Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #26 Skrevet 21. april 2010 Masse! Her slenger jo folk rundt seg med påstander i hytt og pine, uten egentlig å vite hva man snakker om.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #27 Skrevet 21. april 2010 Noen som vet linken til denne tråden? (den legendariske brannøvelsen altså)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #28 Skrevet 21. april 2010 3 på topp; 1. "det gjorde de før i tiden og det ble folk av de også..." -argumenter 2. At barn tar skade av å begynne i barnehage før de er 2 år. 3. At barn kan bli hjerneskadet av å gråte.
Brillefint - Jadda! Skrevet 21. april 2010 #29 Skrevet 21. april 2010 Signerer 21:51 og slenger på: 4. Når folk bruker egen omgangskrets som statistisk grunnlag og BEVIS for at sånn er det! Ala "søstra mi har røyka under alle svangerskap - og hun har friske unger!"
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #30 Skrevet 21. april 2010 http://www.dinbaby.com/forum/thread/140454578 den legendariske brannøvelsen, samt forhistorien
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #31 Skrevet 21. april 2010 Det er mye skremselspropaganda som har sjokkert meg. Husker en som hevdet at én av tre som hadde drukket i løpet av svangerskapet fikk alkoholskadde barn. (Veldig mange har drukket noen enheter før de er klar over graviditeten.) Husker også påstanden om at barnegråt fører til hjerneskade, den er drøy. Stakkars foreldre til kolikkbarn. Reagerte også på en som anbefalte en annen å slutte med medisiner utskrevet av lege og gå til healer i stedet. Og en mor som anbefalte sånn slanke-shake til barn (grøss!).
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #32 Skrevet 21. april 2010 Ikke for å pirke, men syns jeg tydelig husker at personen som skrev det om gråting og at det var skadelig, tydelig gjorde oppmerksom på at dette gjaldt utrøstet gråt? Altså barn som lå alene en god stund, og gråt uten selskap eller trøst.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #33 Skrevet 21. april 2010 Det er 5 sekunders regelen som noen har misforstått. Men den gjelder kke for bløt/myk mat o.l, men de som har en hard overflate. F.eks mister du et drops på gulvet og tar det fort opp igjen så vil den ikke ha trukket til seg så mange bakterier kontra hvis du hadde mistet en bananskive og plukket den opp...stappfull av bakterier. Dette har jeg sett på The Doctors..trodde ikke de snakket "piss".
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #34 Skrevet 21. april 2010 Jeg signerer sistemann her. Det kan faktisk være skadelig for et barn å ligge og gråte i evigheter uten trøst. Om jeg husker feil så skrev TillaB om noen hun kjente som mistet barnet sitt fordi det rett og slett gråt seg i hjel.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #35 Skrevet 21. april 2010 Ja, det er et veldig godt poeng 22:11. Det er gjort studier på dette blandt annet på barnehjemsbarn i Romania. De fikk varige mèn pga mye gråt, ingen trøst. Men også i kombinasjon med understimulering. Dette har jeg ikke funnet på selv, men har fått høre det fra en slektning som jobber i barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #37 Skrevet 21. april 2010 Har ikke hørt det her inne, men vil dele den med dere uansett.. Jeg ble fortalt jeg jeg ikke kunne bruke fotkrem når jeg var gravid jeg var med dama på apoteket og ble veldig flau da det var flere som hørte det...
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 21. april 2010 #39 Skrevet 21. april 2010 Den påstanden husker jeg;-) Sikkert bare noen som leste Rekefanny.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #40 Skrevet 21. april 2010 Jeg har lest flere artikler om nettopp dette med utrøstet barnegråt/manglende respons fra foreldre, og det er faktisk sånn at barna kan bli alvorlig hjerneskadet av å gråte lenge uten å få trøst. Selve hjernestrukturen blir ødelagt. Men kolikkbarn som blir trøstet og båret og bysset blir nok ikke hjerneskadet, nei.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #41 Skrevet 21. april 2010 En mor påsto at de fleste foreldre i dag var altfor myke, og at grunnen til at hun hadde så veloppdragne barn var at hun knipset dem. Og det påvirket dem ikke negativt i det hele tatt, for de oppførte seg jo så bra!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #42 Skrevet 21. april 2010 Flau på hennes vegne selvfølgelig, og at jeg var med det neket av ei dame... man kan kanskje kalle det mindre smart?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #43 Skrevet 21. april 2010 Ok, forsto ikke helt historien bare :-) Trodde de på apoteket sa det til deg, og du var på apoteket med dama di:-D Litt ammetåke her:-) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå