Gå til innhold

Nå må jeg meldes til BV!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag morges ble jeg vekket av barna, de hadde en overraskelse til meg. Å skrekk og gru, jeg sov mens de sto opp FØR meg!! Å nei for en krise! Dette går virkelig ikke an!

Og vet dere hva som hadde skjedd! De hadde dekket på bordet, med servise, pålegg, brød og juice.

Og det verste av alt; 6 åringen hadde skjært brødskiver selv!!! Uten at jeg sto ved siden av og passet på!!!

Huff og huff nå har jeg vært en dårlig mor altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for et herlig innlegg! Godt å se at noen folk her inne er fornuftige:)

Skrevet

Hehe

ja jeg fikk skikkelig gjennomgå en gang jeg fortalte om barna som sto opp før meg, lot meg sove litt lenger mens 6 åringen passet på. Det gikk jo ikke an...

Hehe det er så mange hysteriske damer her inne :)

Skrevet

hehe jeg har det slik på facebook..

har en liten en som sover liiiite på nettene og det kan slite ut hvilken som helst person.. og som alle andre ting jeg skriver i statusen min så kommer det opp også at jeg er sliten og trøtt og lei av å stå opp x antall ganger på nettene.. få ut litt frustrasjon og på samme tid håpe noen endag kommer med ett bra tips som faktisk hjelper..

men da har det altså blitt til at jeg hater barna mine, må jo ha depresjon osv.. herlighet for ett styr..

vi elsker barna våre over alt på jord selvom vi avogtil sover litt ekstra, lar dem finne ut ting på egenhånd, småsutrer og syns synd på oss selv når vi er slitne og trøtte osv.. folk må da klare å holde seg klar for å dømme og kommentere slike ting om andre folk.. de vet jo som regel ikke halvparten av det som ligger bak det som de kommenterer på...

nei vet du hva :D kos deg med snille barn som liker å overraske mammaen sin med slike herlige ting :D en dag må også våre barn bli selvstendige. bedre de utforsker ting med voksne i huset enn å finne på ting helt alene hvor de absolutt ikke kan få hjelp fort nok om det skjer noe fordi det ikke er voksne hjemme :D

Skrevet

Hehe herlig:)

Så deilig å våkne opp slik :)

*misunnelig*

Skrevet

Om du ikke synes det er litt ille selv av 6 åringen er barnevakt mens du sover, så skjønner jeg ikke hvorfor du skriver innlegget her på den måten du gjør.

Skrevet

Jeg og mine søsken fant på mye da vi var små og mamma og pappa sov....som f.eks å putte brød og syltetøy sammen i brødristeren. Og brødristeren levde i 15 år til etter det....

Skrevet

Bompibomp!

Det er jo nettop det jeg gjør! Det var så forferdelig av meg, å la dem stå opp en halv time før meg, lage frokost og skjære brød selv, ja så grusomt gjort av meg at det er nettop derfor jeg burde blitt meldt til BV!

Tenk at jeg lot de gjøre noe selv!!!

Å nei og nei, tenk om de hadde falt ned trappen, eller skjært seg på kniven, eller druknet oppi do, eller hengt seg fast i en lampe så de kunne fått strøm i seg, eller knust en lampe så de kunne skjært seg på det knuste glasset!

Tenk om!!!

Nei, for all del! Vi må jo ikke finne på å la de være alene ett minutt! Tenk om noe hadde skjedd mens du sto i tlf og ikke fulgte med!

Og vi må jo ihvertfall ikke gå på do alene uten barna!!!

Halloo DET er farlig det!

Tenk på alt som kunne skjedd da!

Og ikke minst, ingen barn må få lov å gå ut av huset uten foreldre, før de er minst tolv år og kan alle trafikkregler utenat!

For ikke å glemme at de må jo få med seg desinfiserende våtservietter i tilfelle de skulle leke med andre barn som er forkjølet, vi kan jo ikke risikere at de blir smittet av en farlig og dødelig virus, svineinfluensa kanskje.

Nei det er nok best at de holder seg inne med mor og far hele tiden så ingen ulykker skjer.

Skrevet

Jeg lar selv min på 5 år spise frokost alene (jeg ordner den) og se på teve mens jeg halvsover litt til. Men jeg gjør det ikke med 4 åringen min.

Har ei venninne med en unge på 4 år som har latt ungen stå opp alene nå i over ett år, og alt har godt bra - helt fram til i morrest. Nå ligger hun på observasjon på sykehuset da hun fant ei eske med paracet som hun tømte i seg. Så ting kan dessverre snu seg veldig fort.

Det er bra at du lar 6 åringen din få være selvstendig, MEN husk at de fremdeles er barn, og det kan fort skje noe.....

Skrevet

hehe, etter å ha lest litt av det som har komt fram på dinna tråden, so er eg glad folk her ikkje veit korleis kvardagen her kan utarte seg...:P

Småen (19mnd) vaknar, får sove litt i vår seng, vil stå opp = han får stå opp. Eg derimot ligger å slumrar ein times tid.

Fungerar heilt fint det...(men så bur vi på to rom og då, så er begrensa kva han kan finne på av tull)

Skrevet

HI, forstår heller ikke hvorfor du nok en gang tar opp temaet dersom du synes det er så greit.

Den andre tråden din husker jeg godt ogt den var etter min mening urovekkende, og for meg så ser det ut som om du virkelig søker aksept for dette.

Barn skal ikke avlaste sine foreldre.

Skrevet

Synes heller synd på barna dine jeg, som har en så hysterisk mor!

Du er vel akkurat som jeg beskrev her over, og har vel aldri opplevd at barna dine har kommet seg ut av rommet sitt på egenhånd, eller gått inn i et annet rom på egenhånd, nei gud forby!

Du har vel heller aldri hørt om ironi, og hvordan i huleste kan du få dette til å handle om at barna avlaster meg? Må le altså!

Barna dine blir nok 12 år før de får gå ut å leke selv, og de får vel heller aldri lov å smøre sin egen brødskive, for de KAN jo skjære seg på kniven!

Du sitter vel klar med tlf nå? haha

Skrevet

Det er forskjell på å være hysterisk og å ta nødvendige forhåndsregler... Var det du som skrev om 6-åringen som passet småsøsken og laget kaffi?

Jeg kritiserte ikke da, men syns dette ble litt teit.

Skrevet

Huff, pinlig HI...

Er jo åpenbart at du ikke selv syns dette er ok.

Skrevet

Du taper diskusjonen med en gang du prøver å latterliggjøre. Ingen latterliggjør deg, men noen stiller til dels kritiske spørsmål som du ikke klarer å svare særlig godt på. Dette handler vel i bunn og grunn ikke om at ungene dine stelte i stand frokostbordet til deg i dag, som i og for seg er omtenksomt gjort, men ting du har fortalt før. Min seksåring har også skåret brød selv, og det gikk helt fint. Men, det kunne gått veldig galt, jeg har selv mistet brødkniven og nesten fått den stående rett i foten. Det er ikke noe jeg tar sjansen på. Unga kan også finne på å klatre i bokhylla, selv om jeg aldri har sett at de har prøvd å gjøre det med oss i rommet, men vi sikrer likevel hyllene i tilfelle. Alt med måte, det er den dagen at det faktisk skjer noe galt, at det er for sent.

Skrevet

Slapp av folkens!

Hele tråden er jo ment som en hyllest til alle som er så flinke til å fortelle andre hva de burde og ikke burde gjøre når det gjelder barna sine!

Selvfølgelig tar jeg forhåndsregler, og jeg er faktisk ganske påpasselig 99% av tiden jeg er sammen med mine barn. Jeg tror faktisk jeg er en bedre mor enn de fleste her inne!

Og selvfølgelig syns jeg ikke det er helt ok at hun skjærte brød selv i dag morges! Jeg visste ikke at hun hadde stått opp en gang!

Herregud så dumme dere er!

Hvis folk virkelig husker sist tråd ang min datter som stolt lagde kaffe til sin mor, og syns at dette er UROVEKKENDE, fordi det skjedde EN gang, ja da klarer dere fint å latterliggjøre dere selv!

For dere har garantert gjort, eller ikke gjort, noe urovekkende selv!

Kom ikke her og fremstå som dere er perfekte og aldri gjør feil!

Det er umulig å overvåke barna sine hele tiden, og en skal ikke gjøre det heller.

Grow up!

Skrevet

He he, jeg skjønner bare ikke det voldsomme behovet for å forsvare seg selv hvis du mener det er ok?

Og jeg overvåker ikke barna mine hele tiden...

Skrevet

Jeg husker godt den tråden, da dømmende dib-mødre var ute med pekefingeren. Herregud, så mye dumt folk klarte å lire av seg. Jeg er helt på din side, Interiør dama, denne gang som da. (Selv om jeg ikke helt skjønner at du gidder å gå denne veien en gang til...de hysteriske mødrene her inne har nok ikke blitt mindre hysteriske siden sist)

Skrevet

Og hva legger du som grunnlag i den konklusjonen i at du tror du er en bedre mor enn de fleste her inne? Pga at mange er uenige i noe av det du skriver? Fordi du mener at noen her er hysteriske?

Det er ingen som sier at man IKKE skal la barna sine få gjøre ting på egen hånd uten overvåkning, det er ikke det det går på. Tenker de fleste her inne lar barna sine få sitt eget spillerom i mange situasjoner, men det blir bare litt for dumt når du lager et slikt innlegg og det virker som du på en måte synes det er gøy.

Du kan heller ikke si at du tar forhåndsregler når 6-åringen din i dag da faktisk skar brød alene, mens du sov og ikke en gang visste at de var våkne.

Heller ingen som sier de er perfekte her inne, jeg er langt i fra det, men reagerer mer på holdningen din i dette innlegget. Det var morsomt så lenge noen var enige med deg, men når det kom noen som var uenige så voila var de dumme og måtte vokse opp.....

Men for all del, la det fortsatt være gøy at barna dine gjør slike ting mens du engang ikke vet om det, så håper vi alle at hverken du eller ungene dine trenger å lære the hard way at slike "søte" og "morsomme" ting faktisk kan gå ille. Men hey, hva vet vel vi andre uvitne dumme mennesker her inne.....

Skrevet

Å nei, enda et slik innlegg. Kanskje du skal finne deg en annen hobby om det er så fælt å være her.

Mulig jeg er rar, men dette er det teiteste jeg leser.

Skrevet

Måten du skriver på er jo åpenbart ikke helt god i utgangspunktet.

-Libido, om du er rar, er jeg rarere, for jeg blir bare sittende og riste på hodet :-S

Skrevet

Da har du jammen oppdratt barna vel og bra :-)

Jeg også syntes det er godt å komme til dekket bord en gang i ny og ne.

Her en dag fikk vi servert frokost på senga av 2 åringen, han hadde hvert nede å henta en pose potetgull :-)

Og for dem som evt måtte få spasmer av 2 åringen som er oppe aleine, kan jeg trøste med at han har søsken på 16 og 12 år som var oppe med han.

Skrevet

Jeg syns faktisk det er veldig morsomt å se hvordan dere hisser dere opp over dette :)

Tror faktisk ikke jeg har hørt om noen, in real life, som aldri har opplevd at barna har stått opp før foreldrene!

Det er bare her inne det :)

Merkelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...