Gjest Skrevet 18. april 2010 #26 Skrevet 18. april 2010 Man kan ikke tvinge noen til å gjennomføre en graviditet i Norge, så det med at det ikke er lov å ta mer enn så og så mange er rent oppspinn...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #27 Skrevet 18. april 2010 Av respekt for barnet du skal drepe. Eller kanskje du ville feire?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #28 Skrevet 18. april 2010 Dobbeltmoral? Skaff deg en ordbok så du skjønner hva du snakker om.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #29 Skrevet 18. april 2010 Nei, det er det ikke. Hun jeg kjenner måtte gi omsorgen til de to barna hun allerede hadde til sine foreldre på grunn av omsorgssvikt, og ble pålagt (mulig det var i retten) å sette inn en spiral da hun hadde hatt 5 aborter.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #30 Skrevet 18. april 2010 HÆ? Det har ikke med respekt eller ikke respekt å gjøre. Grunnen til at man ikke røyker og drikker under svangerskapet er at det kan gi skader på fosteret, men når fosteret likevel skal aborteres,(Altså fjernes. Ikke bæres fram. Skjønner du snart hva abort er?) er det faktisk ingen vits i å gjøre helsefremmende ting for forsteret heller. Det er bortkastet.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #31 Skrevet 18. april 2010 Vet veldig godt hva jeg snakker om. Syns dere er motbydelige som kritiserer ei som snakker høyt om aborten hun skal ta der hun sitter full på fest, men dere kunne gjort det samme selv, bare ikke sagt det til noen. Hva er forskjellen? Det er dobbeltmoral. Var det deg kanskje? Syns du går litt i forsvar her:-)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #32 Skrevet 18. april 2010 Nei jeg er i hvert fall enig i at det er helt sprøtt.. Hva tror hun at hun oppnår med det? At guttene på festen vet hun er trygg å ha sex med for hun tar abort uansett? Virker jo nesten som hun er desperat etter å spre et slags budskap
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #33 Skrevet 18. april 2010 Det er visst bortkastet å prøve å få vett i hodet ditt også:-) Er så glad jeg har så utrolig mye bedre holdninger enn deg, og faktisk vet hva empati og respekt er.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #34 Skrevet 18. april 2010 Jesus og Maria. Skjønner ikke at man skal få så mye pepper fordi man drikker/røyker når man uansett skal ta abort. "Av respekt for barnet man skal drepe"??? Et lite embryo vil vel ikke "bry" seg så mye om man drikker og røyker om man likvel skal fjerne det... Respekt?!? Det er vel ikke noe som helst respektfullt å ta en abort, hvordan du enn vrir og vender på det, og en flaske vin eller to vil jo endre lite på den saken... Jaja. Jeg synes ærlig talt synd på vedkommende som HI snakker om. Dette er jo tydeligvis en tragedie, som jeg i grunn synes det er unødvendig å harselere over her.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #35 Skrevet 18. april 2010 Nei, det er ikke noe som helst respektfullt å ta en abort. Men jeg mener uansett de som velger å gjøre det, kan vise livet i magen såpass respekt at de ikke drikker før aborten. Er det bortkastet tid? MÅ du ha med deg den festen? Har du det hysterisk morsomt med et embryo i magen når du drikker? For meg er det helt uforståelig. Det blir det samme som om jeg skulle knullet gud og hvermann før jeg gjorde det slutt med kjæresten min, fordi jeg uansett skulle gjort det slutt. JEG har såpass respekt at jeg fullfører en ting før jeg lever livet mitt videre.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #36 Skrevet 18. april 2010 Herregud, abort nr 9? Gi dama ei p-pille! Jeg har selv vært gjennom en abort, og det er jo grusomt, både følelsesmessig, fysisk og pga at man blør en stund etterpå. Jeg er ingen abortmotstander, og forstår veldig godt at ting noen ganger kan gå galt, at man blir gravid når man aller minst takler det osv. Men man lærer etter den gangen. Man gjør ikke samme feilen 9 ganger om man har litt vett i skallen...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #37 Skrevet 18. april 2010 Etter 9 aborter handler det opplagt ikke om manglende prevensjon eller manglende vett, hun har opplagt noen alvorlige psykiske problemer. Det blir litt i samme gate som å kutte seg selv, nekte seg mat i lange perioder, ha sex med fremmede osv, som de fleste bør forstå at har dypere issues enn at det hjelper med "skam deg" og "skjerp deg"...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #38 Skrevet 18. april 2010 Fy faen, noe så motbydelig. Hipp hurra for selvbestemt abort, jaaa.....
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #39 Skrevet 18. april 2010 Så på grunn av dette tilfellet mener du at noen andre burde bestemme det? Hehe, eller tvungen gjennomføring av uønskede graviditeter? Her skal vi bakover i tid ja....
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #40 Skrevet 18. april 2010 Nei, jeg synes ikke noe om loven. Om loven hadde vært strengere, hadde nok folk flest vært litt mer forsiktige. Tilbake i tid? Ja, abort er noe av det mest bestialske som finnes, det er helt utrolig at det er LOVLIG å myrde barn etter barn etter barn. I Norge. I 2010. Vi lever i verdens rikeste land, er mer opplyste enn de fleste og har mengder med prevensjon å bruke. (Nei, jeg tror ikke at 50% er allergiske mot all prevensjon eller at prevensjonet ikke virket). Det er SYKT at man kan ta abort etter abort etter abort, og ingen gjør noe med det.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #41 Skrevet 18. april 2010 Det som er sykt er at ingen har fanget opp at hun trenger en eller annen form for hjelp og at folk som visstnok er voksne sitter og spyr ut sånt her på et nettforum...Myrde barn? Nå får du ta deg sammen. Alle gjør feil. Du og, det ser jeg, og man kan ikke tvinge på noen en graviditet eller et barn de ikke ønsker. Tror du det gir gode kår for barnet??? Og tror du at abort slutter å bli gjennomført om man forbyr det? Blir sikkert litt færre, og så blir det mange unge kvinner som dør eller blir skadet under forsøk på hjemmeaborter og/eller mange som tjener seg rike på å utføre ulovlige aborter. Men det er kanskje bedre det, i din verden?
Ikkelektuell Skrevet 18. april 2010 #43 Skrevet 18. april 2010 Det er ikke dobbeltmoral, for det som kritiseres er ikke det at hun drakk og røykte, men det faktum at hun plapret om graviditeten til både kjente og ukjente på en særs ufin måte. Du er nok bare litt for anti-abort til at du skjønner forskjellen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #44 Skrevet 18. april 2010 Kanskje stygt å si dette, men det er kanskje det beste for barnet at det slipper å bli født under hennes ansvar...
Ikkelektuell Skrevet 18. april 2010 #45 Skrevet 18. april 2010 Det syke er at du bruker et sjeldent eksempel som det HI beskriver som mal for alle som har tatt abort. Du snakker som om flertallet tar abort etter abort, men det faller jo på sin egen urimelighet. Og selv om det var mange flere som faktisk gjorde det, så endrer det ikke det faktum at vi må bevare retten til selvbestemt abort. Det som trengs er et system som lettere fanger opp gjengangere og kvinner med dypereliggende problemer.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #46 Skrevet 18. april 2010 Sjeldent? Det er faktisk ikke sjeldent. Jeg vet om mange som har tatt både en og MANGE aborter. De burde kanskje la være å pule så mye om de ikke greier å ta ansvar for konsekvensene. Det å drepe sitt eget barn er faktisk ikke å ta ansvar, det er bare sykt! Vi ser jo bare her inne hvor lite verdt "en celleklump" er. Alle har vært "bare" en celleklump en gang. Det latterlige er når dere begynner å sammenligne med gamledager og strikkepinnene, kårene for alenemødre i dag og før er milevis fra hverandre. Tviler på at strikkepinnene hadde blitt brukt du!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #47 Skrevet 18. april 2010 Det er mora som bestemmer hva hun har i magen. Dersom hun kjøper barneutstyr og er entusiastisk med på UL er det et barn, men dersom hun drikker vilt og beskytter seg fra å se på UL, er det kun en celleklump som skal fjernes. Flere må da se at dette er ulogisk...
Ikkelektuell Skrevet 18. april 2010 #48 Skrevet 18. april 2010 Så siden vi har støtteordninger for alenemødre (! - for det er liksom alltid økonomien det står om), så skal alle bære frem barn som de ikke vil ha? Tenker du at det er greit at det fødes hundrevis, kanskje tusenvis av barn til mødre som egentlig ikke vil ha dem...? Er prinsippet om liv så viktig at du er villig til å la barns livskvalitet forringes for å bevare det? Jeg trodde det var nettopp barns beste du var så opptatt av. Det er merkelig med dere abortmotstandere; dere er liksom så livsbejaende, men nekter å innse at konsekvensene av å tvinge frem alt påbegynt liv kan være ille, ille - og så langt fra livsbejaende som man kan komme uten å faktisk være død. Jeg vet altså ikke hva slags garanti du har for at strikkepinnene ville fått ligge i fred. De fleste med litt omløp i toppen skjønner imidlertid at som når ethvert forbud innføres, så resulterer det i illegal virksomhet. Vi ville fått lugubre klinikker som utførte aborter i smug, er det noe å trakte etter, liksom? At du kjenner "mange" som har tatt "både en og MANGE aborter!" er en temmelig rassdårlig statistikk å komme med i denne sammenhengen. Vet ikke helt hva som gjør at du tror det er betegnende for alle som har tatt abort i Norge til nå.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #49 Skrevet 18. april 2010 Folk får til helvete starte å bruke prevensjon. Ser titt og ofte innlegg om å hoppe av i svingen og diverse andre måter å "beskytte" seg på. Og drikke seg dritings og le av det i fylla, for man skal jo skrape ut celleklumpen likevel. Slike folk skulle vært fengslet og nektet barn.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #50 Skrevet 18. april 2010 Må du ha det inn med t-skje, korga? Sjekk statistikken selv du, se hvor mange aborter som utføres hver år, det er sykt! Dersom ikke alle var så positive til abort som det du tydeligvis er, sikkert pga av alle abortene du selv har tatt, ville vi kanskje hatt en holdningsendring og færre graviditeter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå