Gå til innhold

ABC Design Cobra vs TFK


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst på en 3-hjuling, men klarer ikke å bestemme meg. Er det noen som har erfaring med ABC Design sin Cobra?

Har tenkt på TFK sin joggster twist, men ser at ABC sin var kommet best ut i en test av 3-hjulinger. Selvfølgelig er ikke TFK sin med og heller ikke OTH sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også sett på ABC sin vogn.. derfor dytter jeg... :) Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt ABC i Rogaland?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Husk at du kan spare ca 1500,- på å kjøpe Cobra i Tyskland. Der koster den rundt 300,- EU og inkl moms og frakt (fratrukket den tyske momsen) kommer hele greia på ca 3000,- NOK inkl frakt og moms!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvilken tysk side selger til Norge? har funnet to forskjellige, men ingen av dem sender til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babble selger jo den mye dyrere enn priseksempelet til forbrukertesten. Noen som vet hvor man kan få den til ca stipulert pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heisann, har postet dette tidligere:

 

"Heisann! Jeg kjøpte min på Barneland rett ved Kristiansand. http://www.sorlandssenteret.no/?vis=butikk&bid=11&t=Barneland Betalte 4500,- (tror kun de har den svarte og gråe vogna men selv synes jeg denne så finest ut da denne hadde svart understell).

 

De skulle få inn denne vogna igjen i uke 24/25. Ring dem, tror de kan sende også! Det er en veldig kjekk vogn! :D Og servicen på denne butikken (og når jeg har snakket med dem i telefonen, bor ikke på sørlandet) var fantastisk!

 

http://biteringen.no/ Disse selger også vogna, de har annonse ute på finn.no --> http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21963603 MEN: når jeg kontaktet disse var de ikke særlig hjelpsomme eller samarbeisvillige, så selv ville jeg aldri handlet vogn fra biteringen.

 

Lykke til! Så får du bare si fra viss du lurer på noe mer med denne vogna! "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann! Jeg har som sagt ikke prøvd vogna enda men vogna har store og gode hjul så ifht snø og ugjevnt terreng vil jeg tippe den er god. Hjulene har derimot ikke så veldig mye mønster så tror det desverre lett kan bli litt glatt... Ellers er vogna veldig stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei.

 

Jeg har kjøpt cobra fra biteringen, er fornøyd med service derfra og jeg er kjempefornøyd med cobraen :-) Gikk tur i skogen med den i dag, duverden så deilig det var å gå opp den bratteste bakken med den. Utrolig lett vogn :-) Ser at vesla trives godt oppi vogna.

 

Vet ikke hvordan den blir om vinteren, savner dekke til vogna til kjøligere dager ellers så tror jeg det blir bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Ser denne tråden er litt gammel, men må bare si at Bjørg AS i Narvik har vogna inne nå. Kjøpte den i dag og er så ufattelig fornøyd med den. Denne er det bare å kjøpe usett om så, for den er helt utrolig! Forstår godt at den ble kåret til best i test. Den er mer stabil enn de fleste vogner med fire hjul, og den er ufattelig lett, praktisk,liten og enkel å bruke. Og lang nok til hele vognperioden. Forøvrig har vi målt den, og den er mindre sammenslått enn det står på nettet. Vi tok nemlig hjulene av og målte den da til kun 25cm. Passer fint til vår lille citroen c1. Dvs den da passer til alle småbiler. :) Løp og kjøp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hvordan ryggregulering det er på denne vognen. Kan barnet legges helt ned i liggende stilling? Er det støtte for beina? Kan den f.eks. brukes til å sove i i barnehagen? Finner lite info på nettet om akkurat dette, står bare at ryggen "enkelt kan justeres" i testen...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen kan trinnjusteres, fra helt liggende til helt sittende og alt i mellom. Det er kanskje ikke så mye infor på nettet, men da anbefaler jeg at man ringer Bjørg AS i Narvik. De er kjempegode på service også, spørsmål vil bli besvart med et smil også om du ikke skal kjøpe vogna hos dem. Nr er: 76946811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får den ikke billigere enn hos babble- prisen angitt i forbrukertesten var en anslått pris, og det er det den går fo ri damark. Man må jo så klart ta med i beregningen at det vil koste litt å få den hit. Den er uansett utrolig billig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den og det er god støtte for bena, og alt som skal kunne justeres har flere trinn. Meget god vogn. Også styret kan justeres i lengden. Anbefaler cobraen veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei dere som har ABC design cobra :-)

 

Vi har hatt vogna (sportsdelen) hele sommer og er utrolig fornøyd med den. Den er utrolig fin til by -og skogsturer. Nå lurer jeg veldig på hvordan den vil fungere i snøføre. Har hørt at plasthjuler kan bli ganske glatte på is- og snøføre. Noen med erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har ABS Design Cobra: Hvordan er den å trille for både mor og far? Er den god for begge parter? Jeg er 166 og far til barnet er ca 175, fungerer den bra for oss begge? Med tanke på lengden på "rattet" og fotplass når vi går.

Har veldig lyst på denne!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder ABC Design Cobra vognen, så var jeg innom Babyshop i forrige uke og spurte om nettopp denne vognen. Hun jeg snakket med anbefalte ikke denne vognen i det hele tatt pga dårlig kvalitet, tålte ikke normal bruk i 3-4 år. Hun mente den hadde fått bra score i testen fordi den var enkel å håndtere pluss at den var rimelig. Den kostet 3990,- som duovogn på Babyshop når jeg var der. Selv tror jeg at jeg går for Babyjogger City Elite. Disse to vognene likner veldig, bortsett fra at Babyjogger vognen er dyrere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det at vognen er så fryktelig lett kan gjøre at den virker litt som den ikke tåler så mye, men jeg tror likevel det er en god vogn.

den er jo ikke best i test uten grunn...

 

Det at hun damen på babyshop mente at den ikke tåler normal bruk i 3-4 år, høres veldig rart ut når vognen er fra i år...

 

jeg tror det er en veldig god vogn, og at den er så billig gjør det jo verdt å "ta sjansen" ..selv vil jeg ha en ny vogn til den nye babyn, så kan jeg heller kjøpe en brukt sportsvogn senere om den skulle gå i stykker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogntester som utføres av Forbrukerrådet virker til å være utført av folk som har minimalt med peiling på vogner. Testkriteriene er ofte rare. Og jeg med min vognerfaring kan ikke forstå hvordan denne vogna kom så godt ut i test. Har vært og sett på den i butikken og den virker bare plastic fantastic. Tror det er som noen ovenfor her sier: den kom godt ut fordi den er billig. Og det er med vogner som med det meste annet, man får det man betaler for. Så jeg ville ikke valgt denne ABC vogna. Gå heller for et kjent og velrenomert merke, der finnes det mye bra å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De i butikken tjener vel mer på å selge dyre vogner;) Jeg kjøpte min på babyshop, og de hadde bare positive ting å si om den:) Er veldig fornøyd med valget! Synes ikke den virker plastic-fantastic.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...