til Milano, men takket pent nei fordi jeg følte jeg måtte prioritere skolen og de få vennene jeg hadde.

Parforhold har vist seg å være en utfordring. Selv om jeg er trofast er det både sjarmerende men også irriterende og ha mannfolk etter seg på byen og ellers. Folk blir lett "forelsket" og sier jeg er den vakreste de har sett og at de hadde gjort alt for å få meg. Vet jo ikke hva jeg skal si tilbake utenom å smile pent og takke nei.

Og nei, dette er ikke tull. Jeg vet jo at jeg er flott og se på men er både sjenert og har liten selvtillit.

Skrevet

Jeg jobbet som modell i moteblad og reklame i flere år, frem til jeg var 23 (ikke skryt, bare fakta).

Den største utfordringen har nok vært at jeg har basert meg utelukkende på skjønnheten min og ikke utviklet personligheten min nok, noe som holder meg igjen nå. Jeg fikk jobber og kjærester kun basert på utseendet. Føler at mine sosiale egenskaper ikke er godt nok utviklet nå, rett og slett fordi at jeg bare trengte å sitte og se pen ut før. Jeg er ikke dum, har universitetsutdannelse og er generelt mye mer opplyst enn mange rundt meg. Likevel er min sosiale intelligens og tilstedeværelse rundt andre folk ikke spesielt utviklet. Jeg kan ikke ha en diskusjon med noen på jobb, f.eks, fordi jeg har ingen trening på sånt. Jeg føler meg fortsatt som en fjortis.

Hvis jeg kunne gjort ting om igjen, ville jeg ha engasjert meg i masse forskjellige lag og foreninger og hobbyer i ung alder, ting som hadde utviklet personligheten min. I stedet gikk jeg på byen og kafeer og spilte på utseendet.....

Jeg skrøt aldri til venner av at jeg jobbet som modell, så fikk aldri en negativ kommentar på det heller. Men de snakket sikkert bak ryggen på meg (janteloven, vettu).

Hvorfor spør du?

Skrevet

Den største utfordringen er egentlig å være gift, siden jeg kan velge mellom så mange. Haha, neida det var bare en spøk. Er flott mannen min også!

Som noen her over nevner så er det noen jenter som ikke klarer andre jenter som ser pene ut. Da jeg var yngre var dette er større problem. Vet jeg ble snakke om på fester ( hørte det fra andre etterpå) om at jeg ikke var så pen, tror hun er så deilig osv. Av jenter jeg aldri hadde snakket med før. Fikk også meldinger noen ganger fra andre jenter som latet som de var gutter, skreiv jeg var stygg, dårlig i sengen ol. Prøvde å ikke la det gå innover meg, men ble jo såret likevel.

Dersom en er pen er det også mye lettere å få ryktet på seg som innbilsk og billig, selv om de mindre pene jentene ofte har hatt seg med minst like mange gutter. Noen ganger var det faktisk slik at jeg prøvde å se minst mulig pen ut ( nøytrale klær, uten sminke osv) fordi jeg ikke ville fremstå som jeg trodde jeg var penere eller bedre enn andre.

En annen utfordring er utviklingen av egen identitet, den kan bli litt vanskelig fordi en alltid har fått mye oppmerksomhet pga utseende og ikke hvordan en er som person. Jeg har jo fått begge deler. Men overgangen til voksenlivet har vært preget av den der : Hvem er jeg egentlig?

Men nå er jeg voksen og tryggere på meg selv. Er fornøyd med både den jeg er og hvordan jeg ser ut, har et avslappet forhold til det og bryr meg mindre om hva andre måtte tenke.

Skrevet

Det mest skremmende med å være pen er å virkelig vite hva som bor i svært mange menn.

GUD så lei jeg er av å ligge på stranden eller sitte på rastaurant og godt voksne menn skamglor mens kona sitter ydmyk og flau.

En gang skar jeg overdreven stirregrimasje til en fyr og en annen gang skiftet jeg demonstrativt plass ned kjæresten min så jeg ble sittende med ryggen til en siklepave med kone. De ble bra flau!

Skrevet

Fra andre kvinner er det så og si kun negative opplevelser. Har aldri hatt mange venninner, de jeg har hatt har jeg droppet etter sjalusiutbrudd der de har gått bak ryggen min og slengt drit. Det har kommet frem i ettertid at de er misunnelig på utseende mitt og at de følte seg i skyggen av meg da vi var ute.

På byen er det helt for jævlig noen ganger. Andre damer (kjerringer) måler meg opp og ned med mord i blikket. De hvisker og tisker. Noen ganger kommer de bort og heller øl nedover hodet mitt. Ellers kan jeg oppleve at de kaster ting på meg og kaller meg bitch og stygg og alt det der. Og nei, jeg har aldri sett de før. Kort sagt, på byen/fest blir jeg regelrett mobbet og fryst ut av ukjente damer uten at jeg har sagt et ord til de. Det er veldig synd, for jeg er en snill og god jente som er godt likt av de som kjenner meg. Fra menn får jeg mye oppmerksomhet, og det er ikke noe gøy. De fleste fulle ukjente menn er grusomt ekkel! I hverdagen går det bedre, men ikke bra. Får også da mordblikk fra andre damer, og merker drittslengingen. Kjerringene astrenger seg alltid når de er i nærheten av meg med å skryte hemningsløst av seg selv til de andre kjerringene, igjen blir jeg utfryst. Det er få mødre i barnehagen som hilser på meg, de som gjør det, er enten pene damer, eller de sterke med god utdannelse som er trygg på seg selv.

Jeg prøver å ikke bry meg, og tenker at det er de som bare er usikker på seg selv og har lav selvtillit, men det svir alikevel. Har mitt å stri med jeg også, og selvtilliten er ikke helt på topp. Heldigvis har jeg en god mann som støtter meg. Han ser også hvordan kjerringer opptrer forran meg.

Skrevet

Må tilføye at de venninnene jeg har er veldig gode. Har aldri følt på sjalusi eller lignende sammen med de. De kjenner meg som person og er glad i meg for den jeg er. De kan spøke med utseende mitt, at de ikke vil gå på byen med meg for da får de ingen oppmerksomet f.eks men ingen ondskapsfulle nykker der. Det er jeg svært takknemlig for, men jeg velger også mine venner med omhu:)

14.49

Skrevet

Hvorfor ser dere ofte så arrogante og sure ut? Fordi dere tror dere kan kapre hvilken mann som helst? Noen av de peneste fra videregående er fortsatt single. Er vel ingen mann som orker å være sammen med sånne.

Skrevet

Vi ser nok ikke halvparten så arrogant og sur ut som "dere" 15.27.

" Fordi dere tror dere kan kapre hvilken mann som helst?"

Vel, De fleste har vel allerede kapret mannen de vil dele livet med. De som ikke har det, har fler menn å velge mellom ja. Men er det en grunn til å hate pene folk?

Det er nok helt sikkert noen som vil ha de damene som du var så enormt misunnelig på fra vidergående også, men ikke alle treffer den rette med en gang, eller kanskje de rett og slett ikke vil ha seg noen mann. Kan ikke svare for et par stygg fra din skole. Det jeg derimot ikke skjønner, er at noen vil være sammen med sånne som DEG. Sutrete misunnelig drittkjerring uten moral og selvtillit

Skrevet

En ting man missforrstår med arroganse og surhet er at det oftest er tegn på usikkerhet! Som alle de her har prøvd å forklare er det å være pen noe som har hemmet dem på mange måter, og som heller har gjort at den masken om trygghet ganske enkelt er det stikk motsatte.

Mange er kansje slik at de tror de kan få alle de vil, men det har ingenting med utseene å gjøre men selvtillit.

De som har svart her viser tydelig at de er reflekterte mennesker som ikke lar noe de er født med, eller ikke kan gjøre noe med gå til hodet på dem.

Du må kansje omformulere spm dine litt, og kansje fjerne ord som setter alle i samme bås, annie 15.27.

Ingen av anonym over!

Skrevet

å alle som er så missunnelig på pene jenter, tenk om igjen,det kan være vond å være meget pen. jeg hadde få venner, ingen skjønte hvorfor, men jentene ville ikke være sammen med meg. Er sånn fortsatt og det sårer. Nesten ingen jenter vil gå på byen med meg fordi de mener at jeg stjeler oppmerksomheten de ellers ville fått. Så har sittet mye hjemme...

Skrevet

jeg fikk alltid høre at jeg var en som trodde jeg var så deilig og at jeg var en arrogant bitch. Vel, det var helt feil, vet ikke hvorfor de sa jeg trodde jeg var så deilig men den arrogansen de nevnte var bare ett resultat av blyghet, ikke at jeg ikke ville snakke med noen,. for det ville jeg, var bare sjenert og vant til at folk slang dritt om meg, så jeg ble vel litt fraværende. Fortsatt seg bekjente og ukjente jenter stygt på meg når jeg kommer inn i ett selskap eller er på byen.

Skrevet

Jeg har stort sett bare opplevd positivt faktisk, fordi jeg tar utseendet mitt med humor, spøker mye om hvordan jeg ser ut (litt slemme spøker mot meg selv egentlig), da blir folk bare å le også blir de kjent med meg, da blir det ikke noe negativitet:)

Skrevet

Har opplevd at det er litt ekkelt når jeg er på fest med venninner, fordi de sitter å sier slik: du er så pen du og har så draget, skulle ønske jeg var som deg. Nå når du er her har ikke jeg sjangs på noen (dette når jeg har type altså), osv.

Slikt er ekkelt fordi jeg føler de gir meg dårlig samvittighet for å være pen, at de forventer at jeg skal kle meg mer grått og være mer kjedelig for deres skyld, ekkel følelse å kjenne på:(

Skrevet

Jeg synes ikke selv at jeg er spesielt pen, men har fått mange mange kommentarer fra menn og damer (også mange fremmede) på at jeg er veldig pen.

Jeg har ikke opplevd så mye negativt ved det. Noen har selvfølgelig vært litt sjalu og prøvd å spre falske rykter om meg, men det har ikke vært mye av det. Det er ikke noe som har satt sine spor.

Nå har ikke jeg bestandig vært pen, og prøver derfor å være veldig ydmyk rundt det. Mange menn sier at jeg er ekstra pen, fordi jeg ikke skjønner selv hvor pen jeg er.

Tror det er derfor at jeg er likt blant mange og at jeg ikke har opplevd noe særlig negativt ved det.

Jeg har aldri prøvd å være fin, jeg er stort sett naturlig med avslappende klesstil og lite sminke. Setter håret i en enkel hestehale og går med dongeri og vanlig genser. Ingenting spesielt. Jeg er på ingen måte ei jåle som går rundt og tror at jeg er så pen og mye bedre enn andre.

Det hørtes veldig lite flatterende ut dette innlegget, men jeg prøver bare å svare på HI's spørsmål ;o)

Skrevet

Hvordan vet man at man er godt over gjennomsnittet pen?

Dersom noen er råtne mot meg så tillegger jeg det det faktum at de må være stusselige mennesker, og trekker ikke slutningen om at "det må være fordi jeg er pen".

Jeg får komplimanter iblant, også fra fremmede og helt edru mennesker. Men når jeg ser meg i speilet så synes jeg ikke det selv, akkurat. Dermed tror jeg at komplimenter er basert på at folk har ufattelig forskjellige preferanser og ikke nødvendigvis fordi JEG er så pen (selv om jeg kan være greit fornøyd med utseendet mitt på en god dag). Jeg møter mye folk i jobben så det kan være at jeg statistisk sett bare må få noen komplimenter her og der, til tross for et utseende som muligens er helt gjennomsnittlig;)

Jeg tviler ikke på at det er flust av skjønnheter i denne tråden altså, det er ikke det jeg mener med innlegget. Dette er bare tanker jeg har gjort meg ut fra egne erfaringer og undringer. så er det sagt:)

Skrevet

Det er ikke lett å vite, men man får en slags pekepinn når alle gutter omsvermer deg på fest, fremfor andre jenter som faktisk også er pene. Ikke går jeg kledd som en hore heller, og ikke er jeg kjent for å være lett på tråden. Jeg har faktisk vært samboende i snart 10 år. Så da kan man fort tro at man er pen, selv om det kanskje ikke stemmer og at man ikke syns det selv. Jeg syns jeg er pen i speilet, men ikke på bilder.

Skrevet

Det har du sikkert rett i. Jeg har aldri vært direkte omsvermet på fest, men så er jeg ikke så utadvendt heller. Tror forresten at jenter som går kledd som "horer" ikke får noe positiv oppmerksomhet anyway:)

Sånn det høres ut i denne tråden så er det ikke så enkelt å være superpen heller. Kanskje jeg bare skal bestemme meg for å være fornøyd med meg selv og takknemlig for at jeg har måttet utvikle meg som person for å komme meg fremover i livet, fremfor å surfe på babe-faktor. ;)

Skrevet

Jeg nøt oppmerksomhet og komplimenter fra gutta en periode. Men det var liksom bare med de komplimentene. Ble ikke direkte lykkelig av den grunn. Jeg fikk jo litt bedre selvtillit, men jeg ble aldri skikkelig lykkelig fordi jeg ble omtalt som pen, sexy og alt det der.

Jeg var egentlig utrolig nervøs innvendig. Jeg levde litt på komplimenter og oppmerksomhet fra gutta, men jeg følte meg mindreverdig fordi jeg har lav selvtillit på andre områder. Jeg føler ikke at jeg er bra nok som person, og er litt redd for å ta kontakt med andre mennesker og er litt redd for å si meningen min i større forsamlinger.

Jeg tror det må være så himla mye bedre å være fornøyd med den man er, uansett hvem man er og føle seg god og trygg innvendig, enn å gå rundt å være pen og usikker på seg selv.

Jeg har alltid vært misunnelig på slike kvinner, som tør hevde seg selv og ytre sine meninger og gi faan om de har litt for mye fett på kroppen og litt for stor nese.

Skrevet

Kjenner meg igjen i mye av det som står over. På ungdomsskolen opplevde jeg sjalusi fra andre jenter fordi f.eks en gutt de var interessert i sa han var forelska i meg osv.

Etter som jeg har blitt eldre har jeg opplevd sykt mye oppmerksomhet fr agutter og menn, omsvermet på byen, har blitt sjekket opp de utroligste steder: butikken, på gata, biler har stoppet og vrengt inn til fortauet for å "kapre meg" ;), på treningssenteret, på buss, t-bane, fått ting/tjenester gratis i butikker, flere jobbtilbud pga utseendet, stoppet av talentspeidere fra modellbyrå osv. Mine venniner sier de føler seg som den stygge venninna når vi er på byen, og noen vil konsekvent ikke gå alene m meg på byen- ikke fordi jeg er ufin mot dem på noen måte- men fordi de mener d ikke er bra for selvfølelsen deres at jeg- som er godt gift- får all oppmerksomheten.

Jeg må personlig si at hver gang jeg har fått positiv oppmerksomhet fra menn har vært et boost. Og grunnen er at jeg som barn ble mobbet pga utseendet, fikk slengbemerkninger og følte selv at jeg var helt vanskapt.. Det var fryktelig, jeg definerte meg selv ut fra tilbakemeldingene jeg fikk fra omgivelsene og de var ikke videre oppløftende. Når dette så totalt har snudd i voksen alder (fra 15-årsalderen), er det så ubeskrivelig befriende. Og fremdeles ganske utrolig. Jeg er kjempetakknemlig og ydmyk, over hodet ikke overlegen eller arrogant. Har fått høre dette ofte fra venninner og fra gutter og, at jeg er så jordnær, likelig og spøkefull- det er godt å høre.. JEG har alltid følt at utseendet betyr NULL, men barna som mobbet meg fikk meg til å føle at det er viktig likevel- å se bra ut, nettopp pga bemerkninger jeg fikk på utseendet som liten. Jeg skulle ønske det var helt irrelevant for alle, men nå som jeg får positive tilbakemeld på utseendet, er det likevel deilig, føle at jeg blir "godtatt".

som ei over her og skriver: kjipt å se hvordan godt voksne- og yngre- menn glor, og konene krymper seg. ber om at min mann aldri blir slik.

Elllers: møtt mye fordommer mtp yrke: folk tror jeg jobber i "skjønnhetsbransjen" eller som modell- da er det sykt tilfredsstillende å se trynet de setter opp når jeg kan slå i bordet med min PhD!! Merkelig hvor påfallende mange som trekker slutningen at man har overfladiske yrker som krever minimalt m hjernekapasitet bare fordi man ser ok ut og tar vare på seg selv..:) Jeg blir litt fornærmet da, akkurat som om jeg ikke ser ut som om jeg kan ha drevet det langt akademisk. Men desto bedre når jeg kan rub it in ;)

Skrevet

Artig å se hvor mange som regner dem selv som over gjennomsnittet pene ;) Sku likt å sett dere! ;)

Skrevet

Litt trist tråd igrunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...