Gjest Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Jeg kom i skade av å skrive et innlegg på anonym i går som ikke var så poppis.... (blant annet at jeg håpet streiken varte lenge så mannen fikk malt huset...) ;o) Jeg er jo i permisjon, så her går det fint. Men hvordan ordner dere det???
Monajenten Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Her er det ekstremt dårlig timing. Har hjemmeeksamen i to uker, fikk den utdelt på fredag, samme dag som streiken... Bhg har åpent fire timer da, men skolen er jo helt stengt. Men har fått hjelp av besteforeldre og skolejentens venninner slik at jeg får jobbet på dagtid også. Men stress er det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Rammes ikke enda... bor dog ikke i noen av de store byene da, så bhg har "redusert" åpningstid fra 7.30-15.30
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Jeg bor i Kristiansand, og her er de fleste tatt ut i streik. skjønner folk sliter, vi er jo superheldige..... her er det så varmt at vi dro på stranda i dag ;o)
Verbena Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Berøres egentlig ikke i det hele tatt. Om man ser bort fra at eldstemann ikke fikk førskoledagen sin i dag som planlagt. Ellers så ser vi svigers litt mer enn vanlig siden de er i streik og kommer innom oftere pga kortere dager. Og varer det skal jeg bruke noen dager neste uke på å aktivisere en 9åring med adhd, siden det blir lange dager å være hjemme alene når han ikke får noe tilbud fra sfo. Og da blir han hyper og ikke morsom å ha i hus, noe som går ut over lillesøsteren hans.
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Streik? Hva er det? Har ikke lagt merke til den på noen måte. (enda)
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 hyggelig med svigersbesøk da =) Skjønner at det ikke passer med streik for en ADHD gutt ;o)
Ranveig R Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Vi er ikkje berørt i det heile tatt egentlig. Eller - vi får ikkje kjøpt soyayoghurt til lille fordi butikken ikkje får den levert pga streiken. Men det overlever vi )
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 he he he, det var så veldig mange som merket den på anonym i går! (og jeg var jo litt småfrekk og skrøt av alt jeg fikk gjort i huset! (har en streikende mann) Godt ikke hele Norge kolapser hvertfall ;o) Men vet om mange rundt her som sliter veldig, men je g kan jo ikke ha ALLE ungene her i hagen liksom.....
2skjønnesmå Skrevet 2. juni 2010 #10 Skrevet 2. juni 2010 Vi får ikke fysiobehandling pga streik! Kjedelig når man har ventet leeenge på timen. Ellers går snupp i privat barnehage, så det går fint:)
BlåBlå Skrevet 2. juni 2010 #11 Skrevet 2. juni 2010 Bhg med kun tilsynsordning (de må være ute og alle på samme lekeområde) i 4 timer daglig. Funker greit for eldstemann, men minsten taklet det veldig dårlig. Stressende og rart for han. Er aleine med dem, siden gubben har eksamen på motsatt kant av landet - har også en lederstilling med en del ansvar som jeg må drifte hjemmefra med to unger hengende rundt. Ikke et alternativ å ta med begge på jobb... SÅ. Jeg håper ikke streiken varer så lenge..... Dessuten kjipt å ta ut feriedager på dette - når de egentlig er tiltenkt og planlagt seinere i sommer. Og jeg mener at de som streiker ihvertfall ikke skulle være hjemme for å male huset - men heller stå rett opp og ned utenfor arbeidsstedet og vente på en løsning. Litt irritert ja....
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #12 Skrevet 2. juni 2010 streiker fysioterapautene også?? Denne streiken er mer omfattende enn jeg har fått med meg tydligvis... Gikk opp for meg i dag at kinoen også var berørt!
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #13 Skrevet 2. juni 2010 He he he, hvorfor skal alle de 70 ansatte stå rett opp og ned på skolen hele tiden? Blir ikke fortere løsning av det, og vi hjelper jo tross alt en del naboer her som sliter! ;o) (han står litt streikevakt også altså)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 2. juni 2010 #14 Skrevet 2. juni 2010 Foreløbig greit, han som har SFO'en meldte seg inn i fagforbundet for sent til å bli tatt ut =) Meeeen jeg venter på en pc, en telefon og to pakker med klær til Bonusjenta mi som ser ut til å være stuck på et eller annet sentrallager i Osloområdet. Jenta er så og si fri for klær (hvordan gikk hun fra liten 134 til stor 152 på bare noen uker liksom???) Og midt i eksamenstiden hadde det jaggu vært fint med egen pc :-o Men ellers, lite. Har desverre ingen streikende slektinger som kan ta i et tak i flyttekaoset vårt heller :-p
Koala *g07* Skrevet 2. juni 2010 #15 Skrevet 2. juni 2010 Berøres ved at gutten min får kun tilbud om barnehage annen hver dag. Så da blir det å finne noen smarte løsninger på hvordan vi gjør det når han ikke har tilbudet. Så i morra blir det til at samboeren tar noen timer fri på starten av dagen, og tar han med til meg på jobb. Jeg jobber i vgs så kan ha han noen timer. Men det funker dårlig sånn flere dager. Så jeg håper egentlig ikke den varer sånn veldig lenge. Nå er det jo heller ikke slik at alle har hjemmeværende besteforeldre. Men men, da blir det heller ei langhelg, med forhåpentligvis snartlig løsning i starten av neste uke.
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #17 Skrevet 2. juni 2010 Bare for å få det sagt; jeg håper jo ikke at streiken skal vare så lenge, det var ment som ironi i går ;o) Det er veldig mange som rammes, og jeg håper de kan bli enige,
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #18 Skrevet 2. juni 2010 Her er barnehagen nå blitt helt stengt etter tilsynsordning siden forrige fredag. Vi må ta ut ferie på dette og du kan trygt si at sympatien med de streikende synker proporsjonalt med antall feriedager som ryker. Når feriedagene er slutt (minus de tre ukene som jeg har i sommer som trengs for vi kan jo ikke kan sende ungene i barnehagen da heller pga ferieavikling) må det bli ulønnet permisjon. Å ha en tre og femåring med på jobb er uaktuelt.
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #19 Skrevet 2. juni 2010 Ikke bra! Føler med deg! Skjønner vi er heldige.... Lillejenta mi begynner ikke i barnehage før til høsten, så jeg er jo hjemme uansett.
BlåBlå Skrevet 2. juni 2010 #20 Skrevet 2. juni 2010 Fordi det er utrolig irriterende å vite at de kan stå hjemme og male huset med streikebetaling, mens andre har et helvete med å få kabalen til å gå opp med unger og jobb- samtidig som vi må ta ut ferie eller permisjon uten lønn. Ser jo at det ikke hjelper oss som er rammet, men bare et utløp for frustrajson...
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #21 Skrevet 2. juni 2010 Nei, av og til er man heldig. Ved forrige streik (!) for to år siden hadde mannen min permisjon med han som nå er tre så dag merket vi lite til det. Det var dessuten tilsynsordning (åpent fra 10-14) slik at eldstemann gikk noen timer der og var hjemme med lillebror og pappaen ellers.
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #22 Skrevet 2. juni 2010 Han ville heller ikke streike.... Han skal være lærer i første klasse til neste år, og førskoledagen gikk i vasken, og det er ikke sikkert de får lov til å kjøre den på nytt... Det er frustrerende for mange =(
BlåBlå Skrevet 2. juni 2010 #23 Skrevet 2. juni 2010 Ja det er kjipt. Her tok de førskoledagen ekstra tidlig, fordi de vet at de som regel blir streik. Vi er glade for det nå.
Snakkelittmeddeg Skrevet 2. juni 2010 #24 Skrevet 2. juni 2010 Har merket litt til det, men ikke i stor grad enda.. Mini fikk ikke gå i bhg i dag men får gå i morgen og fredag.. Jeg har litt mindre timer på skolen pga noen av lærerene streiker men ikke alle.. På eldste sin skole er det bare sfo som har stengt, og vaskedamene streiker så de får ikke ha gym.. Jeg håper streiken varer til 15 juni jeg, da slipper jeg unna muntlig matte eksamen
serin@ Skrevet 2. juni 2010 #25 Skrevet 2. juni 2010 Lillebroren min sitter barnevakt for sønnen min så jeg får lest til eksamen, har eksamen i morgen og fredag. Heldigvis er også skolen til lillebror tatt ut i streik ellers så kunne det blitt vannskelig. Fom mandag har jeg sommerferie så da skal jeg ha 2 gutter fra avdelingen til sønnen min også om ikke streiken blir avblåset før den tid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå