Gå til innhold

Bader dere i offentlige bassenger når dere har mensen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, gjør dere det? Dusjer dere sammen med de andre? Jeg mener selfølgelig at man har i tampong, men tråden henger jo ut. Bryr dere dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Offentlige bassenger er egentlig gyselige greier. Selvfølgelig bader man ikke når man har mensen, tampongen er ikke en propp som tetter igjen hele stellet. Det er direkte heslig at noen faktisk gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte tamponger tidligere, byttet rett før jeg gikk i bassenget, og med en gang jeg kom opp igjen. Tråden er jo lett å legge litt skjult, det tenker jeg i hvert fall ikke på.

 

Nå bruker jeg mensbeger, og bader også når jeg har mensen, men er nøye med å tømme rett før og etter, i tilfelle bakterier.....

 

Offentlige bassenger er fulle av tiss fra små barn, bakterier fra sår osv osv... Men de er også så fulle av klor at det skal mye til for en liten bakterie å overleve der. Tror ikke det er noe problem å bade der fordi man har mensen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det gjør jeg. Fikk mensen i dag, og har vært i basseng i dag. Gjorde det før da jeg brukte tampong, og gjør det nå når jeg bruker mensbeger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Alle kan ha uhell noen ganger så det burde ikke vært lov.

Kan ikke sammenlignes med urin selv om begge deler er forferdelig ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Om jeg ikke skulle gjort det kunne jeg ikke svømt 1/3 av måneden. Men skifter tampong rett før og rett etter svømmings da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Kan ikke tro at det er noen av dere som gjør det!

også snakker dere som om det er deres hygiene man er opptatt av...? 'Skifter rett før og rett etter i tilfelle bakterier..' 'bryr meg ikke om at tråden kanskje henger ut...' Snakk om og misse poenget fullstendig. Det er snakk om at dere kan påføre andre bakterier og uhygeniske tilstander, ikke omvendt!!! Æsj!!! hold dere hjemme eller bad i sjøen når dere har mensen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh....NEI! Trodde virkelig det var no-no. Må si at det frister enda mindre å bade i off.basseng nå gitt:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke alle de barna som tisser i bassenget er noe bedre, så syns dere kan holde barna deres hjemme fra bassenget også. ekle små drittungene. de får både i sjøen der de ikke påfører oss andre stakkarer bakteriene sine.,

 

Regner med at svømmebasseng hadde opplyst om dette med blødning om det var farlig hygienisk sett. Jeg har forresten hørt at mensblod ikke er spesielt mye bakterier i... OM det er kjempefult av bakterier er det fint om noen viser til hvor de har det fra så jeg kan finne ut av dette (jeg mener mer troverdige kilder enn anonym på dib sier det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urin fra friske personer er faktisk den reneste væsken fra kroppen vår, det er iKKE mensblod for å si det sånn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er lærer, og når vi har svømming på skolen ber jeg jentene ha på seg tampong når de skal i bassenget. Det er ikke gyldig fravær om de bare har mensen.

Det er tett når en har tampong på seg. Lekker dere når dere har i tampong, så bruker dere for liten størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noe med det at en voksen person med mens har litt mer selvkontroll, og viten enn et barn som tisser i svømmeblein da. Kanskje litt forskjell der.

 

Bakterier eller ikke bakterier. Det er ekkelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ung.no/oss/helse/8541.html

 

Står her at man faktisk ikke skal gå i basseng når man har mensen.

 

Selv gjør jeg det.

 

Googlet dette fordi jeg håpet på å finne ut om det er mye bakterier i mens blod, og fant vel egentlgi ut at det egentlig ikke er det, er en blanding av rent blod og slimhinner/slim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, Hvilken ny fantastisk regel er det som har tredd i kraft- lærer? Ikke gyldig fravær om man har mensen? Jeg har aldri brukt en tampong i hele mitt liv og kommer aldri til å bruke det heller.

Da jeg gikk på ungdomskolen skrev min mor i min meldingsbok og det var aldri noe problem.

Kan aldri tvinge noen til å bruke tampong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi ikke overstyrer når foreldre har skrevet i meldingsboka, men

heldigvis er det ikke så ofte det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri gjort det, og kommer aldri til å gjøre det. Og du som er lærer: Du har ingen rett til å tvinge noen til å bruke tampong. Det er ikke alle som kan bruke det -av ulike grunner. Jeg blir direkte uvel av å bruke tampong, så jeg er glad for at du ikke har vært læreren min i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skulle vi hatt aktive, seriøse svømmere hvis mensen hindret dem fra å gå i bassenget. Hvis noen syns dette er så ekkelt at de ikke vil bade lenger, så jippi!! Bedre plass til oss andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi ikke overstyrer når foreldre har skrevet i meldingsboka, men

heldigvis er det ikke så ofte det skjer.

Ingen tvang involvert, mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva? Mennesker er dødsekle! Ikke bare de som bader med tamponger altså... Det er bare å slutte å gå ut med en gang. Ekle virusspredende organismer... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreli, så idiotisk!

Selvsagt bader jeg selv om jeg har mensen. Og da med tampong.

Ser ikke noe problem med å bade i et basseng fylt med menstruerende kvinner. Ærlig talt, hysteriske kvinnfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...