Gå til innhold

Uenig med en kollega- hva mener du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er altfor mange ufaglærte som jobber i rusetaten. Viser seg da også på mange av kommentarene her, som ikke skjønner at det er noe problem engang (det fremste kjennetegn på at man ikke har peiling).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

15.37, du har åpenbart ikke skjønt at du diskuterer med forskjellige anonyme. Du "senker deg ned på samme lave nivå" overfor mennesker som ikke har sagt et eneste negativt ladet ord til deg. Godt jobbet.

Skrevet

Jeg refererer til den samme anonyme hele tida, og har flere ganger henvist til hvilket klokkeslett jeg sikter til. Trolig er det deg det er snakk om ... Men diskusjonstråden her inne på Dib er lagt så klønete opp at det ikke framgår helt tydelig hvilket innlegg man svarer på.

Skrevet

Det kan du umulig gjøre, henvise til samme anonyme hele tiden. Jeg fikk drittslenging av deg helt ut av det blå. Det virker så lite smart å slenge med leppa når man tydeligvis ønsker å fremstå som et menneske med fagkunnskap. Det er ikke det inntrykket du gir når du er frekk i munnen uten grunn.

Skrevet

Som sagt, når mine innlegg har kommet like etter det jeg har besvart, er det greit. Ellers har jeg henvist til klokkeslett, som sagt. For øvrig gidder jeg ikke fortsette dette tøvet i det uendelige. Hvordan jeg måtte framstå for deg i all min anonymitet, bryr jeg meg fint lite om. Jeg fastholder min mistanke om hvem du er ...

Skrevet

Nå får dere skille på å slenge seg rundt halsen på folk og klemme i vei.

Mennesker som jobber i helsesektoren bør kunne klare å gi en klem til et menneske som trenger det. Hvis ikke er det flere adm.oppgaver de kan arbeide med.

Hilsen en med høyere utd.

Skrevet

"bør kunne klare å gi en klem" er ikke noe krav til ansatte i helsesektoren, og heller ikke noe som brukerne skal ha noen forventninger om. Hvis brukerne ikke innser det selv, er det på tide at de lærer seg det.

Hilsen en med enda høyere utd.

Skrevet

Synes ikke noen av dere skal gjøre det annerledes, dere gjør jo det som virker naturlig for dere.

Om du er hun "sure" så får det være sånn da.

Du kan jo ikke pålegge henne å være annet enn seg selv, fordi det får deg ukomfortabel. Da får dere heller la være å møtes utenom jobb.

Skrevet

Herregud, her er du igang igjen. Du tillegger meg nok engang meninger jeg ikke har, du påstår at jeg ikke ser noe motsetningsforhold og du påstår at jeg syter. Det blir bare dummere og dummere.

Skrevet

Jeg stortrives sammen med henne, og vi omgås også privat. Men vi har ulik oppfatning av begrepet profesjonalitet.

Hi

Skrevet

skal ikke påstå at jeg vet hva som er riktig og galt, men min erfaring kan jeg fortelle om.

Jobber en lignende plass, hvor der er eks kriminelle, narkomane osv. Mitt problem er at de andre lederne har nesten alle "disse" på facebook, og det synes jeg blir helt feil. Kan ikke fortelle de hva de skal gjøre, men for min del blir det feil.

Får en del komentarer på hvorfor ikke jeg kan legge de til, men har ikke noe ønske om at alle skal vite alt om meg, er en grunn til at man legger venner til på facebook, og ikke andre kan se alt om deg.

Skrevet

Hvis begge holder seg til loven og utfører jobben bra er det ingen som trenger å endre seg. Det er bra for pasienter og brukere med ulike personlighetstyper.

Skrevet

"Takk 13.21. Akkurat det jeg mener!"

Å ja, så du godtar kun meninger fra de som er enig med deg? Hvorfor legger du ut innlegget da? Du spør: Hva mener du? Da må du regne med delte meninger.

Og som en annen skrev, så ville jeg helt klart valgt din venninne fremfor deg!

Skrevet

Dere har jo forskjellig personlighet. Like lite som hun (eller brukerne) kan kreve av deg at du skal bli kroppslig og klemmete, kan du kreve at hun skal bli reservert. Du kan jo vise at du bryr deg på mange andre måter enn ved å klemme. Jeg tenker at du kan vise brukerne mye om personlig integritet ved å stå for hvem du er, du kan signalisere at det er viktig og riktig å sette grenser for hva som oppleves som riktig for akkurat deg. Sammen kan dere vise at folk har forskjellige intimitetssoner og at vi må tilpasse oss disse for å fungere sammen med dem.

Jeg er ikke miljøarbeider og kommer sjelden så tett på primærklientene, men jeg jobber med folk som trenger meg mer enn jeg trenger dem og jeg kan godt gi folk en klem enkelte ganger uten at jeg mener at det er å gå over noen grense for min profesjonalitet. Jeg kan snakke med klienter på gata hvis de tar initiativ til det, men sier aldri hei først. Jeg har vel også klemt klienter på gata når de gledesstrålende takker for hjelpen og sier at takket være meg har de det bra nå. Jeg ville aldri hatt en klient som venn på Facebook, jeg vil helst ikke ha kolleger heller der inne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...