sørlands-spire*HØYGRAVID Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Jeg er 21 år, og bærer på mitt første lille nurk<3 er enten i min 6 eller 7 uke:) Skal til legen for å finne det ut til onsdag, gleder oss:) Mine symptomer er disse: -Halsbrann (au) -Tyngde fornemmelse i brystene, pluss prikking og spreng-følelse i dem til tider -Tett nese, og generelt hovne slimhinner -Stikking og murringer i livmora -Trøtt og sliten (behov for ekstra søvn midt på dagen) -Uggen og uvel (ikke oppkast enda heldigvis) -Alt smaker annerledes -Metallsmak i munnen -Blir lett VELDIG glad, og lett usikker/trist for ting -Tisser oftere -Sulten hele tiden -Liten lyst på mat -Har mistet "taket" på magemusklene -Noe vondt i ryggen til tider Jaa.. hehe, dette var jo en del, men greit å få det ned:) skriv opp deres symptomer jenter!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Dette er mitt 2. svangerskap og jeg har disse symptomene: Tror jeg er 4+6 idag. Det tydeligste symptomet er at jeg er veldig slapp og trøtt. Småuggen kan man si. Murringer Litt ekkel smak i munnen Tisser litt hyppigere enn vanlig. Føler meg sulten, samtidig som jeg ikke har lyst på noe Fullstendig tiltaksløs og mangler motivasjon til å gjøre noe som helst Dett var vel dett... er jo på et tidlig stadige ennå.
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Hei! Jeg er 22år, og venter nr.3. Snart 8 fullgåtte uker:) Symptomer: - Halsbrann - Større, og ømme bryster - Trøtt -Metallsmak i munnen -Humørsvigninger - Murringer og smerter i korsryggen - Kjempekvalm, kaster opp mange ganger om dagen:( Har også litt gravidmage allerede, men det er jo tross alt nr.3, og bare 1 år og 4mnd siden forrige fødsel, så ikke så rart:) Skal til første kontroll hos lege 11.mai. Gratulerer forresten:)
Smurfeline87 Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Heihei, foreløpig termin 25.12, altså i min 6. uke: -halsbrann -sure oppstøt -SINNSYKT ømme brystvorter (hatt siden før ikm) -litt kvalm hele tiden -tisser oftere føler jeg, men det kan være fordi jeg drikker mye mer enn vanlig (konstant tørst) Føler forøvrig også meg innmari varm til tider, akkurat som om jeg har feber. Andre som har det??
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 ja, igår sa samboer at jeg var litt varm, og jeg følte meg varm også. Noen gang kjentes det ut som jeg kaldsvetta. Litt sånn influensa-aktig. Husker det var litt sånn sist jeg var gravid også
Smurfeline87 Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Takk for svar! Ja det går litt sånn i perioder, plutselig føler jeg meg helt fin igjen For så å bli kjempevarm to timer etter. Merkelige greier, hehe. Men synes det er deilig med symptomer jeg, liksom en bekreftelse på at det er ting som skjer!
sørlands-spire*HØYGRAVID Skrevet 27. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. april 2010 Så godt å se at andre også har det slik! Jeg er også supervarm til tider.. Også plutselig iskald:) Men er dere ordentlig kvelme egentlig? Jeg er bare uggen til tider.. Har bare følt at jeg har måttet spy EN gang, og det var på morgenen når jeg hadde gått uten mat i 1,5 timer.. Og en ting til.. Har dere fått synlige blodårer? Brystene mine er dekket med blodårer, og det er magen også til tider, spesielt om kvelden,når magen er størst:)
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 27. april 2010 #8 Skrevet 27. april 2010 Hei. Er 7 uker på vei og går egentlig å føler meg skikkelig fyllesyk 24/7. -Småkvalm hele tiden med skikkelige kvalmebyger innimellom. -Uggen i hele kroppen. -Varm og kald om hver andre. -Tisser oftere og minst 3 ganger på natta. -Gått opp 2 bh-str. (mannen klager jo ikke hehe) -Synlige blodårer (marmorering) nedover beina. -Super-sentimental -Snorker. -Alt smaker feil. -Sover 12-14 timer. -Sugen på noe godt hele tiden, men akkurat så kvalm at ingenting frister. -Mage.(Måtte finne fram mammabuksene samtidig som testen ble positiv. Men har ei datter på 14 mnd så magemusklene var ikke helt seg selv i utgangspunktet hehe.) Dette er mine symptomer og jeg gleder meg til jeg kan stryke kvalmen av lista. Sist skjedde det i uke 14 ca. Lykke til alle sammen.
sørlands-spire*HØYGRAVID Skrevet 27. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 27. april 2010 uff da.. så ille med den kvalmen! Jeg får vell bare være takknemlig for hver dag som går uten kvalme.. Skal gifte meg 5 juni, og er da antakeligvis i min 11-12 uke. Håper jeg slipper unna kvalme akkurat den kvelden hvertfall:) hehe.. Jeg har funnet ut at jeg muligens går inn i min 7ende uke imorgen, og jeg klarer ikke gå med de vanlige buksene mine! De strammer og gjør vondt, og om kvelden er magen faktisk litt stor:O Så jeg vurderer å gå å kjøpe mammabukser imorgen. Klarer ikke de andre lengre. Andre som har det slik??
Vårbarnet med to små Skrevet 27. april 2010 #10 Skrevet 27. april 2010 Jeg er 27 og venter vårt første barn. Jeg er begynner på den 8. uka i morgen tenker jeg. Har ikke fått legetime før 20. mai - jeg har hatt vonde bryster siden unnfangelsen - brystene har blitt større også påstår mannen min - konstant fyllesyk, med ekstra kvalmebølger innimellom. Jeg kaster ikke opp av meg selv, men jeg klarer ikke å være så kvalm så jeg er nødt til å "stikke fingeren i halsen". Dette skjer vel en 8-10 ganger om dagen tenker jeg. - orker ikke tanken på mat, men spiser jeg så har jeg ihvertfall noe å kaste opp.... - fullstendig utslitt når jeg kommer fra jobb - blir ENDA lettere rørt enn før - føler meg hard nederst i magen - oppblåst Møkklei å føle meg slik, men det forteller meg nå i hvertfall at det er noe som vokser i magen min Og det er jeg veldig takknemlig for!!!
Plutten ~Fødeklar~ Skrevet 27. april 2010 #11 Skrevet 27. april 2010 Jeg er 24 år, og er førstegangsgravid. Er 6+1 uke på vei. Mine symptomer er: -Ømme bryster med tungde fornemmelse (de har vokst masse!). -Kvalm, kaster ikke opp, men det kjennes ut som om jeg hele tiden er på grensa til å måtte kaste opp. -Blir fortere sliten. -Stikkinger og murringer (menssmerter) nederst i magen. -Sulten så og si hele tiden (til tross for kvalmen), men det eneste som frister er egg på brødskive og cheeseburger fra McDonalds. hehe. -Ting lukter annerledes og sterkere -Er utrolig lettrørt, blir fortere lei meg/såret, irritert, glad -Tisser oftere -Magen er litt i ulage, går fra å være treg til å være veldig løs Noe av dette er jo desidert litt plagsomt, f.eks: kvalmen, men foreløpig er jeg bare glad for det. Det betyr jo at noe skjer inne i meg, og det er ikke så mange månedene det varer! Men jeg er sjeleglad for at jeg ikke kaster opp x-antall ganger om dagen (bank i bordet)!
Gjest Skrevet 27. april 2010 #12 Skrevet 27. april 2010 Snart 24 år, første baby her også Har ikke hatt så veldig mye symptomer, men noen er det... - Trøtt og sliten, men får ikke til å sove lenge om morgenen. Men vet ikke om dette har å gjøre med graviditet eller at vi holder på å etablere oss i ny leilighet. - Ømme og større bryster - Enda litt mindre selskapsblære enn jeg hadde fra før av, men dette er ikke noe som jeg merker så veldig mye til - Stikninger/murringer nederst i magen - Har av og til følt meg litt uvel, men vet ikke om det har å gjøre med graviditeten å gjøre eller om det er tilfeldig. Hatt ikke vært helt god i magen heller. Og i dag tidlig var det så ille med magen og i tillegg kvalme- og uvelfølelse, at jeg ikke klarte å komme meg til jobb til vanlig tid, klarte ikke røre meg omtrent i et kvarter-tyve minutters tid :S Men så var det plutselig over og merket ikke mer av det i løpet av dagen. Håper dette var første og siste opplevelsen med dette i svangerskapet... Er forresten 5+5 i dag! (altså i svangerskapsuke 5, fosterets uke 3, vet ikke om jeg bruker riktige benevninger og sånt her- nytt for meg det her!)
Gjest Skrevet 27. april 2010 #13 Skrevet 27. april 2010 Jo, også litt vondt i ryggen av og til, eller vondt er kanskje feil ord, føles mere støl på en måte. Kjenner det hvis jeg bøyer mye på ryggen eller løfter på noe. Har vært veldig redd for å løfte da (blir litt løft pga innflytting), jeg vet ikke om det kan føre til at man kan miste fosteret eller ikke... hører at de som er lengre i svangerskap ikke skal løfte iallfall, så har liksom prøvd å være på "sikre siden", men er kanskje overhysterisk :S
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 27. april 2010 #14 Skrevet 27. april 2010 Er i uke 7. Er veldig varm! Kvalm Ømme bryst, hatt siden før IKM Halsbrann og sure oppstøt Uvel Trøtt. Behov for mer søvn Tett nese og ellers hovne slimhinner Ofte tissetrengt Og fort sur hvis noen skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, hvordan jeg heller bør gjøre ting
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 28. april 2010 #15 Skrevet 28. april 2010 Er nå i uke 5, mitt andre barn, første i 99. Mine godtegn så langt er: - varm og kald om en annen, veldig varm på natten (note: bytte til sommerdyne nå) - småkvalm på ettermiddagen - trøtt - hodepine som kommer og går - av i korsryggen - strekkninger i magen, kjennes ut som jeg har trent i timesvis - tisser mer enn normalt - metallsmak i munnen, selv vann smaker rart Tenker noe vil forsvinne etterhvert og mer vil puttes på den listen og etterhvert. Mitt første svangerskap var en gjennomgang av nesten samtlige svangerskapsplager så det blir spennende å se hvordan det går denne gangen
Breathless Mahony Skrevet 29. april 2010 #16 Skrevet 29. april 2010 Jeg er 26 år førstegangs. I dag er jeg 9+2. Jeg merker egentlig ikke noe til graviditeten, bortsett fra litt større pupper. Kanskje jeg er litt mer sulten men er ikke sikker. Er i supergod form og har ingen plager overhodet. Får håpe det holder seg sånn
sørlands-spire*HØYGRAVID Skrevet 30. april 2010 Forfatter #17 Skrevet 30. april 2010 Jeg må bare si, dere:) Jeg var litt uggen å sånn for noen dager siden, men nå... ..er jeg overhodet ikke kvalm:) Jeg er 6+1 idag, og jeg merker INGENTING til det.. Noen tanker kan gjøre meg uggen innimellom, men dett er dett:) Min mor spydde aldri med noen av oss, så det er godt.. KANSKJE jeg er så heldig å slippe unna jeg også Føler meg ganske fresh nå hverfall:D Andre som har det slik?
sund Skrevet 30. april 2010 #18 Skrevet 30. april 2010 Litt kvalm og sliten, og veldig hormonell! 6+1 i dag.
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 30. april 2010 #19 Skrevet 30. april 2010 Sørlands-spire: Jeg var heller ikke kvalm da jeg var 6+1. Men 6+2 derimot, da kom den!
sørlands-spire*HØYGRAVID Skrevet 30. april 2010 Forfatter #20 Skrevet 30. april 2010 hehe:) ja, snuppeluppa, det kan jo være at jeg blir kvalm snart, men jeg nyyyyter det s¨ånn det er nå hvertfall:D Jeg satser på at det holder seg sånn som nå (har jo andre plager da, er skikkelig forkjølet, noe trøtt, og noe vondt i ryggen) Vi får se:)
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 30. april 2010 #21 Skrevet 30. april 2010 Jeg er 30 år og førstegangs! Ca 7+4 i dag. Mine symptomer: Ømme og veldig mye større pupper (me like!) Litt halsbrann Småkvalm hvis jeg ikke har spist på en stund Kjempeoppblåst, mye tregere mage Luftsmerter
minnimus83 Skrevet 30. april 2010 #22 Skrevet 30. april 2010 mage smerter vetje heilt hva eg skal kalle det men det er i alle fall smerter i magen ganske ofte
minnimus83 Skrevet 30. april 2010 #23 Skrevet 30. april 2010 mitt første svangerskap, og er 9 uker sånn ca mage smerter vettje hvordan eg skal si det hva det er men det er i alle fall smerter i magen ganske ofte eg skal til kontroll på mandag glede meg masse til det.
..snøklokke.. Skrevet 30. april 2010 #24 Skrevet 30. april 2010 I min uke 8 og denne uken har kvalmen virkelig tatt seg opp, dessverre. Utrolig trett, har kommet de siste dagene. Magen står ut den, dette er nr 3, og magen kommer fort føler jeg.. Har snart gått opp en størrelse i bh, men ellers gått ned et par kg. Og det er ikke bra siden jeg er tynn i utg punktet. Men regner med det snur snart:) Ellers har en megent følsom luktesans meldt seg, også det denne uken. Svette, dårlig ånde, matos, asj!
NiT&miniputt Skrevet 1. mai 2010 #25 Skrevet 1. mai 2010 27 år, førstegangs gravid. uke 7. -Bekkenløsning. -Sliiiiten. -Tung i kroppen. -Struttende Pamela pupper. -Vondt i brystene. -Gråter for den minste ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå