Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Uten at jeg kan se hva jeg skal debattere. Fandens folk. Ikke Guds i alle fall.
Gjest sug lut Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Du tok ordene mine. Hva er det å debattere, liksom. Kjenner jeg bare blir sliten av tanken.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2010 Men denne gangen virker det nesten som om de har gått over streken.. Folk reagerer. Stor demonstrasjon i Stockholm.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 jeg kan lite om saken, men de har gått over en veldig tydelig grense nå...det burde jo få store konsekvenser
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2010 Angrep i internasjonalt farvann har vi vel knapt sett siden 2. verdenskrig. Og på en hjelpekonvoi da. Patetisk.
tante grusom master of law Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 Borde et annet lands skip i internasjonalt farvann. Piratvirksomhet kalles det. Hva skal man si?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2010 Det man alltid sier. "Stakkars dere. Hitler var slem".
Gjest sug lut Skrevet 31. mai 2010 #8 Skrevet 31. mai 2010 Og jo mer man ser på alle oss andre som ikke var Hitlerland, hvilket man jo nå gjør ettersom de involverte begynner å dø, så var vi jo slemme vi også, og da har de enda bedre grunn til å borde hvem de vil når de vil.
Patetica fåkksi Skrevet 31. mai 2010 #9 Skrevet 31. mai 2010 Men hvis man sier noe om dette så er man jødehater på lik linje med Adolf. De har alltid mange grunner til det, etterpå. "De angrep oss med skarpe gjenstander!" hørte jeg i dag.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 31. mai 2010 Sånn som Israel turer fram, okkupasjon, bosetning, hamstring av vann og kystsone og nå også bording av hjelpeskip, er det ikke noe rart om det igjen vokser fram et visst jødehat.
Miss Misantrop Skrevet 31. mai 2010 #11 Skrevet 31. mai 2010 Jeg håper så indelig at demonstrantene klarer å oppføre seg ikke voldelig. Lenge siden jeg kjøpte et Israelsk produkt og håper vi får til et press middel som fungerer men som ikke rammer blindt.
Patetica fåkksi Skrevet 31. mai 2010 #12 Skrevet 31. mai 2010 Ikke rart det blir krig når man leser det Anonym presterer å knote ned på dataen. "Muslimske nazisvin" faktisk. Det er jo helt utrolig. Det minner svært mye om USA og utenrikspolitikken a la Bush, "vi har rett til å angripe alt og alle, hvor som helst". At de advarte dem mot å komme nærmere gjør at angrep og vill skyting i internasjonalt farvann er unnskyldt.
Gjest Skrevet 31. mai 2010 #13 Skrevet 31. mai 2010 Det som forundrer meg mest er hvor lite bærekraftig Israelske politikere tenker. Det er tross alt folk de er dømt til å være naboer med i uoversiktelig framtid de brenner alle bruer til. Før eller siden blir araberstatene demokratier og da ligger Israel tynt an ...
zion... Skrevet 1. juni 2010 #14 Skrevet 1. juni 2010 Hva med å kritisere den israelske regjeringen og hæren istedefor å fordømme et helt folkeslag?
tante grusom master of law Skrevet 1. juni 2010 #15 Skrevet 1. juni 2010 Jeg er enig med deg Zion. Rett kritikken mot staten israel og ikke mot jødene som folkeslag. Det finnes faktisk mange israelitter som ikke støtter staten israels politikk.
Abra Makabra Skrevet 1. juni 2010 #16 Skrevet 1. juni 2010 Hvem dømmer et helt folkeslag? Hva med å lese tråden i stedet for å anta den?
Inga Bling Skrevet 1. juni 2010 #17 Skrevet 1. juni 2010 Dersom du tolker mine innlegg som at jeg mener at alle jøder er "gale", så har du misforstått. Men jeg skrev at jeg vil tro Israels handlinger vil påvirke synet på jødene. Og når det kommer til Israelske jøder, så har de selv valgt sitt styre og er rablende gale. Se bare på nybyggerene feks. Kaster ut palistinere med bibelen i hånda. Det hører ikke hjemme noe sted.
tante grusom master of law Skrevet 1. juni 2010 #18 Skrevet 1. juni 2010 Jeg tenkte mest på hovedinnlegget og uttrykk som "fandens folk". Men generelt i israeldebatter så synes jeg det er mye hets mot folkgrupp, og det kan man heve seg over synes jeg. Dette sier jeg uten å støtte Israels handlinger i mange tilfelle.
tante grusom master of law Skrevet 1. juni 2010 #19 Skrevet 1. juni 2010 Husk også på at det finnes en opposisjon i Israel som ikke støtter dagens regjering. Og det er vel ikke biblen de holder i hånda?
zion... Skrevet 1. juni 2010 #20 Skrevet 1. juni 2010 Enig med tante grusom her...var hovedinnlegget jeg også reagerte på
Gjest sug lut Skrevet 1. juni 2010 #21 Skrevet 1. juni 2010 Godt gjort. Men klart, sionistene har jo en lang tradisjon av å ta alt i verste mening, så du er kanskje bare produkt av noe sånt skit. Ville det gjort det lettere for deg om det ble skrevet med store bokstaver, type "UFFAMEG FOR STATEN ISRAEL"?
tante grusom master of law Skrevet 1. juni 2010 #22 Skrevet 1. juni 2010 Nei på ingen måte. Men man kan bruke andre ord enn at "jødene gjør ditt og datt" når det er en stat med en regjering som styrer. Det blir litt som å si at alle nordmenn er frpere dersom frp hadde sittet i regjeringen eller at alle amerikanere støtter Bush. Vil bare fremheve at det å tilhøre et folkeslag ikke er synonymt med å støtte statens politikk. Igjen, jeg støtter ikke Israels politikk.
Miss Misantrop Skrevet 1. juni 2010 #23 Skrevet 1. juni 2010 Jeg føler at vi aldri kommer til kritikken fordi vi ikke blir ferdige med å definere jøde.
tante grusom master of law Skrevet 1. juni 2010 #24 Skrevet 1. juni 2010 Det er vel bare å kritisere i vei. Må man definere hva en jøde er for det? Det finnes andre folkeslag i israel også. Jeg kritiserer Israel hele tiden, men fører ikke behov for å kalle et helt folkeslag for fandens folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå