Gå til innhold

Bader dere i offentlige bassenger når dere har mensen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror at mange av dere som synes det er så ekkelt å bade i basseng med tampong er annerledes konstruert enn meg. Jeg bader i basseng med tampong, og det har aldri hendt at tampongen har vært våt på den nederste delen etter at jeg har badet. Jeg skifter rett etter at jeg har svømt (og har selvsagt ny tampong når jeg går i bassenget), og når jeg kommer opp, er det blod øverst på tampongen, og den er tørr nederst. Ikke noe vann har med andre ord vært i kontakt med selve tampongen og blodet på den. Hvis deres tamponger blir bløte når dere bader, kan jeg være enig i at det er litt ekkelt, men hvis de er tørre, som mine, så skjønner jeg ikke problemet.

 

For et par uker siden fløt det plutselig masse små bæsjer rundt i barnebassenget der vi pleier å bade, og badevakten fisket de opp med en håv, og alle badet videre som før (minus meg og mine unger). Da snakker vi ekkelt... Jeg har forøvrig ikke bleiebarn, så det var overhodet ikke mine barn som hadde bæsjet i vannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry, lærer'n, men da får noen finne opp en støre størrelse til meg. jeg blør herfra til månen hver gang, og det gjør flere med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det ikke renset etterpå? Her vi bor, stenger de for rens med en gang sånt skjer. Alle opp av vannet, og masse sure miner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst bader jeg :) Ville vært ille om vi måtte droppe småbarnsvømminga 1-2 ganger i måneden for et hinder som ikke er et hinder.. Er jo ikke alle som fossblør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere konkurransesvømmere gjør da? Hadde ikke vært en dame som hadde konkurrert om de måtte holdt seg hjemme en uke i mnd. Brukte tampong når jeg var aktiv svømmer.. Har aldri hørt at det har vært noe problem fra svømmehallene sin side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, selvfølgelig. har vært alenemor i alle år og jeg har feks fulft mitt barn på svømmeundervisning og da må man selv være med uti. jeg dropper ikke svømming til mange hundre kroner gangen fordi jeg har mensen altså. Jeg skifter tampong etter at jeg er ferdig i bassenget og tråden ser ingen, den gjemmer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å bade selv om man har mensen. Sier som ei over her, hvis tampongen blir våt av å væe i bassenget så er kroppen deres merkelig. Kanskje på tide med noen knipeøvelser?

 

Leste forøvrig et sted at profesonelle svømmere ikke bruker tampong fordi man visstnok ikke blør da man er i bassenget. Skal se om jeg finner det igjen for høres egentlig litt merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker enda hvor ekkelt det var da læreren sin tråd hang ut i garderoben da vi hadde svømming :s

 

nei, jeg bader aldri i svømmebasseng så sant jeg ikke er i syden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, du som er lærer over her som skriver at det ikke er gyldig grunn å ha mensen og at du forteller elevene at de må bruke tampong. Du må jo bare være helt på trynet. Ut fra hva du skriver virker det som du er lærer på ungdomstrinnet. Hallo hvem tror du du er? Faktisk ikke alle unge jenter som er komfortable med å bruke tampong og du har ingen som helst rett til å tvinge noen til å bruke tampong. Du er faktisk BARE lærer! Beklager, men du provoserer meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for i SYDEN, der er jo bassengene sååå mye reinere??? Utrolig naivt og fjollete sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...