Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #26 Skrevet 23. april 2010 ??? Er det du, HI som skriver dette? Hva mener du? Sjekker barnevernet rullebladet på folk?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #27 Skrevet 23. april 2010 Det er i allefall ingen grunn til å ta advokat fordi barnevernet setter inn en miljøarbeider for å hjelpe denne moren, som helt åpenbart har problemer!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #28 Skrevet 23. april 2010 Jeg tenker så absolutt på barnet når jeg sier at bv bør holde seg unna, og at mor og advokat kan være til hjelp. Tenk så slitsomt å ha bv rundt seg. Melkestopp, angst, masse drit som kan forverre situasjonen!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #29 Skrevet 23. april 2010 På det første møtet fikk vi presentert et ark, der vi skulle si hva som var aktuelt å sjekke av Politi, Lege, Psykolog, PPT, helsestasjon, osv. Barnevernet skulle deretter ta kontakt med de enkelte instanser og få dem til å fortelle om oss. Taushetsplikten var visstnok opphevet. Nederst på arket var det gjort plass til foreldrenes signaturer. Mannen min skrev under, men jeg valgte å ikke skrive under fordi jeg fryktet for å skrive under noen av barnevernets skjemaer. De sa at undersøkelsen kom til å finne sted uansett, så hva de skulle med underskriftene vet jeg ikke helt.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #30 Skrevet 23. april 2010 Tull og tøys! Dersom man har rent mel i posen, takler man dette uten problemer. Hvordan i alle dager kan det være slitsomt å få hjelp??? Dersom det er et problem, har man så store problemer at man bare bør være glad for at barnevernet er inne i bildet! Det får være måte på paranoia og konspirasjonsteori! Selvfølgelig er ikke barnevernet ute etter å ødelegge for folk - hva skulle i tilfelle motivasjonen være???
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #31 Skrevet 23. april 2010 Hvor gamle er dere HI? Om jeg hadde fått besøk av bv her ville jeg ALDRI bedt min mor med på ett møte. Jeg er over 30 år og førstegangs som deg.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #32 Skrevet 23. april 2010 Det med soppen stemmer. For bunnen er helt tett i bag'en. Dette kan komme selv om baby ikke sover i vognen(om natta altså). Det som er viktig, er å jevnlig ta madrassen utav bag'en og la det lufte seg. Håper det ordner seg for deg. Forstår godt ubehaget ditt når du får besøk av barnevernet, sånn ift kosing med baby. Det føles mye lettere og naturlig om en har besøk av venner feks.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #33 Skrevet 23. april 2010 Vi er en del over 30 kan du si... Ikke ideelt å ha med mor nei, men trenger å ha med noen. Advokat blir for dyrt, iallfall på dette stadiet. Jeg klarer å si nei til dem, men er redd for at de skal bli sinte og så blir jeg sint tilbake. Og det hele vil komme ut av kontroll. Derfor kan det hjelpe å ha en person med på deler av møtet (hun skal ikke være med på hele møtet). Tror det vil gjøre at de må vise litt mer respekt. Også lettere å være to mot to.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #34 Skrevet 23. april 2010 Hvorfor er dette tull og tøys? Om man har rent mel i posen er det fremdeles ekstremt ubehagelig å få ukjente menneske inn i hjemmet sitt som skal vurdere deg og måle deg opp og ned. Og som leter etter noe å sette fingeren på. Om man er førstegangsmor, og hatt det tøft i forkant av fødsel, så hjelper det ikke situasjonen som har blitt bedre, med å pålegge forelderen det ekstra stresset. Blir så irritert på mennesker som deg som nekter å tro at bv kan være noe annet enn til hjelp. Da skjønner jeg ihvertfall godt at du ikke er vokst opp under bv, og har hatt et liv som jeg!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #35 Skrevet 23. april 2010 Dersom du kommer trekkende med moren din, kommer det garantert til å bli brukt mot deg, bare så du er klar over det. Da virker det som om du ikke er selvstendig nok til å ha orden på ditt eget liv, og barnevernet får bare enda mer på deg.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #36 Skrevet 23. april 2010 Blir det ikke da 3 mot 2? Eller er ikke mannen din hjemme når barnevernet er der?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #37 Skrevet 23. april 2010 På de fleste møtene er de interesserte i å snakke med babyens mor (meg). Mannen min skal kanskje være der, men han er ikke så god til å finne på ting å si, så mens barnevernet får sagt ti ting får han kanskje sagt to. Nei, det er ikke ideelt å ha med mora mi. Men føler jeg har kommet til et punkt der ting blir feil uansett. Det tar veldig på å sitte alene og diskutere med de to barnevernsfolka som begge er kjappe i munnen. De vrir og vender på ting jeg har sagt tidligere, og vil overtale meg til å ta imot en miljøarbeider. Om de bare kunne holdt seg til den undersøkelsen de egentlig skal gjøre, ville det vært lettere.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #38 Skrevet 23. april 2010 Har du vokst opp under barnevernet? Dersom du har hatt et tøft liv, kan det også være grunnen til at barnevernet ikke slipper deg helt.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #39 Skrevet 23. april 2010 22:54, det er ikke HI som er vokst opp under barnevernet. Hilsen HI.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #40 Skrevet 23. april 2010 Hva jobber du som, HI? Har du noen kolleger som kan hjelpe deg - som kjenner deg, og som kanskje "kan gå god for deg"?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #41 Skrevet 23. april 2010 Har ikke lest hele tråden, men det er helt tydelig at BV er bekymret for tilknytning og samspill. Manglende evne til dette hos foreldre kan føre til relasjonsskader. BV ønsker komme inn med en hjemkonsulent for å styrke foreldenes evne til å møte barnet emosjonelt på barnets stadium. Kan være vanskelig for noen foreldre å se dette. De som har samspillsvansker har også gjerne svært dårlig selvinnsikt. Men hi, jeg og lurer på hvorfor dere ikke har kjøpt seng til barnet?? Hadde stusset selv om jeg kom hjem til noen nybakte og de ikke hadde seng til barnet sitt...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #42 Skrevet 23. april 2010 HI, som ditt forrige innlegg tilsier så er det mer bak enn du forteller. Hadde det vært reelt det du beskriver så hadde bv kommet for å hjelpe veldig mange mødre. Så det er nok en historikk eller lignende på deg og din mann, og tilstander som gjør at bv er bekymret og tilbyr dere hjelp...så ta i mot! De tenker på barnet sitt beste. Greit nok at en kan føle seg litt keitete hvis en annen skal se hvordan du tar deg av babyen...og er du noe opplyst og vet det beste for barnet ditt så har du jo ingenting å frykte??
Gjest Tale30 Skrevet 23. april 2010 #43 Skrevet 23. april 2010 Hvis barnet er 1 mnd er det vel ikke så rart at han/hun ikke har ligget i sprinkelsengen enda. Vi hadde sprinkelseng helt fra begynnelsen, men hun sov i vognbagen midt mellom meg og mannen min i senga vår de første to mnd. Vi luftet madrassen etc. hver dag. Både min bestemor og min tante har vært barnepleiere, og da de var på barselsbesøk reagerte de ikke på dette. Det var så stort i sprnkelsengen, at vi følte at vognbagen ble tryggere og lunere for jenta. Utover det - masse lykke til HI. Jeg skjønner godt at dere syns det er ubehagelig. Jeg forstår ikke helt at noen skal kunne se "overvåking" fra barnevernet som behagelig. De gjør et viktig arbeid, og de skal kanskje bare hjelpe, men følelsen av å være overvåket med en bakenforliggende agenda er der like fullt. Alle skjønner at barnevernet ikke hadde vært hjemme hos noen dersom de ikke mistenkte at de på en eller annen måte kom til kort som foreldre.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #44 Skrevet 23. april 2010 Hvorfor har du ikke seng til ungen da?..
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #45 Skrevet 23. april 2010 Takk, Tale30. Tenker nøyaktig likt - vi HAR sprinkelseng men bruker foreløpig vognbagen fordi den nok føles nærere og koseligere for en bitteliten baby. Barnevernet kan ikke handle på mistanke om framtidige relasjonsproblemer, en undersøkelse handler jo nettopp om å kunne dokumentere ting. Jeg er egentlig ikke så bekymret lenger, tror ikke de har noe på meg. Derfor prøver de å få meg til å bryte sammen og si ja til en miljøarbeider, som i sin tur vil være i mitt hjem og kritisere, og gjøre meg veldig sliten og "moden" for videre tiltak. De har egentlig "noe" på min mann, som har en psykiatrisk diagnose. Men som de sier er det mora som er den viktigste i deres undersøkelse. Tror det hele bunner i at de helseansatte har sett hans diagnose og at jeg har vært deprimert, og tenkt at jeg må være en virkelig evneløs kjerring som har et slikt liv. Derfor har de meldt oss til barnevernet. I dag sa den ene barnevernsansatte at de hadde en magefølelse av at det var noe som manglet i min kontakt med babyen. Syns det var fælt da hun sa det, og jeg fikk høy puls og stressmage. Men hallo, hun må jo begynne å dokumentere ting. Det nytter ikke for dem å skrive en konklusjon og begrunne den med "magefølelse". Hun sa at dersom jeg sa nei til miljøarbeider ville de trolig komme på uventede hjemmebesøk. Men da vil jeg heller det, hvis valget står mellom det og miljøarbeider.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #46 Skrevet 23. april 2010 Som sagt har vi sprinkelseng, men jeg har valgt å bruke bagen foreløpig. Skal ta med meg videre at madrassen bør luftes av og til.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #48 Skrevet 23. april 2010 Hm... Hvorfor det? Vil ikke oppgi nøyaktig alder, men jeg er i 30-årene og mannen min er i 40-årene. Det er altså ikke tale om noen dame på 60 som har fått satt inn et befruktet egg... Hvis du lurer på om vi er veldig gamle.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #49 Skrevet 23. april 2010 He he, OKI :-) Og ikke det at det spiller så stor rolle. Eller - OM dere hadde vært 60+, kunne jo det ha vært litt spesielt, kanskje :-)
Gjest Tale30 Skrevet 23. april 2010 #50 Skrevet 23. april 2010 I alle fall hvis moren på 90 skulle være med på møte, hehehe. Igjen, lykke til fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå