Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Utrolig latterlig den "jeg er så pen" tråden. Og da snakker jeg ikke om HIs innlegg. Men om reaksjonene som vitner om ikke annet enn direkte sinne. Hva er det med det at et menneske ser på seg selv som pen, som gjør at dere føler sånn aggresjon?
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2010 Men det var jo så ekstremt også!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 Alt som er ekstremt er da typisk norsk... Skiturer, hetsing av folk som ser bra ut osv... Nevn Linni Meister her inne, så får du se.. Og si hva dere vil Dama ER pen!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #7 Skrevet 22. mai 2010 Hvis jeg lager et innlegg som omhandler min uovertrufne intelligens, hvordan jeg kan manipulere dere alle med min IQ, hvor dumme alle andre er i forhold til meg osv får nok jeg også en del reaksjoner. Der er ikke bare fordi HI sier at hun er pen, men det er den kvalme måten hun gjør det på.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #8 Skrevet 22. mai 2010 Slutt med dette "typist norsk"-greiene hver gang du er uenig..Irriterende og provoserende uttrykk.. Det er ingenting "typisk norsk" ved å overreagere. Tvert imot.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. mai 2010 Klarer ikke så se hva som er så kvalmt med innlegget jeg. Muligens fordi innlegget blir så uhorvelig utkvalmet av alle de ekkle kommentarene.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #10 Skrevet 22. mai 2010 Ærlig talt, at dere gidder å bry dere :-D Hadde dere møtt dette mennesket i virkeligheten og hun var like ufyselig så hadde dere jo bare oversett henne! Kan ikke polere en dritt ;-)
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 22. mai 2010 Unsyld meg men, hva er så ufyselig med henne? At hun er pen, vet selv at hun er pen, og har oppdaget at det gir henne fordeler (som hun liker)? Du har rett. Hun høres helt GRUSOM ut! ......du skal ikke tro du er noe....
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #12 Skrevet 22. mai 2010 Deilig er jorunn Jeg har ingen problemer med at folk er pene. Finnes pene mennesker over alt. Men å skrive at man blir lykkelig av at menn gjør det slutt med damene sine fordi de vil ha henne er vel litt merkelig. Jeg synes de som er pene er heldige jeg, men ærlig talt du kan da ikke være helt med hvis du mener det ikke er lov å kritisere et menneske som er pent. Har flere i min vennekrets som er veldig pene, hyggelige fokl som jeg liker. Hi fremstår ikke som en person jeg ville likt. Det har ikke noe med at hun er pen å gjøre men måten hun utrykker seg på.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #13 Skrevet 22. mai 2010 Hvorfor er du så opptatt av å forsvare henne? Det er flott at hun er fornøyd med sitt utseende, men at hun går forbi køen på butikken, tar i mot gratis drinker av menn når hun snart er lykkelig gift og "stjeler" jobber fra langt mer kvalifiserte bare fordi sjefen liker hennes utseende, det er faktisk kvalmt. Hun kunne ha skrevet det på en annen måte og mottatt helt andre reaksjoner. I tillegg virker det som at hun lyver på seg utdannelse og bortforklaringer ang tidligere innlegg. Jeg skal ikke latterliggjøre hennes problemer med mannen eller sin vide vagina, det bare får henne til å virke mer mennesklig. Men som sagt; det er måten hun fremstiller seg på. Gir meg litt sånne vibber som hun blonde, innbilske fra "Unge Mødre" for en tid tilbake. Og det er ikke sjarmerende.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #15 Skrevet 22. mai 2010 Jeg oppfattet det vel heller som at dette med at menn ville gjøre det slutt med damene sine kom som en forklaring til oss. Som i et slags "bevis" på at hun virkelig var pen. Og at det var andre fordeler av det å være pen som gjorde henne lykkelig. Jeg mener da ikke at det ikke er lov å kritisere et pent menneske? Men jeg reagerte faktisk på hvor "sinte" mange av svarene på tråden var. (Og etter å ha vært her i snart fire år skal det litt til at jeg reagerer). mange av svarene er direkte ondskapsfulle. Og Jeg kan ikke forstå hva det var med HIs innlegg som trigget så mye sinne.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #16 Skrevet 22. mai 2010 Dette dreier seg verken om jantelov eller hva som er typisk norsk. Tror mennesker fra de fleste kulturer ville ristet oppgitt på hodet over et innlegg som det det er snakk om her. Jeg stusser mer på reaksjonen til Deilig er Jorunn enn jeg gjør på de fleste svarene hun har fått.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #17 Skrevet 22. mai 2010 For min del toppet det seg da hun svarte med at skjønnhet tydeligvis er en sjeldenhet blant damene her fordi hun ikke likte svarene hun fikk. Hvis ikke det er jantelov så vet ikke jeg...
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #18 Skrevet 22. mai 2010 Jeg er vel egentlig ikke så opptatt av å forsvare henne i den forstand. Men jeg syns ærlig og oppriktig at det var så rart at akkurat dette innlegget skapte så mye furore. Sånn tatt i betraktning alle de andre bisarre innleggene som postes her inne hver dag. jeg syns heller ikke det er noe galt i å ta i mot drinker selv om man er lykkelig gift? hvorfor skulle det være det? Nå er ikke jeg så borskjemt med gratis drinker, men om noen ønsker å spandere, så vær så god, og takk skal du ha tenker nå jeg. Og at hun får jobber fordi hun ser bra ut er urettferdig for resten av oss. Men som jeg skrev i det oprinnelige innlegget, hadde jeg vært så pen at det skaffet meg jobb, så hadde jeg vært lykkelig for det:p
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #19 Skrevet 22. mai 2010 ......eller en naturlig irritasjonsreaksjon på alle de slemme svarene hun fikk?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #20 Skrevet 22. mai 2010 De som tror at menn spanderer drinker for å være greie tar jammen feil. Menn spanderer drinker fordi de vil noe, og det kunne aldri falle meg inn å ta i mot. Jeg gir klar beskjed om at jeg er gift eller viser ringen om noen vil spandere på meg, og da trekker de seg unna og beklager. Jeg synes hun utnytter utseendet sitt, rett og slett selger seg og det er patetisk. Jeg foretrekker at mannen min kjøper drinkene eller at jeg kjøper dem selv! Når det kommer til kø i butikken så hadde jeg blitt rimelig irritert om noen slapp den høna forbi med handlevognen sin om jeg stod i samme køen! At menn er så svake og dumme som hun fremstiller dem har jeg vanskelig for å tro på. Og å ta i mot en jobb som man ikke er kvalifisert til og andre gjerne har utdannet seg for å få er så utrolig lavmål. Jeg hadde vært flau over å bli ansatt på det viset. Om det kun er utseendet man har å fare med så er man faktisk ikke mye verd. Sykt at det finnes sånne sjefer! En kvinnelig sjef hadde aldri ansatt henne, altså??? Ja jeg må si at hun har mye å være stolt av-
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #21 Skrevet 22. mai 2010 Da må hun også tåle å få slemme svar tilbake.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #22 Skrevet 22. mai 2010 Det har ikke noe med at hun ser på seg selv som pen. Det er jo helt legitimt å se på seg selv som pen. Men hun fremstår for meg som fullstendig blottet for sosial intelligens som fremstiller seg selv på denne måten. Hun ser ikke selv når hun skriver et slikt innlegg og legger ut om hvor "varm og dyp" hun er, og hvor intelligent og vellykket hun er at hun tråkker på andre som kanskje sitter opp til knærne i dritt. Hun er perfekt- så bra for henne, men jeg tror det fyrer opp under følelser hos mange som ikke har det så himla perfekt. Jeg får følelsen av at hun faktisk "hoverer" over hvor perfekt hun er. Det er lov å være proppfull av selvtillit, det er lov å tro at man er noe. Men det er snakk om å vise en viss ydmykhet ovenfor de som ikke har det så himla perfekt. Hun burde skjønt at reaksjonene ville komme når hun skrev et slikt innlegg. Jeg skjønte det kom til å bli en haug med reaksjoner da jeg las innlegget, og etter hvert som Hi svarte skjønte jeg at her ville det komme mer reaksjoner. For meg så fremstår hun som overfladisk og med mangel på innsikt i hvordan hun fremstiller seg ovenfor andre. At hun studerer til psykologi og skal behandle psykisk syke samtidig som hun viser så lite sosial intelligens bekymrer meg. Så det er ikke utseendet som fyrer opp under min såkalte "aggresjon". Det er personligheten rett og slett... Jeg skjønner godt at mange reagerer, at du Deilig er Jorunn ikke ser det får så være..
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #23 Skrevet 22. mai 2010 hehe, joda. Men at menn er dumme burde vel ikke være mitt problem? Jeg pleier ikke å antyde at drinken er i bytte mot noe annet, så om en mann skulle anta det, så synd for ham. (og forsåvidt en lekse til ham også) Og om jeg hadde fått jobb fordi jeg var pen. Så hadde det ikke spilt noen rolle for meg. Så lenge jeg fikk jobb.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #24 Skrevet 22. mai 2010 Hvorfor fokuserer du kun på at folk reagerer fordi hun sier hun er pen? De reagerer jo fordi hun proklamerer på en utrolig hoverende måte at hun er intelligent, "varm og dyp", ekteskapsbryter med et knips og at hun sniker i køer. Det er usjarmerende og ufint fordi det skinner igjennom at hun ønsker å trykke andre ned med det hun skriver. I tillegg viser det seg at virkeligheten er en ganske annen, hun har slett ikke et perfekt liv og hun ønsker bare å enten skape reaksjoner eller føle seg bedre eller begge deler. Skjønner at du er veldig ivrig etter å være kjerringa mot strømmen her Jorunn, men hvorfor til enhver pris? Det er en kunst å være politisk ukorrekt med stil, du mestrer det ikke helt desverre.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #25 Skrevet 22. mai 2010 00:20 - hvorfor angriper du meg? Jeg mener at mange av svarene er direkte onde. Det handler ikke om å være kjærringa mot stømmen, men en oppriktig nysgerrighet over disse sterke reaksjonene. Dere har forsåvidt forklart at grunnen til at dere reagerte var at dere oppfattet innlegget hennes som meget hoverende. Og det er greit. Det er ikke det mest ydmyke innlegget jeg har sett heller;) Men syns liksom ikke det var SÅ ille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå