Gjest Skrevet 2. juni 2010 #26 Skrevet 2. juni 2010 Denne streiken er viktig da.... Er ikke bra at så mye av tillegget skal fordeles lokalt. Det har vi sett mange ganger at da er det trynetillegg som gjelder, og at man må være litt "tøff i trynet"(god til å forhanldle) for å være den som får... Det bidrar IKKE til likelønn! Det jeg er redd for kommer til å skje, er nå sitter KS å bare gnir seg i hendene fordi tjener jo SYKT mye på denne streiken, så om de klarer å dra den ut litt før de gir etter, har de jo plutselig bedre råd, og spart millioner på allerede sprengte budskjetter. Og da er de jo "flinke".... =(
petite fleur Skrevet 2. juni 2010 #28 Skrevet 2. juni 2010 Barnehagen er nå helt stengt, så jeg må ha min viltre 2-åring hjemme. Jeg er høygravid, sliten og veldig plaget med bekkenet, så jeg har ikke sjans til å ta vare på ham - dermed må samboeren min bruke feriedagene sine på dette her. Jobben hans lider veldig av at han er borte, så jeg føler meg rett og slett som en byrde for tiden. Gleder meg VELDIG til denne streiken er over, for å si det mildt.
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #29 Skrevet 2. juni 2010 Kan han ikke ta ut egenmelding på syk omsorgsperson(DU) heller...?
Gjest Sauen og ungene Skrevet 2. juni 2010 #30 Skrevet 2. juni 2010 Påvirkes lite. Jeg er hjemmeværende, eldste går i barnepark noen timer om dagen men de streiker ikke. Vi får ikke kaste søpla i søppelsjakten her da, og ingen andre steder å gjøre av den, så den må oppbevares på terrassen så lenge... (Innglasset, så det er ingen dyr som kommer på besøk heldigvis) arbeidsplassen til mannen rammes litt ift transport av varer inn og ut.
* 5 om dagen * Skrevet 3. juni 2010 #31 Skrevet 3. juni 2010 ikke berørt enda. og blir det noe her så går det greit for vår del, jeg går på attføringstiltak,og jeg har god kontakt med nav,så jeg får sikkert innvilget fri,men jeg kan ta de med de 3 dagene jeg jobber,så jeg er heldig. ellers er det bare litt over 2 uker til vi drar på ferie....
Gjest Skrevet 3. juni 2010 #32 Skrevet 3. juni 2010 Både jeg og ungenes barnehage har vært i streik siden fredag. Masete opplegg... Må ha de med på streikevakt og møter.
Gjest Skrevet 3. juni 2010 #33 Skrevet 3. juni 2010 Men siden du også er i streik taper du hvertfall ikke penger. Men stress og ha de med overalt, ikke mye gøy for de heller! Tror det er veldig individuelt hvor mye møter og vakter man må stå. Min mann var på et møre i går ettermiddag, i dag er det ingen ting, så skal han stå vakt i to timer i morra... Så her er det ike stress! Men nå er det allerede 4 unger her, så må nok rive meg løs fra pcen litt ;o)
TøffiTrynet☠ Skrevet 3. juni 2010 #34 Skrevet 3. juni 2010 Jeg merker den ikke i det hele tatt. Hverken skole er barnehage her er tatt ut i streik. Mannen merker det godt på jobben sin da. Han jobber på bilverksted, og der sliter de med at få delene de har bestillt pga. transportstreiken. Så er en del utålmodige kunder som venter på bilene sine...
prekæs Skrevet 3. juni 2010 #35 Skrevet 3. juni 2010 Jeg støtter streiken, men må innrømme at jeg fikk enklere dager i går da 17 åringens skole ble tatt ut. På den måten har jeg barnepike til 4 åringen som har vært i "streik" siden fredag.
camilla^ Skrevet 3. juni 2010 #36 Skrevet 3. juni 2010 Vi berøres ikke noe serlig av streiken. Sfo er stengt, så idag skal jeg hente flere barn når jeg henter jenta mi på skolen. Hun andre, som egentlig er hos mamman sin denne uken kommer nok, og hun har nok med seg noen flere slik som hun hadde igår. Jeg jobber mest kveld så om skolen blir stengt så er jeg hjemme, og kan lett bytte vakter slik at jeg er hjemme på dagen. Min mann jobber nattevakter, så han sover på dagen og er hjemme når jeg drar på jobb. Imorra slet vi litt, siden jeg begynner på jobb rett før 1klassingen er ferdig, også er det planlegginsdag i barnehagen. En mann som sover fra en nattevakt, så litt tidlig for han å stå opp siden han skal jobbe hele helga. men farmor kommer like før jeg drar på jobb. Hun skal ha med seg barna hjem, og levere de til mormor på hytta etterpå. Så det ble en liten kabal. Men vi sliter igrunn ikke. Barnehagen er privat, noe jeg er veldig glad for. Skulle vi slite fremover så har vi en "stesønn"(halvsøsken til min manns barn) som bare har en eksamen igjen på skolen som stepper opp om vi trenger. Han syns det er helt greit å være her, spise is og leke med ungene. Men vi merker det mest på at det er flere barn her enn normalt. Og det er bare hyggelig.
trekløveriet <3 Skrevet 3. juni 2010 #37 Skrevet 3. juni 2010 Minemann på 1 år må være hjemme fra bhg pga streik. Jeg streiker,og må være på jobb. Har måtte sykemelde meg for å ta meg av minstemann. Mellomste er i privat bhg som ikke streiker. Eldste er på skolen ,og sfo,sfo holder opent tom fredag,etter det er det helt stengt pga ikke utført renhold,og helsefarlig for barna.... Håper sååå inderlig at dette ikke blir langvarig.....
lucky_mom Skrevet 3. juni 2010 #38 Skrevet 3. juni 2010 Det er vel ikke grunnlag for å sykemelde seg at barnehagen streiker!!?? Hva slags lege har du..?
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 3. juni 2010 #40 Skrevet 3. juni 2010 Vi er ikke berørt av streiken enda. Og skulle det bli streik i bhg til sønnen så går det greit ettersom jeg er hjemme i permisjon.
Tia med 2 ♀ Skrevet 3. juni 2010 #41 Skrevet 3. juni 2010 jeg merker det med at jeg har tante barnet her, fortsetter det til uka blir det muligens enda et barn her om ikke 2 plus at mi største muligens ikke får gå i bhg. Så da blir det full fart her i huset ihvertfall.
lucky_mom Skrevet 3. juni 2010 #42 Skrevet 3. juni 2010 Så snill og sporty du er Tia som stiller opp for å passe barna
Gjest Skrevet 3. juni 2010 #43 Skrevet 3. juni 2010 godt folk er flinke til å hjelpe hverandre! Her var det 8 unger på det meste i dag ;o) Deilig med litt liv i leiren! ;o)
Gjest Skrevet 3. juni 2010 #44 Skrevet 3. juni 2010 Sykemelde deg for å ta deg av minstemann?? Hvordan er det mulig?
lucky_mom Skrevet 3. juni 2010 #46 Skrevet 3. juni 2010 "Ikke meg" over her skrev at hun måtte sykemelde seg for å være hjemme og passe på minstemann...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 3. juni 2010 #48 Skrevet 3. juni 2010 merker ingenting til streiken jeg! Har permisjon og gutten min er bare 8 uker så her nytes sommeren bare:)
♥min♥lille♥prinsesse♥ Skrevet 3. juni 2010 #49 Skrevet 3. juni 2010 Men vil barnehageregningen bli mindre nå, da, nå som det er streik? Det burde den jo være... Er vel ikke riktig at vi skal betale for full plass når ikke tilbudet er der...Har ikke hatt barnehagebarn under streik før, jeg - noen som vet?
CMH Skrevet 3. juni 2010 #50 Skrevet 3. juni 2010 Heldigvis går gullet mitt i fam.bhg så vi slipper streik Hadde vi blirr rammet hadde vi uansett hatt såpass gode muligheter å jobbe om hverandre, så det hadde ikke vært et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå