lille je Skrevet 14. mai 2010 #26 Skrevet 14. mai 2010 Kan si med hånda på hjertet, at mine unger har IKKE vært oppe alene noen gang. Jeg syns rett og slett det blir feil. Du kan gjerne kalle meg hysterisk. Og nei- jeg fotfølger ikke ungene mine når de går inn på et annet rom, men jeg titter inn jevnlig og sjekker, og det er STOR forskjell på å være våken og i nærheten, og å ligge og sove!!! Da jeg fikk unger var jeg forberedt på at jeg ikke kunne sove så lenge jeg ville på veldig lenge...
Mom2Two Skrevet 14. mai 2010 #27 Skrevet 14. mai 2010 Hehe, sånne innlegg synes jeg er utrolig dølle.. Sorry.. Innlegg av typen hønemødre som tror de er skikkelig gærne og så skal fortelle andre om det etterpå.
Gjest Skrevet 14. mai 2010 #28 Skrevet 14. mai 2010 Når gutten min var 4 var han i stua aleine for å se brnetv, mens vi sov et par timer til... Vi hadde dørene åpne, paracet har vi ikke tilgjengelig (som hun noen hakk over har) og følte det var veldig trygt. Vet at ting kan skje, det kan nemelig skje hvor som helst - når som helst....! Vi mener dette hjalp gutten vår til å bli litt mer selvstendig! Han er nemlig typen (ja da, takket være fru hønemor som jeg er) som ikke "vet" at det faktisk går an å gå ut til vasken og ta seg et glass med vann aleine..... men nå kan han det, og ta seg en skive og smøre den med skinkeost! (slapp av folkens; vi har alltid ferdig oppskåret brød) Syntes uansett at Hi innlegget er litt rart, skjønner jo ikke helt hva hun vil fram til, men ser heller ikke noe poeng i å "mose" henn. Jeg er også av den oppfatningen at "in real life" gjør de fleste det (og de som ikke gjør det, "får ikke lov" av ungene sine =)
1mor3barn&1000ideer Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #29 Skrevet 14. mai 2010 Nei da har du misforstått humoren min! Poenget er jo at folk hisser seg opp sånn! At de gidder
Gjest Skrevet 14. mai 2010 #30 Skrevet 14. mai 2010 Ser ut som om du var litt små hissig du også i det 19.12 innlegget ditt ;o) he he
OsloMor Skrevet 14. mai 2010 #31 Skrevet 14. mai 2010 Interiør-Dama, du har åpenbart litt sviktende hukommelse og dårlig selvinnsikt. Synes du skal lese ditt forrige urovekkende innlegg om akkurat det samme, kanskje du du får en åpenbaring i form av plutselig ansvarsfølelse; http://www.dinbaby.com/forum/thread/141342308
Miss Misantrop Skrevet 14. mai 2010 #33 Skrevet 14. mai 2010 Heia den som vinner!! Jeg husker hvor koselig jeg syntes det var å styre på for meg selv da jeg var liten og tenker at jeg er glad jeg ikke hadde en dib mor. Ja, man kan skjære seg med en kniv i foten, men hvor lenge skal man ta forhåndsregler på sånt? Kommer det ikke an på barnets moding. Må man ikke til en viss grad altid lære av egene feil? Jeg ser kaffe traktere er nevnt.... det høres litt værre ut. Man kan få kraftige brannskader av den dessverre og ofte står traktern høyt slik at ansiktet kan være utsatt (i allefall noe å tenke igjennom).
Miss Misantrop Skrevet 14. mai 2010 #34 Skrevet 14. mai 2010 Hmmmmmm og jeg tror nok vi er ganske uenige om det meste lille je.
Iiiiik Skrevet 15. mai 2010 #35 Skrevet 15. mai 2010 Jeg beklager - jeg synes måten du tydeligvis ønsker å hisse opp folk på er ganske barnslig. Du fikk mange reaksjoner i den andre tråden om kaffetrakteren og du og de som var enige med deg gikk langt i påstandene om hysterisk, misunnelig, overengstelig osv. De som var uenige gikk forsåvidt like langt i påstandene om uansvarlig, lat, egoistisk osv. Ingen av måtene å argumentere på er særlig imponerende og jeg skjønner virkelig ikke behovet for å gå denne veien en gang til. Mine barn kan også være oppe alene mens vi sover. Vi står opp med dem, finner frem noen kjeks, noe å drikke og skrur på TV'en og så sover vi med døra åpen rett ved siden av stua. Jeg synes det er forsvarlig når det gjelder mine barn, men er klar over at andre tenker annerledes. Mine barn ville ikke fått skjære brød eller koke kaffe i 5-6-årsalderen. Det er klart de synes det er gøy å gjøre voksne ting, 4-åringen ville elsket å kjøre bil også, men han får ikke det. Ikke at det er sammenlignbart, men alle setter jo grensen et sted. Du setter din et annet sted enn mange av oss andre og det velger du å latterliggjøre i stedet for å tenke over om du kanskje burde tenke annerledes. Det er klart ting kan skje sammen med oss også, men jeg ville vært plaget av langt mer dårlig samvittighet hvis jeg sov når noe skjedde enn hvis det skjedde mens jeg var til stede. Hvis hun f.eks. hadde skåret seg eller brent seg, ville kanskje de 20-30 sekundene det hadde tatt for deg å komme deg ut av senga utgjort forskjellen på en 2. grads og en 3. grads forbrenning. Når det gjelder 6-åringens stolthet og mestringsfølelse, så henger vel den tett sammen med din tilfredshet over det hun gjør? Mange eldstebarn strekker seg langt for å være store og flinke og ganske mange sier i voksen alder at de skulle ønske de hadde fått være små i større grad. Kanskje er din datter bare forstrukken i de få tilfellene du har fortalt om her, det vet jeg ingenting om. Hvis min 6-åring hadde gjort det samme, hadde jeg blitt rørt og glad, men etter takken, ville jeg sagt at neste gang kan jeg skjære brød.
1mor3barn&1000ideer Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #36 Skrevet 15. mai 2010 Innlegget var opprinnelig ment som ironi, min type humor, ikke deres tydeligvis. Hvor har jeg skrevet at jeg synes det er greit at 6 åringen skjærer brød? Dere trekker feil konklusjoner, og det er morsomt å se hvor urovekkende dårlig ansvarsfølelse jeg har, iflg dere! Jeg er aldeles ikke alene om å oppleve disse tingene barna finner på alene. Alle kommer til å oppleve det før eller senere. Fordi 6 åringen sto opp uten at jeg visste det, dekket på bordet og skjærte brød, ja da er jeg lite ansvarsfull og setter ikke grenser! Hmm det høres logisk ut ja
Full house Skrevet 15. mai 2010 #37 Skrevet 15. mai 2010 Jeg regner med du synes det er greit at hun skjærer brød, siden det er greit at hun koker kaffe. Det var jo det du forsvarte i det forrige innlegget. (Som forøvrig ikke handlet om hva som var greit og ikke, men om hvor "snill" datter du har som tar seg av småsøsken om morgenen.) Personlig mener jeg at du bør stå opp selv, slik at hun slipper å være barnevakt. Så kunne kanskje du laget frokost til henne istedet. Det virker mer riktig i mine ører, iallefall.
1mor3barn&1000ideer Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #38 Skrevet 15. mai 2010 Nei det gidder jeg da virkelig ikke! Hallo, mat må de lage seg selv. Frokost har jeg aldri laget, for jeg ligger og sover hver morgen, siden 6 åringen passer søsknene sine selv. Skulle da bare mangle. Hehe
1mor3barn&1000ideer Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #40 Skrevet 15. mai 2010 Du fortjener ikke et bedre heller, med de snevre konklusjonene du trekker
Iiiiik Skrevet 15. mai 2010 #41 Skrevet 15. mai 2010 Du leser jammen mye som ikke står her du også! En diskusjon om hva som er rimelige forventninger, når man må si at barn ikke er store nok, når man skal si at de bør kunne noe selv - det er det ikke så lett å ha med deg når du er spydig og latterliggjør dem som mener noe annet enn deg selv...
....mammatilto... :))) Skrevet 15. mai 2010 #42 Skrevet 15. mai 2010 jeg barer rister på hodet og signerer Bompimop ......
Full house Skrevet 15. mai 2010 #43 Skrevet 15. mai 2010 Jeg trekker langt i fra noen snevre konklusjoner. Jeg leser det du skirver, og du synes det er helt greit at unger på 6 år passer småsøsken, lager mat, og koker kaffe. Jeg synes ikke det er greit, og jeg synes det er ansvarsløst. Det må du faktisk tåle.
1mor3barn&1000ideer Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #44 Skrevet 15. mai 2010 Eeeh jeg har nå fått forklart at jeg er lite ansvarsfull, setter ikke grenser, lager ikke frokost til barna, sover hele dagen, lar 6 åringen passe søsknene, lar 6 åringen skjære brød selv og lage kaffe, etc etc Det er faktisk ikke slik virkeligheten er her hos oss Og har jeg sagt at jeg MENER det skal være sånn? Synes det er utrolig hva dere henger dere oppi, henter opp en tidligere tråd, og leser den til punkt og prikke, for så å analysere hva slags mor jeg er! Slæpp off folkens Men jeg oppnådde ihvertfall en vittig diskusjon, tenkte meg det ville bli sånn
Gjest Skrevet 15. mai 2010 #45 Skrevet 15. mai 2010 Hvirfor henger du deg opp i alle som er uenig med deg , for å overse alle om er enige...? er du kun ute etter å diskutere eller? Bare lurte ;o)
Gjest Skrevet 15. mai 2010 #46 Skrevet 15. mai 2010 Du er veldig svart-hvitt i argumentasjonen her. Det er enten hysterisk eller ansvarsløst. Er mange gråtoner i mellom, men de tror jeg ikke du er typen til å registrere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå