Full house Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Prøvde mange bakovervendte, men alle som en ble veldig dumme i bilen vår. De hellet alt for mye, og tok alt for stor plass. Vi endte opp med Besafe comfort isofix, og det er egentlig ikke med lett hjerte. Jeg ser jo på testene at bakovervendt er mye bedre. Føler nesten en skam, og det er ikke no gøy. Gutten kommer til å være 18 mnd når det blir tatt i bruk, og jeg gruer meg for kommentarer.
BlåBlå Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Hvorfor skrive innlegg når du gruer deg til kommentar ? Du har jo tatt et valg ...
Full house Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2010 Jeg gruer ikke for kommentarer her inne, men blandt venner og familie. Ordla meg litt feil. Er så mange nybakte foreldre i omgangskretsen vår, og jeg er ganske sikker på at jeg blir nødt til å forsvare dette, om du skjønner. Synes det er litt kjipt.. For i utgangspunktet ville vi ha bakovervendt, men det funka altså ikke.
Ksenia & Anjem Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Du fant virkelig ikke ETT bakovervendt setet? Hmm vanskelig å tro.. Britax two way elite er et sete som tar liten plass i bil hvertfall.. Har en 2,5åring og han skal sitte LENGE bakover enda..Tør rett og slett ikke at han skal sitte forover
Full house Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2010 Av de jeg hadde mulighet for å prøve, var det ingen som passet, nei. Og jeg tar jo ikke sjansen på å kjøpe et uprøvd. Fint at du har mulighet til at gutten din kan sitte lenge bakovervendt! :-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 hvis du vil slippe kommentarer, så bør du ikke skrive her heller
Ksenia & Anjem Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Ja gudskjelov for det..Forstår ikke at noen tør å la så små barn sitte forovervendt..Ikke med de fakta vi har i 2010.
Gjest Skrevet 25. mai 2010 #8 Skrevet 25. mai 2010 kommentarene er jo bare på sin plass. kjente jeg fikk en dårlig følelse når jeg leste dette.... 18 mnd da er virkelig ikke nakke muskulaturen utviklet nok eller sterk nok til å tåle en kollisjon. det er en grunn til at det er mye snakk rundt dette temaet, nettopp fordi en kan velge selv å ta livsviktige og riktige avgjørelser eller livsfarlige feil. jeg jobbet med å selge barne utstyr før, da solgte vi både fremovervendt og bakovervendt og jeg er så takknemlig for alle de som valgte smart! det finnes seter som er bakovervendte og passer inn i den minste golf... har en bil har en mulighet til å kjøre langt for å få det riktige setet og.
lille_mille Skrevet 25. mai 2010 #9 Skrevet 25. mai 2010 Jeg ville aldri ha kjøpt et framovervendt sete til en så liten gutt. Snuppa her på 2år sitter fint bakovervendt i sitt BeSafe Easy Combi i vår lille Golf. Det er ikke god plass til den foran, men det får heller være. Hu sitter trygt iallfall.
Full house Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 25. mai 2010 Kommentarer her er helt greit:-) Dere kjenner meg jo ikke uansett. Det jeg bare synes er så dumt, er at man skal skamme seg for de valgene man tar/blir nødt å ta. Både her inne og i virkeligheten vet jeg at mange har fremovervendt, men man skulle ikke tro at det var sånn. Jeg har selv sett testene på trygg trafikk, og jeg ser jo at bakovervendt er mye tryggere. (Om man forntkolliderer, altså. For det er jo kun der at det er tryggere) Så det er jo egentlig rart at fremovervendte seter blir solgt? Er det virkelig ingenting positivt med de? Dette er det første barnesetet jeg noengang kjøper, og jeg er slettes ingen ekspert. Så gjerne fortell meg litt om de fremovervendte setene :-)
Gjest Skrevet 25. mai 2010 #11 Skrevet 25. mai 2010 for en dum diskusjon dette egentlig er... klart er det fine ting med fremovervent! de setter kroppen i riktig posisjon i forholdt til beltet og i tillegg har de fleste barnestoler en solid nakkestøtte som er ytterst viktig i en kollisjon.
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. mai 2010 #12 Skrevet 25. mai 2010 Nei, kanskje enda verre. Her eier jo ikke folk hemninger Jeg skal ikke skyte deg, regner med du har tatt det valget som var riktig for dere!)
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 25. mai 2010 #13 Skrevet 25. mai 2010 Det er godt mulig at det finnes seter som passer til den minste bil, men noen av oss er faktisk så lange at vi da fysisk ikke får plass i bilen selv, og da kommer man ikke langt med hverken bil eller sete. Vi har mitsubishi galant, og den av oss som er passasjer må sitte lett fremover med ryggen, noe som går greit i ca 4 minutter før det begynner å bli plagsomt.
Full house Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #14 Skrevet 25. mai 2010 Takk for det palmesus :-) Egentlig hadde jeg håpet at noen skulle hjelpe meg med den dårlige samvittigheten, men skjønner jo det at det var en long shot. Æsj, nei jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Synes det er uggent!
erteposen + 4 Skrevet 25. mai 2010 #15 Skrevet 25. mai 2010 Det forstår jeg godt, at du tenker på kommentarer fra venner og familie om de er opptatt av sikkerhet. Vi lette lenge før i fant det riktige sete, og det er litt pes for en del biltyper.
BlåBlå Skrevet 25. mai 2010 #16 Skrevet 25. mai 2010 Det løste vi med å sette passasjeren bak føreren. Går veldig fint. Sambo er 2 meter lang, og sitter helt fint i baksetet på vår knøttlille bil. Holder poden med selskap gjør han også. Har bakovervendt izi sete btw. Det er KUN viljen det går på. Det finnes seter som passer bakovervendt i alle biler.
Full house Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #17 Skrevet 25. mai 2010 Det var sånn det var til oss, fisk. Men nå når setet er bestillt, føles det dritt å sette comfort framfor sikkerhet. Og iallefall når jeg vet det kommer til å bli kommentert :-/
Pellepan07 Skrevet 25. mai 2010 #18 Skrevet 25. mai 2010 ...og vips fikk du hele barnesete-mafiaen imot deg Bompibomp!(Beklager kallenavnet folkens, men det er vel litt dumt av voksne mennesker å snakke/skrive slik til hverandre..?) Bompibomp, du vil helt sikkert ikke noe godt for barnet ditt når du har gått hen og kjøpt fremovervendt sete..! Jeg har det jeg også, og har faktisk tenkt å gå å kjøpe ENDA et slikt sete til uka til barn nr 2.Kjenner mange som har det samme, så det er ikke bare bakovervendte seter rundt om i bilene i dette landet:) Ikke bry deg om evt kommentarer.
Full house Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #19 Skrevet 25. mai 2010 Må bare korrigere deg litt, Mamma i farta. Det er vel strengt tatt ingen som har nakkemuskulatur til å tåle en frontkollisjon. Men skjønner hva du mener.
Full house Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #20 Skrevet 25. mai 2010 Jeg hadde regnet med det altså, så det går helt greit :-) Forstår jo egentlig hvorfor de reagerer også, for når det kommer til sikkerhet burde man ikke velge etter hva som blir enklest.. Men fader, alt vi prøvde ble helt feil :-S Setene ble hengende framover, om dere skjønner. Prøvde til og med med et barn oppi, og hun måtte henge med hodet framover. Så ikke akkurat behagelig ut. Og da var setet foran helt framskyvd. Kjenner at jeg hater bilen min littegrann nå. Og den er helt ny, til og med :-(
Mrs Cullen ;) Skrevet 25. mai 2010 #21 Skrevet 25. mai 2010 Jeg er helt enig me Pellepan07, vi har også fremovervendt å vi er kjempe fornøyd:)
Pysa Skrevet 25. mai 2010 #22 Skrevet 25. mai 2010 Da ville jeg byttet bil. Hadde sikkert tapt penger, men det hadde det vært verdt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. mai 2010 #23 Skrevet 25. mai 2010 Jeg er 180, og gubben likeså. Og kjøre 60 mil på en dag er ikke spes ålreit med beina oppetter dashbordet. Og nå har vi hatt 4 forskjellige "nr2"seter,og ingen av de passer når de står bakover. Lite aktuellt at jeg sitter baki på den strekningen også, bilsyk som jeg blir.
Full house Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #24 Skrevet 25. mai 2010 Ja jeg kan ikke sitte bak, blir så innmari bilsyk. Blir bilsyk foran og, hvis det er mye svinger.. Nei jeg får rett og slett trøste meg med at det i det minste er et isofixsete, så blir det iallefalll ikke feilmontert ;-)
Full house Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #25 Skrevet 25. mai 2010 Det er uansett ikke aktuellt for oss, desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå