Gå til innhold

Kritikk av barnets navn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt enig i at dette var ufint gjort, og at en voksen dame absolutt burde visst bedre! (Selv om godt voksne damer ofte glemmer en del av folkeskikken de en gang kunne og buser ut med alt de tenker på.) Men dere som velger så uvanlige navn, tenker dere ikke på alle barna som barnet deres skal møte og presentere seg for? Det tar jo sin tid før barn lærer folkeskikk, og uvanlige navn er jo ofte en kilde til mobbing...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voksne damer kan ofte være onskapsfulle skal jeg si deg (jobber som sykepleier, så har møtt mange). Stygt gjort å kommentere navnet til foreldre og i allefall til barnet selv.. Mine bestemødre har tydeligvis fått høre så mye om sine navn, at de nesten hater navnet sitt og dermed en del av seg selv..

Skrevet

Uansett hva barnet ditt heter, så har ikke vi som står utenfor deres valg noe med å kommentere det - og i alle fall ikke i offentlighet!

Jeg mener det er noe annet med f.eks. navnedebatten her inne, enn ute i det offentlige rom. Etter min mening var denne dama rett og slett usedvanlig frekk og motbydelig - sånt gjør man bare ikke! Grunnleggende mangel på normal folkeskikk.

Skrevet

maiblomst08; Jo dette var noe vi tenkte grundig gjennom før vi valgte det navnet. Grunnen til at vi synes det var fint og ikke for spesielt var at det er et gammelt norsk navn og jeg synes det har en klang som ligner en del andre navn som er i vinden nå; feks Ella, Elvira osv...

Personlig tror jeg ikke problemene ligger hos barna, jeg tror det handler om at foreldrene ikke lærer dem folkeskikk. Det er jo mange spesielle barnenavn nå så jeg tror ikke barna i seg selv har problemer med å tolerere dem, jeg tror det er værre med foreldrene.....

Skrevet

hehe,ho dama var jo bare gørrfrekk. Sånn oppfører man seg ikke. Og det er heller ikke noe galt med navnet dere har valgt.

Personlig sliter jeg litt når folk velger dobbelnavn som ikke passer sammen og når de da gjerne setter dem feil sammen og. (helge-Ulf,Inger-Aud,Helge-Bjørn osv)

Men jeg holder da for f*** kjeft om det til mammaen,hehe

Skrevet

maiblomst: Jeg tror ikke barn vet hva som er vanlige og uvanlige navn, de bare registrerer hva folk heter. For en treåring er Engelbert og Tomas akkuret like normalt dersom de kjenner noen som heter det og like unormalt dersom de IKKE kjenner noen som heter det., Det er voksne som vet hva som er vanlig og uvanlig.

Evina var et fint navn, og oppkalling er en koselig ting som bidrar til at ikke alle barrn heter Emma, Emilie, Markus, Kristian osv.

Skrevet

Jeg synes det var et veldig fint navn - klinger fint det:-)

*skriverdetbakøret*

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...