Gå til innhold

Til dere som er mot streiken:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nevnt sykepleiere vs helsefagarbeidere. Du kommer rekende med toppledere. Det blir to helt forskjellige diskusjoner. I diskusjonen om lønn til sykepleiere og lønn til helsefagarbeidere har sykepleierne mer kompetanse, høyere utdanning, større ansvarsområde og like stor belastning i arbeidet sitt. Ergo fortjener de høyere lønn.

Dersom du ønsker en diskusjon om toppledere og bonuser og skyhøye lønninger kan du lese dagens A-magasin og etterpå starte en ny tråd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer "trekkende" med toppledere fordi det er høyst relevant når du på generelt grunnlag framhever "ansvar" som et kriterium for lønnsfastsettelse. Det er faktisk en del av den samme diskusjonen, enten du liker det eller ikke. Din argumentasjon ang. lønnskriterier er ytterst tynn, dvs helt fraværende. Jeg har i et par innlegg framhevet at de med høyere utdanning har så mange andre goder i arbeidslivet framfor dem med lavere utdanning, f.eks. i form av type arbeidsoppgaver og hvor mye stress det er på jobben. Hvorfor skal de da ha dobbelt opp, altså også betydelig høyere lønn?

Hilsen en med 7 års universitetsutdannelse, men som likevel ikke synes jeg dermed skal ha høyere lønn enn en sykepleier om man ser hele yrkeskarrieren under ett

Skrevet

10.13 her igjen.

Du sier i hovedinnlegget:

"Nattetilegget og helgetillegget er latterlig lavt og det er en av kampsakene. Elektrikere og andre i privat sektor får 50 eller 100 prosent overtid etter klokken 16.00. Vi får en latterlig sum på 45 kroner etter klokken 18.00 og hele natten.

Anonym

Så sier du kl.10.20:

"Det var da ikke det jeg sa, jeg sa at når jeg jobber OVERTID, så får jeg overtidsbetaling som alle andre! Jobber 100% stilling, og dersom jeg må jobbe f.eks til kl.18 en dag jeg egentlig skulle vært ferdig kl.14.30, så får jeg overtidsbetaling!På samme måte som en elektriker som jobber dagtid får overtidsbetaling når han jobber etter kl.16!

En elektriker som jobber skift får jo ikke overtidsbetaling om han jobber ettermiddag/natt/helg.. Han får tillegg ja, men ikke overtidsbetaling!"

Det siste innlegget motsier totalt påstandene du skrev i det første. Hva var poenget du skulle fram til?

Skrevet

Din suppegjøk! Jeg skrev innlegget 10.20, men jeg er ikke HI. Jeg svarte jo HI i innlegget mitt 10.20. Går det an å blir så dum?

Skrevet

Nei, du svarte MEG, ser du ikke det? Kanskje du burde lære litt om oppbyggingen av forumene før du poster flere innlegg her inne.

Skrevet

Kremt. Uenigheten ligger vel mer i den første setningen din. Jeg mener feks at lærere HAR en lønn "å leve av".

Eksempelvis, hva er lønna di overført til en 100% stilling (hvis du ikke allerede har en)?

Skrevet

Skal man ikke kunne sette et høyere krav enn at man overlever?

Hva er det som skjer i verden når man i 2010 kan hevde at likelønn mellom menn og kvinner ikke er en legitim kampsak lenger?

Skrevet

Hvis du dro nesa ut av skyene ville du forstå at du ikke besitter sannheten på hva som er verdifullt for alle andre. Dermed kan du heller ikke kategorisere som du vil og samtidig tro at det du kommer med er allmenngyldige sannheter.

Hvor lang universitetsutdanning du har er helt irrelevant for denne diskusjonen, som altså var meget konkret og gikk på sykepleiere vs omsorgsarbeidere. Det var det eneste jeg kommenterte, men du er åpenbart ute av stand til å forholde deg til en ting av gangen. Dermed blir det som å diskutere med en idiot. Vi kan gjerne ta en bred diskusjon, men det var altså ikke tilfelle akkurat nå, i denne tråden.

Skrevet

Med alle dine ekle usakligheter og tullprat diskvalifiserer du deg selv fra enhver videre diskusjon. Sånn er det når du totalt mangler saklige argumenter, men kun har løgn og dritt å komme med.

Skrevet

Jo, lik lønn for likt arbeid, ja. Men at en i en bransje skal ha samme lønna som en i en helt annen bransje faller på sin egen urimelighet.

Skrevet

God bedring og god helg. Ta gjerne en titt i speilet, start en utdanning du forstår noe av :)

Skrevet

Hvorfor faller det på sin egen urimelighet?

Skrevet

Tror dere at våre rettigheter har kommet rekende på fjæl? Tror du at sjefene har gitt oss fri på lørdager og den 5 ferie uken bare for å være greie? nei du noen har kjempet før oss! støtt opp om streiken.

Skrevet

Ja, for det er jo så logisk at vi skal støtte de som streiker idag fordi de som streiket tidligere streiket for noe bra.

Skrevet

Både min samboer og jeg har fagbrev, vi har gått like lenge på skole og like mange år som lærlinger. Han i ett mannsdominert yrke og jeg i ett kvinne dominert yrke.

Han tjener nesten 100.000 mer enn meg i året.

Syntes det blir helt feil. Så jeg støtter denne streiken.

Jeg syntes det er greit at de med høyere utdannelse tjener mer, men jeg syntes alle fortjener en lønn man kan leve av.

Jeg kan ikke leve av min lønn alene. Skulle egentlig ha startet på en høyere utdannelse nå, men ble gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...