Hikken Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Beste: fantastiske barnepleier Gunilla (kjempesvensk) som dilla masse med meg og babyen. Verste: dustekjerringa i senga ved siden av (3-mannsrom) som hver kveld klokken 23.00 åpnet en pose potetgull som hun brukte en time på å spise. Vekket barna, irriterte oss andre som måtte dele rom med henne i tre dager og fortvilet prøvde å sove..
erteposen + 4 Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Beste: flere fantastiske barnepleiere og sykepleiere som jobbet rumpa av seg, en god samtale i natten med en romkamerat da de ikke kunne fortelle om gutten overlevde eller ikke, første måltidet etter en lang fødsel som endte med ks. Verste: kjip romkamerat, dele rom med folk som har baby mens din er på barneklinikken, mislykka ks med komplikasjoner.
lykke74 med 3 små Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Verste: Dele rom med fremmede og deres familie, særlig det første døgnet etter keisersnitt når man trengte hjelp til alt...bytte bind osv ... og nabodamas mann var sykt nysgjerrig. Og barnepleiere og jordmødre som kom og dro i puppene mine og forsøkte å stappe de inn i babyens munn. Beste: Når kofferten var pakket og jeg takket for meg! ...Trives ikke noe særlig på barsel.
Gjest Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Beste: Å ha eget rom på pasienthotellet hvor vi fikk god mat og nøt tiden sammen de første dagene Verste: Barnepleierne som hang i puppene mine hele tiden for å hjelpe til med ammingen. Veldig flink til å følge opp, men også veldig slitsomt!
neekap Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 Beste: Enerom, døgnåpen buffet, masse hyggelige mennesker Verste: Ammestyr!!!!!!!!!!!!!!!!
Aliena Skrevet 21. mai 2010 #6 Skrevet 21. mai 2010 Beste: Den kjempehyggelige damen jeg delte rom med Verste. Det fleste av de ansatte, spesielt en av sykepleierene, som presterte å si at jeg ikke hadde vondt, det var bare barseltårer. (Da jeg hadde så vondt dagen etter keisersnittet og de ikke ville gi meg annet enn paracet).
Gjest Skrevet 21. mai 2010 #7 Skrevet 21. mai 2010 beste: egne, delikate rom på pasienthotellet og det som hører med av hotellmat ol. verste: ammeproblemer. Folk kom inn og ut og sa forskjellig hver gang.
Trollemor75 Skrevet 21. mai 2010 #8 Skrevet 21. mai 2010 Best: Barselhotellet som var veldig bra (dog nokså underbemannet helgen jeg fødte). Vi fikk en myk start med dobbeltrom for meg, mannen og pjokken. Verst: Å bo på barselhotell i en uke UTEN baby fordi han lå på intensiven. Skikkelig sårt å se alle nybakte mødre med babyen sin, og veldig slitsomt å måtte gå 15 minutter hver vei til intensiven for å amme hver 4. time. Var helt utslitt mot slutten. Og ensomt med mannen som var på jobb slik at han kunne ta fri når gutten kom hjem.
Let's hear it for the boys! Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 Beste: Brødskivene med jordbærsyltetøy og litervis med iskald melk! Mat har aldri smakt så godt før. Verste: Jeg fikk feber da melken kom og det ble slått full alarm. Måtte ta gynekologisk undersøkelse med et oppklippa underliv. Ikke gøy!
plastblomst♀♂♂ Skrevet 21. mai 2010 #10 Skrevet 21. mai 2010 Beste: Fine enerom og gode brødskiver Verste: Da jordmoren kom inn med et speil etter første fæle fødsel for at jeg selv skulle se at det ikke så så ille ut der nede. Men jeg så jo ut som hele underlivet hadde vært i en kjøttkvern... + Ammemas og at de kom for å dra i brystvortene mine hele tiden. Vil hjem så fort som mulig denne gangen...
Gjest Skrevet 21. mai 2010 #11 Skrevet 21. mai 2010 Beste: å kle på bebisen de aller første klærne jeg kjøpte til han. verste: at mannen måtte reise hjem når klokken ble åtte...
petite fleur Skrevet 21. mai 2010 #12 Skrevet 21. mai 2010 Verste: Konstant grafsing på puppene fra de ansatte på barsel, de andre damene på rommet (nye folk hver dag, alle fikk lov til å dra hjem/ på hotellet unntatt meg), flying inn og ut av dørene slik at man aldri fikk sove, da jeg til slutt knakk sammen på gangen mm. Beste: Da jeg pakket kofferten og dro hjem.
Gjest Skrevet 21. mai 2010 #13 Skrevet 21. mai 2010 Beste: å ha lillegull i armene mine og når han sov oppå magen min. Værste: bo på 3 mannsrom med en dame som snorket så sinnsykt. Ammestyr - pleiere som dro meg i puppene.
CMH Skrevet 21. mai 2010 #14 Skrevet 21. mai 2010 Beste; Barselhotell.. Gull! Fikk enerom og stillhet med 3 måltider per dag.IIskald eplejus i kafeen Nam Kunne plinge på hver eneste tid på døgnet også kom de og hjalp ; ) Første natta med lillegull bare gråt hun når jeg la henne i senga sin. *Dumme meg* ringte på pleieren og hun mente vi burde samsove. Det hjalp jo. Var bare så livredd for å rulle oppå nurket. Det er det beste minnet Verste; Ammestart. Fikk ikke til rett ammestilling.
It's all about me Skrevet 21. mai 2010 #15 Skrevet 21. mai 2010 Beste: At jeg følte meg så spesiell siden jeg akkurat hadde fått baby. Verste: Barsel har vært supert hver gang: Og selv om jeg ikke elsket alle som jobbet der og at jeg den første gangen følte jeg levde i en ekkel boble har jeg ingen dårlige opplevelser fra barsel.
Fomle84 Skrevet 21. mai 2010 #16 Skrevet 21. mai 2010 Verste: alle amme problemene første gang og alle som skulle hjelpe til med å legge henne til puppen. + den bitchete barne pleieren som sagt til babyen om meg selv om jeg sto rett ved siden av, akkurat som om jeg skulle være et dumt brød. Beste: Fødeloftet sitt personale på SiS, helt fantastiske både første og andre gang. Tok kjempe godt vare på oss. (Slapp heldigvis barsel avdelinga med nr.2)
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 21. mai 2010 #17 Skrevet 21. mai 2010 Beste: Gleden over at junior var helt perfekt:o) Verste: At hele opplevelsen av barseltiden på sykehuset var preget av lite ro og fred. Det man trenger aller mest er det aller minst av. Var utslitt etter to dager og ville bare hjem hjem hjem... Virker forresten som det er gjengs for størsteparten som svarer her.
Chupa chups Skrevet 21. mai 2010 #18 Skrevet 21. mai 2010 Æsj, så urettferdig barselomsorgen er her i landet!! Hos oss får vi enerom på barsel/pasienthotellet og god oppfølging, noe som gir en herlig barseltid, mens andre plasser må dere ligge på tremannsrom med ingen fred og ro!! Sjokkerende at det er så ulikt på ulike plasser.... Forresten: Beste: kjempesnille barnepleiere og flott rom på barsel. Godt at pappaen kunne være hos oss hele tiden. Verste: barselstårene og bekymringer for babyen som ble dysset ned av pleierne (´det er heeeelt normalt´).
*smula* Skrevet 21. mai 2010 #19 Skrevet 21. mai 2010 Beste: Flott tid på barselavdelingen med god hjelp av pleiere til stell, amming og gode råd. Verste: Ble litt brakkesjuke.
Brillefint - Jadda! Skrevet 21. mai 2010 #20 Skrevet 21. mai 2010 Beste: hjelpsomme pleiere. 3 dager ALENE på rom. Hadde det veldig bra da! Verste: Alle timene på pumperommet, og de 4 dagene jeg måtte dele rom. Synes ikke det var kjekt. Klarte ikke slappe av i det hele tatt med et fremmed menneske.
Brillefint - Jadda! Skrevet 21. mai 2010 #21 Skrevet 21. mai 2010 Ja, også må jeg ikke glemme pleieren som begynte å prate om at barn som ikke fikk nok kos døde.... Jaja. Veldig lurt å fortelle til en førstegangs superhormonell nybakt mor!
Kengurine Skrevet 21. mai 2010 #22 Skrevet 21. mai 2010 Beste: Enerom (trengtes virkelig, da mini ble liggende på intensiven) Godt at pappa`n kunne være der hele tida. God hjelp til amming, tips og råd fra barnepleiere og sykepleiere. Verste: Melkespreng, også ble jeg veldig lei etter 5 dager... Var så innstilt på at vi kom til å bli "kasta ut" etter 3 døgn...
kem e' det som bæsja? Skrevet 21. mai 2010 #23 Skrevet 21. mai 2010 Veldig hyggelige ansatte og det at man føler seg godt ivaretatt - til tross for det jeg skriver under... Verste: det å plutselig måtte dele rom med helt fremmede mennesker (hvorfor i alle dager blir man tvunget til det i sårbare situasjoner) + det å nesten få rift helt igjennom fordi jeg bare trodde det var lurt å presse på - jm kunne godt ha stagget meg litt - jeg ville jo bare bli ferdig. Også var det ingen som fortalte meg hvor ille det egentlig var - det skjønte jeg først på kontrollen 4 uker senere... da hadde jeg løfta på eldstemann en god del for dette var med barn nr 2...
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 21. mai 2010 #24 Skrevet 21. mai 2010 Beste: Denne gangen; den utrolig hyggelige barnepleieren som kom inn! En litt eldre dame, som spurte FINT før hun tok på puppene mine! I det hele tatt en veldig fin opplevelse på barsel denne gangen:-) (lurer litt på hva som egentlig står i journalen min, siden alle! tom legene var supersnille, høflige, hadde god tid og forklarte skikkelig denne gangen;-p Verste: En barnepleier som ved første barnet kom brasende inn på rommet kl 07.30 og rasket med seg babyen som lå å sov sammen med meg, uten å si NOE!!! Hun kvekket bare raskt på tur ut døren at hun hentet meg når legen var ferdig med barnet... Jeg viste jo ingenting!! Med nr 2 må det også være å måtte være borte fra mann og størstejenta..
Spanskeflua Skrevet 21. mai 2010 #25 Skrevet 21. mai 2010 Beste: Å kunne gå ut om natta når babyen var urolig, og faktisk se folk. Sitte på stellerommet i en ammestol på natten og ha selskap innimellom av pleiere som tidvis var innom. Rett og slett sosialt. Værste: Å bli flyttet til barselhotellet etter et døgn på barsel. Skulle egentlig på hotellet rett etter fødsel, men det var fullt til neste dag. Barselhotellet var grusomt kjedelig. Ingen folk å se, kun i matsalen. Stua var tom, gangene var tomme og de andre som bodde på hotellet holdt seg inne på rommene sine. Holdt på å kjede vettet av meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå