Gå til innhold

Dårlig barnehage??


Anbefalte innlegg

Skrevet

10 unger... (2 på 1 år og resten mellom 2 og 4 år)

 

4 timer hver dag med kun 1 annsatt tilstede

6 timer med 2 ansatte.

 

All vask av lokale skal skje i åpningstidene, og da helst på dagens slutt.. når det kun er 1 annsatt tilstede

 

De har ansvaret for servering av 3 måltider hver dag...

 

Mye frilek... lite av annet..

faste dotider, bleieskift tider, liten tid til dette resten av dagen. De ansatte får hverken matpause eller dopause.. dvs de spiser sammen med barna og har samme toalett (altså alltid banking på dørene om de skal på toalettet...)

 

to skogsturer i uken... men ingen flere ansatte som er tilstede under disse..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bare dårlig men ulovlig!!!!!!!!!

 

Meld i fra!

Skrevet

Ganske umulig å svare på syns jeg. Min erfaring er at det ikke er like viktig med antall ansatte og slikt, men hvordan de er med barna og samarbeider seg imellom.

Skrevet

men dersom det skjer noe med ett av barna slik at det må ha legetilsyn er det vel ganske uforsvarlig at det kun er 1 ansatt?? skal den ta med 10 unger til legen??

Skrevet

i barneparker og barneparkeringer er det lov med 15 barn per voksen. Så nei det er ikke gale.

Skrevet

Er det bare en avdeling da? Mange barnehager har samarbeid på tvers av avdelingene i dagens roligste timer, om morgenen og om ettermiddagen, nettopp for å ha best mulig voksendekning i kjernetiden. Tre ansatte på 10 barn er vanlig dekning i den aldersgruppen. Det er merkelig at de ansatte ikke ha pause eller eget toalett. Det har jeg ikke hørt om før. Man får ikke ekstra personell pga tur. Hvis en avdeling har flere ansatte enn grunnbemanningen, er det pga at barn har krav på støttepedagog, spesialpedagog, det er lærling eller student på avdelingen o.l.

Voksendekningen er desverre sånn i mange barnehager. Åpningstiden har økt, men antall ansatte er ikke gått opp. Det betyr at det er færre timer enn før i løpet av en dag hvor alle ansatte er samlet. Jeg jobber selv i bhg, og vi har ikke noe ekstra å gå på. Forstår at foreldre kan reagere, men ta det opp med politikerne. Vi ansatte er ikke overbegeistret for voksendekningen, men vi gjør vårt beste. Hvis foreldrene reagerer i samlet flokk vil det nok få større gjennomslag enn hvis pedagoger og assistenter klager...

Skrevet

kun 1 avdeling.... så nesten halve dagen er det kun 1 voksen tilstede... så når det skal skiftes bleier da er det 0 voksne som har oversyn over barna i disse timene..... hver eneste dag....

 

 

 

Skrevet

hva er en barneparkering??

Skrevet

Kun 1 avdeling? Da virker det ikke mye forsvarlig, nei... Dette bør meldes til kommunen. I barnehagen hvor jeg jobber har vi ikke lov til å være alene igjen. Hvis ett barn blir hentet for sent på en avdeling, skal det være to voksne igjen til barnet er hentet og barnehagen er låst. Hvis ikke kommunen reagerer, gå til avisene!

Skrevet

Regner med at det er en familiebarnehage.

 

Det er forsovidt lovelig da, Om lokalene er godkjent,, men vasking skal ikke foregå i åpningstiden, og de ansatte skal ha 30 minutter pause hver per dag. Om de jobber 8 timer.

 

Men det skal finnes en førskolelærer eller en person som har blitt godkjent i den stillingen midlertidig er det 1 time per barn i uka, altså minst en dag skal det være en førskolelærer der. De skal ha planer og følge rammeplanen.

 

Jeg har jobbet i familiebarnehage selv der var vi 2 ansatte plus en dag med førskolelærer.

8 barn 1-3 år , turdagen var den dagen hvor vi var 3.

En ansatt alene med barna første timen og siste timen av dagen. Slik at vi kunne ha lengre åpningstid. det var aldri mer en halvparten av barna der i disse timene heller.

 

Når hovedparten av gruppa er over 2 år så kan det være 5 barn per ansatt lovelig. Det sagt ville jeg ikke hatt barna mine i en slik barnehage som du beskriver.

Skrevet

Barneparkering er feks et tilbud som finnes på mange treningssentre, hvor barn fra 2 mnd og oppover kan parkeres når mor eller far trener. Har hørt fra en tidligere ansatt ved et treningssenter i Bergen at hun noen ganger hadde eneansvar for over 30 barn, inkludert babyer, og da var toalettet utenfor lekerommet og barna måtte gå dit alene. Hun ble pålagt dette av treningssenteret.

Skrevet

barneparkering er sånn som de har på kjøpesentrene.

Skrevet

Hvor ligger denne barnehagen? Stavanger?

Skrevet

da kan man ikke sammenligne parkering med barnehage..skjer det noe her så blir mor ropt opp og skal være i nærheten...

 

ligger på østlandet

Skrevet

hvor melder man dette da... tror den er godkjent... og det skal komme pedagog innom en gang i uka...

Skrevet

Ja, det høres ut som en dårlig barnehage

Skrevet

Høres ut som om dette er en privat familiebarnehage som ligger noen mil fra Bergen

Skrevet

Regelen er 3,5 barn under 3 år pr voksen og 6 barn over tre år pr voksen. Hvis det feks er 2 barn på 1 år, 1 barn på 2 år og 6 barn fra 3-5 år så er det lovlig. Men...ikke enig i at det er nok voksne

Skrevet

Da er det lovlig i de seks timene det er to voksne....?

Men hva med de fire timene hvor det er 10 unger og 1 voksen tilstede i hele barnehagen. ? både styrer og de øvrige ansatte er da ikke i nærheten av barnehagen en gang..... Det kan da ikke være innenfor kravene om 6 barn over tre år pr voksen?? eller er det jeg som misforstår???

Skrevet

Ja jeg syns det var et utrolig dårlig tilbud fra en barnehage, jeg er ikke sikker på om jeg syns det hørtes godt og trygt ut for å være ærlig...

 

Jeg syns det minimum burde være to der til enhver tid, hvem er det som egentlig passer på barna når en skal skiftes osv.?

 

Syns det er mye som skurrer her, kan ikke skjønne at det eer forsvarlig verken for barn eller ansatt å ha det slik. Det er jo nesten klin umulig å holde styr på 10 unger i den alderen aleine, ihvertfall hvis man skal ta seg av alt det andre du nevner også.

Skrevet

Det er lovpålagt hvor mange ansatte det skal ære pr barn. Både i bhg og på tur. Sjekk det opp og meld i fra

Skrevet

Det er vel ved åpning- og stengetid det bare er en voksen, mens det i kjernetiden er to?

 

Alle barn kommer jo ikke i det barnehagen åpner, og mange blir hentet før det stenger, så de har nok valgt denne løsningen for å være to på jobb når det er 10 barn der, og bare en når det er færre barn.

 

Enig i at det ikke høres ut som noen tilfredsstillende løsning, og jeg tror egentlig at man ALLTID skal være to på jobb, i tilfelle den ene må dra på legevakt med et barn. Egentlig også hvis den ene skal skifte bleier el.l.

 

Faste tider for bleieskift og dobesøk er jo en grei rutine da. Så lenge barna også kan bruke toalettet utenom do-tid hvis de har behov for det... Stort sett er en rutinepreget hverdag veldig trygg og grei for barna, de liker å vite hva som skjer og gjenkjenne rekkefølgen.

 

Vasking skal man ikke gjøre mens barnehagen er åpen, hvis ikke alle barna f.eks. er ute med en ansatt på slutten av dagen, mens den andre voksne er inne og vasker gulver.

Skrevet

Høres ut som der jeg jobbet før.

 

Det er ikke kjekt for de som jobber der heller, så ta det opp med styrer evt gå høyerer opp i systemet.

 

Skrevet

Hvor finner man disse reglene da??... som nevnt over så tror jeg den er lovlig.. men syns så inderlig synd på barna!! Hva med kos og omsorg i det hele?? Kan umulig være tid til det.. Bleieskift er kun ved faste tider...UANSETT:... dobesøk kan unga få lov til i mellom dotidene også, men de har ingen som følger de..så vi må bare stole på at de vasker hender, og skyller ned osv... spesielt når det kun er en voksen der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...