1gangs til juni2010 nurk! :D Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Hei hei Jeg er bare litt nyskjerrig på hvordan det går med dere som har termin i juni ? Formen deres bra og hvor langt er dere på vei ? Jeg selv er 31+0 i dag og gleder meg kjempe masse! Formen er helt fin, men har endel kynnere.. lagt på meg ca 8kg, og håper ikke det blir noe spesielt mer heller Trenger ikke å få en haug med vann på slutten! Noen som har fått masse vann ? Målet på magen har ligget rett i overkant av streken hele veien, så er sånn gjennomsnittlig stor Har alle handlet inn alt og har alt klappet og klart ? Ikke helt klar her, men føler jeg skal begynne snart å få kjøpt inn å sjekket at alt er på plass Lykke til iallefall og kos dere den siste tiden (Selv om jeg må innrømme at jeg faktisk begynner å bli litt lei)
Norsk/svensk spire i magen:) Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Hei hei jeg er 32+2 uker på vei gleder og meg utrolig mye, skal bli artig å se hvem han ligner på og hvordan personlighet han har:) Dette er også min første:) Formen min er veldig fin, har litt vann i kroppen men det er ikke mye, håper ikke jeg får noe mer. Jeg har lagt på meg 10 kg +/- Har en ganske liten mage, ligger litt under streken, men innenfor det grønne feltet. Jeg har lånt det meste, har ikke kjøpt inn annet enn vogn og litt klær. Men tror jeg har det meste på plass nå. Mangler bare et lammeskinn, tåteflasker og div salver:)
Gjest Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Jeg er 31 uker og en dag, og da jeg stod opp i dag morges tenkte jeg "åh, ganske bra i bekkenet i dag. Daaaaa skal jeg ut av huset en tur" Og så låste et eller annet seg. Ble sittende fast på vei ut av bilen. Fikk lirka meg videre. KJennes ut som symfysen min er helt ut av ledd og jeg sklir ut og bli nesten delt i to på langs....Kom meg hjem, skulle sette i kontakta på fryseren hjemme; Ble sittende fast på gulvet! Mannen måtte komme hjem fra jobb en tur for å hjelpe meg opp. Godt han jobber i nærheten. Det er en dårlig dag for å stille det spørsmålet, for svaret akkurat nå er MØKK. Alt er møkk.... Men sånn bortsett fra akkurat i dag er det ikke sååå ille altså. Jeg får tatt minst et par treningsturer på elixia i uka, jeg har gått opp mye mindre enn sist jeg var gravid, mangler noen innkjøp og har litt halsbrann og hevelser og småplager, men dette går ganske bra. Gleder meg enormt til å bli ferdig...
Tullball Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Er 30+2 i dag. Har det egentlig greit, bortsett fra at jeg har blitt beordert av legen til å holde sofaen pga masse kynnere (derav oppadgående aktivitet fra min side på BIM). Har litt ødem, oppe å tisser en gang hver natt (bare), lagt på meg 12kg tenker jeg (håper på mer jeg da...), kjeder vett av meg hjemme... Har en litt dritt dag pga ting som ikke er svangerskapsrelatert... Har fiska det meste av utstyr. Stresser ikke med det i hvertfall. Bruker ikke mye penger på det. Har kanskje brukt 2500kr tilsammen på vogn, stellebord, vugge, klær etc. Gleder meg til å føde! Selv om det godt kan gå til termin... Mister litt motet av å høre om hvor forferdelig folk har det på slutten. Håper ikke jeg kommer til å ha det sånn...
Nordlyspar♥ Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 I dag er det bare rævva Har fått bekkeløsning fremme i tillegg til den jeg hadde bak, så det kjennes ut som om noen brenner meg på skambenet. Jeg har gått 6 kg ned i vekt siden jeg ble gravid pga kvalmen og blir ikke kvitt den. Har en hemeroide som gjør sinnsykt vondt, og jeg håper den går over snart. Sliten, trøtt og lei. Vil selvsakt ikke føde nå, vil ha babyen inne der til termin. Men kan garantere at dette blir siste barnet vårt, vi får klare oss med 2. er 31+1
1gangs til juni2010 nurk! :D Skrevet 21. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2010 Åhh ja, gleder oss veldig til å se han vi og! Hvem han er lik og hvordan personlighet han har.. Ja lurt å låne endel, ikke gjort det noe spes vi, bare fått endel klær men ikke noe mer enn det Uansett hjelper det på Lykke til videre
1gangs til juni2010 nurk! :D Skrevet 21. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 21. april 2010 Huffda, det hørtes ikke ut som en av de beste dagene nei Godt at det ikke er sånn ofte! Og godt du har en snill mann som støtter deg Du er flink som trener innimellom da, gjør ikke det lenger heller jeg :S Burde kanskje prøve litt igjen.. vært så vanskelig med kynnerne hele tiden, så ubehagelig å trene da.. Litt halsbrann her og, men kommer sjeldent og går fort bort med Link Vi får holde ut, ha en fin tid videre og lykke til
Gjest Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Tror ikke jeg hadde trent noe særlig om jeg var mye plaget med kynnere, det må jo være veldig vanskelig Men jada, jeg er heldig med mannen, han gjør nok mye mer enn de fleste menn må under graviditeten:) Takk og lykke til dere og:) Det er jo verdt det når man er ferdig!
mamman til Fillip Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Er 33+2 i dag:) Har det bra vil jeg si, fått en ordentlig forkjølelse noe som gjør at jeg blir enda mer sliten enn jeg var fra før. Begynt å få bitte litt vann i kroppen men det var forventa! Enda ikke begynt med tissinga om natta! våkner som regel tidlig å da er blæra FULL men får sovet en 7-8timer i strekk:) Har bare lagt på meg 4 kilo hittil, noe jeg er glad for:) mulig det raser på nå frem til fødsel ettersom det er en stund siden jeg merka noe til kvalmen nå? Krysser fingra for ikke:) Det meste av utstyret er fiksa:) 4uker til permisjonstart så da blir det fiksing av rommet:) Gleder meg som en unge til juleaften! hihi! Vil bare ikke begynne for tidlig for hva gjør man da i 3, mulignes 5(!) uker hjemme... Utenom det henta jeg gratispakka fra libero i dag, veldig fornøyd! Bleier trenger jeg nok ikke kjøpe inn første mnd ialf! hehe Fødselen både gleder å gruer jeg meg til... Gruer meg for vet ikke hva jeg går til, gleder meg til å se hvordan han ser ut! Innimellom får jeg totalt panikk å skjønner ikke hvordan dette skal gå, andreganger vil jeg bare ha han ut NÅ! Men dette er vel normalt! Tenk damer, om 3mnd er vi alle foreldre! da sitter vi hjemme alle juni-damer å koser/lukter på verdens peneste lille nurk<3
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 21. april 2010 #10 Skrevet 21. april 2010 Hei.. 33 uke her! har termin 7 juni å tia kunne godt gå litt fortere nu ! Men surre nu litt om dagan me ting som må kjøpes inn før ungen kommer! Har alt det store etter storebror da så e bare småtterier i forhold! Formen e nu så som så .. Har VÆRT VÆLDI plaga den her gangen me kvalme, blødninge, bekkene, magesår, hard mage + + trur æ har vært igjenna hele alfabete.. Men dagan går nu heldivis å slutten nærme sæ jo ! Vi vet ikke ka det blir den her gangen da!! Det e vææældi spennanes , men samtia litt irriteranes for klær å alt e jo så kjønnsbestemt.. Men har som sakt etter en gutt fra før , å en del shopping vess det blir jenta! Glæde mæ vældi nu ! å heldivis kommer mamma og pappa om to uke! da skal dæm være her frem til ungen bryt sæ ut ! så skal bli deili å sleppe å tenke på middag å underholde mathias når farn e på jobb! + selskape da! men dæm e jo sånn som like å gjøre alt det her, ingen tvang!
06.06.10 Skrevet 21. april 2010 #11 Skrevet 21. april 2010 Jeg er i uke34 nå Termin 3juni Dette er våres første barn og gleder oss som bare det.Vi har fått vite at det blir jente og ser frem til å se om hun får hvitt krøllete hår slik jeg hadde og om hun blir like trill rund slik pappaen var:) Jeg er en av de utrolig plagsomme gravide som sklir gjennom svangerskapet uten nevneverdige problemer og er i topp form hele tiden.... Søndag fikk jeg Isjas, så var til akupunktur idag....det fungerte veldig bra kjenner det litt ennå men klarer nå å gå på beinet igjen:) Skal på noen behandlinger til for dette, så i uke 36 skal jeg begynne med modning akupunktur. Ellers er det meste iorden trenger bare å kjøpe kommode og litt stelle utstyr:)
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Heisann jenter =) Når jeg leser her, så føler jeg at jeg har allverdens med plager! Hehe. Jeg har ganske dårlig bekken, så jeg kommer meg ingen vei til fots. Har fått mye kynnere nå, og halsbrann har jeg også! Haha. Det hender at jeg tar til ei tåre om kvelden av og til, og får litt trøst av min kjære. Men stort sett er jeg superform! Jeg har aldrig hatt det så vondt, og aldrig vært så lykkelig heller =) Er 33+0 i dag, og gleder meg noe helt bort i natta til juni da jeg får hilse på jenta mi! Åhh. Det skal bli deilig ! I mellomtiden prøver jeg å kose meg så mye jeg kan. Vi har handlet det aller meste nå tror jeg. Vi var tidlig ute med handelen, slik at jeg kunne delta =) Nå vasker jeg og stryker verdens nydeligste tøy om dagene. Det er så hyggelig. Var foresten på samtale på føden i dag. Og nå gleder jeg meg kjempemye til fødselen! Har så lysst å vite hva det er for noe! Åhh. La juni komme fort!!!
ma:) Skrevet 21. april 2010 #13 Skrevet 21. april 2010 Hei Jeg er 32+5. Er ikke så veldig lenge igjen, men tiden kan godt gå fortere. Teller meg ned de siste 4,5 ukene på jobb før perm. Og så blir det jo minst 3 uker til. Ser ikke for meg at hun kommer før etter termin, men kan jo ikke vite. Jobber 50%. Kjenner at det begynner å bli tyngre nå, men er sykemeldt pga kvalme som kommer ved for mye anstrengelse, jobb og for lite søvn og hvile. Det meste av utstyr er på plass. Mangler stort sett bare amme-bher. Og i tillegg vogn og vugge som må hentes, men det står klart. Har handlet en del og fått en del utstyr. Oppussing av barnerom er i hovedsak klart, men litt småting igjen som jeg kan dille med framover. Såvidt begynt på vasking av klær, sengtøy ++ også. Tar det ikke alt for fort. Er jo begrenset hva jeg rekker i tillegg til jobb, og så må jeg jo ha noe å gjøre når permisjonen begynner, selv om jeg håper på vær til terrasse og hage også da. Gleder meg veldig til den lille snuppa kommer. Utrolig deilig at det da er sommer. Er klar for å gå trilleturer i sommervær
mamman til Fillip Skrevet 21. april 2010 #14 Skrevet 21. april 2010 Loyse Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18juni! Så bra du er positiv, det liker man:D hmm, men lurte på... har du termin 18juni? jeg har 9.juni men de sier jeg er 33+2 nå... å det stemmer jo ikke om du er 33 å har 9dager etter meg:D spiller jo ingen rolle men kan jo håpe på at jeg tror jeg er en uke kortere enn jeg er... haha!
God gammel aargang - født Skrevet 21. april 2010 #15 Skrevet 21. april 2010 Jeg har termin 5. juni - blir vel noe sånt som 33 + 5 det. Formen i seg selv er kjempefin, men lyske og bekken har kranglet litt gjennom det meste av svangerskapet. Holder meg i sjakk ved hjelp av kiropraktor, og har vært 20 % sykmeldt siden midten av februar. Har begynt på nytt med dobesøk om natta, så det blir litt lite sammenhengende søvn, men føler meg ikke så trøtt likevel. Har lagt på meg ca. 10 kg. hittil i svangerskapet, men veide nok litt for mye da jeg startet... ;-) Har fått i hus de store tingene som seng, vugge osv. Mye arves etter forrige barn, noe har vi fått og noe er nytt. Mangler litt klær, men stresser ikke med det. Men jeg burde kanskje pakke sykehusbaggen snart? Ellers så håper jeg på en kjølig mai og en varm sommer...
Bellbaby Skrevet 21. april 2010 #16 Skrevet 21. april 2010 Jeg har termin 21. juni, så er 31+4 på vei. Jeg har hatt en tungt svangerskap og ser veldig fram til juni. Synes det er myyye tyngre å være gravid nå som jeg har en liten gutt på 2 år fra før. Hadde 4 måneder med kvalme og oppkast, og nå bekkenløsning. Var på min første time hos fysio idag, og det gjorde godt :-) Prøver så godt jeg kan å være positiv. Er allerede en del ganger på do om natta, så lurer på hvordan det blir når det nærmer seg termin.. :-) Sover dårlig pga smerter i bekkenet, så det blir lite sammenhengende søvn. Heldigvis sover lillegutten min godt, det har han alltid vært bra på. Jeg har gått opp masse, hele 17 kg.. fikk beskjed av legen at jeg har veldig mye fostervann - akkurat det samme som ved forrige graviditet. Da gikk jeg opp 25 kg. Det meste var borte etter fødsel! Helt utrolig.. de resterende forsvant med tiden, så er ikke så veldig bekymret. Siden vi får en gutt til har vi det meste av utstyr, men det er alltids noe som trenger å kjøpes inn. Bl.a. får vi baby i annen sesong denne gangen, så har kjøpt inn litt sommerklær. Neste uke skal mamman min og jeg på shopping av resten, blir koselig. Ellers er vi midt i oppussing her hjemme, så blir litt stresset av å være hjemme og måtte se det hele tiden - uten å kunne gjøre så mye med det. Og mannen min ser ut til å ha veldig god tid.. men vi kommer nok i mål :-) Blir godt med sol og sommer snart!
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 21. april 2010 #17 Skrevet 21. april 2010 hei Spent88 =) Jeg har termin den 18. ja. Det er en fredag, og jeg skal da være 40+2. Så derfor begynner jeg på ny uke på onsdagene.... 9 juni er jo en onsdag, så da skal du jo være +2 i dag =)
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 21. april 2010 #18 Skrevet 21. april 2010 Haha. Jeg skal være 32+0 i dag! Tøysete er jeg =)
mamman til Fillip Skrevet 21. april 2010 #19 Skrevet 21. april 2010 f**n... jeg som håpa på jeg hadde sett feil! haha! babyn kommer vel når den vil uansett...
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 21. april 2010 #20 Skrevet 21. april 2010 Er 31+2 idag, spent på lille snuppa i magen. Hvis jeg kjenner riktig, så ligger hun fortsatt med hodet ned(har gjort det i et par uker). Sist jeg var hos JM var sf-målene såvidt innenfor den normale, grønne stripa, rett før jeg havna under den(nedi det hvite feltet) så er spent på hvordan det er når jeg skal tilbake på tirsdag..Har ikke peil på kiloene, orker ikke tanken på å se på vekta. Holder på å begynne å hylgrine hver gang jeg må på den:$ Ellers mye liv i magen. En god del kynnere.. Håper inderlig hun kommer litt før tia, for nå sliter jeg med ryggen.. Kan såvidt stå på beina til tider.. Føler det sliter på selvtilliten å være så dårlig. Skjemmes så jeg nesten ikke orker å være blandt folk til tider:( Men for all del, jeg nyter tiden med min elskede sønn som er så uendelig god(feks finner fram skoene til meg når vi skal ut osv..og han er bare 1,5år<3) og lille prinsessa mi i magen. Er ikke ferdig med noe nesten av forberedelser.. Dvs, skal låne vugge og en del klær av søstera mi, og de skal jeg hente om et par uker.. Og så må vi klare å bestemme oss for vogn etterhvert.. Så jeg har jo ting som noenlunde klart, bare ikke i hjemmet mitt;) Lykke til, til dere andre
Alt-er-mulig Skrevet 22. april 2010 #21 Skrevet 22. april 2010 Hei Har termin 26 juni og er veldig takknemlig og ydmyk når jeg skjønner hvordan formen er hos mange andre. Jeg har vært i strålende form hele veien, ikke kvalm eller dårlig. Trent jevnt og trutt uten noen hysteri... Lagt på meg ca 6 kilo og er vel omtrent i uke 31. Har fått så mye forskjellige terminer, men jeg forholder meg til den på sykehuset! Vi venter en liten prins og gleder oss vilt, men foreløpig har jeg ikke noe hast, stortrives med hans turning på innsiden:-) Vogn er i hus, ammesengen klar, rommet nærmer seg klart og siden jeg har arvet masse fra min søster er skapet nesten fyllt med nyvaskede små herlige ting... Fikk antydning til svangerskapsdiabetes forrige kontroll, men heldigvis hjalp det med sunn kost og skiturer i påsken for på mandag var alt perfekt på siste kontroll. Noe "stort" symfysemål, men jeg hadde faktisk gått litt ned i vekt så da var alt bra sa legen-og hvis noen lurer: NEI, jeg slanker meg overhodet ikke!!! Spiser bare sunn mat, frukt og grønnsaker og flere måltider om dagen:-) Nå nyter vi nytt hus, våren ute og at grillsesongen er i gang! Lykke til alle sammen!
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 22. april 2010 #22 Skrevet 22. april 2010 Alt-er-mulig =) Du klarer liksom det jeg hadde planlagt å klare! Hehe. Jeg synest du er kjempeflink! Jeg har alt for lett til å gi etter hungeren på søtt og mettende mat når jeg er alene hjemme hele dagen. Utrolig bra og ha sånn kontroll at du fikk vekk symtomene på svangerskapsdiabetes!! Det har faktisk jeg og klart. Og er veeeldig stolt =) Akkurat det med vekta kan vel ikke bety så mye vel? Jeg har gått opp og ned mange ganger i svangerskapet. Sist jeg var nå, hadde jeg lagt på meg. Og jeg er nå i +7. Men jeg har vært ned på minusen og. Tenker ikke på det. Veger meg hos legen så hun kan få følge med, så slipper jeg =)
1gangs til juni2010 nurk! :D Skrevet 22. april 2010 Forfatter #23 Skrevet 22. april 2010 Åh, glad jeg og har unngått tissinga om natta! Men samme som deg her og, når jeg våkner springer jeg på do Helt utrolig å tenke på at vi er foreldre om 3mnd'er ja!!! Føles ganske fjernt nå, siden det er første gang.. men plutselig sitter man der med en nydelig gutt eller jente, gud for en utrolig følelse det må være Gleder meg sånn! Gru-gleder meg her og, blir kjempe spennende God bedring med forkjølelsen!
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 22. april 2010 #24 Skrevet 22. april 2010 Hei jenter! Jeg er 32+4 idag, har termin 15.juni. Har varierende form. Bekken som fungerer annenhver dag og tilbakevendende kvalme rett som det er..Er egentlig ikke sånn kjempelei, men sliten og gleder meg masse til å se ham, om han ligner på de to andre . Gleder meg over at det er vår og at sommeren er rett rundt hjørnet. En veldig god tid å få baby på. Jeg har lagt på meg ca 12 kg, ikkeno` vann enda, men regner med at det kommer på slutten. Jeg ligger i overkant av det grønne feltet, så litt stor i forhold til gjennomsnitt, men det er jo også tredjemann så.. Lykke til fremover alle sammen! Dette går så det suser!
1gangs til juni2010 nurk! :D Skrevet 22. april 2010 Forfatter #25 Skrevet 22. april 2010 Godt å høre at noen er positive Kjenner det er vanskelig innimellom å tenke positivt på ting Men uansett, kjempe bra å klare å få vekk symptomene på svangerskapsdiabetesen ja!! Spennende å lese om alle sine meninger og symptomer, greit å vite at det er ganske normalt med alle de forskjellige tingene som florerer rundt i kroppene våre! Godt å vite at ikke alle har alt klart også, så jeg ikke er alene Utrolig å tenke på at vi snart er foreldre! <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå