♥ 20.05.10♥Gutt ♥ Skrevet 10. april 2010 #26 Skrevet 10. april 2010 Jeg røykte 2-3 sigaretter til dagen til jeg var i ca. 6.mnd i mitt forrige svangerskap for snart 11 år siden. Denne gang derimot sluttet jeg helt da jeg fant ut jeg var gravid. Ikke bare fordi jeg vet mer om røyk i svangerskapet nå og at det er fy-fy, men sønnen min har slitt med astma og div. utslag som jeg stadig har fått høre kunne ha med at ikke svangerskapet var helt røykfritt fra starten av.. (Han har heldigvis vokst astmaen fra seg nå for ca.2 år siden) Har slitt lenge med dårlig samvittighet for røykinga pga. dette, så håper det kan motivere andre til å slutte. Skjønner også den at det er forferdelig vanskelig å slutte, for har selv måtte kutte et snitt på 15 sigaretter om dagen ned til 0, så ser virkelig den! -MEN er virkelig hvert å tenke gjennom uansett, for det som står om røyk er ikke bare ord, det er bevist!!
W29 Skrevet 10. april 2010 #27 Skrevet 10. april 2010 en venninne av meg fikk nettopp baby, og hun røyket max 5 om dagen, og når ungen ble født var den skikkelig urolig og gråt og gråt, og personalet sa til henne at den mest sannsynlig hadde abstinenser og at det var en typisk røykebaby. har aldri hørt om det før det skjedde henne, men helt grusomt. det kan jo være motivasjon for andre til å klare å slutte kanskje
gravid me nr 8 :-) Skrevet 10. april 2010 #28 Skrevet 10. april 2010 jeg forsvarer da ikke røykere men,dømmer di ikke heller for jeg har vært i den situasjonen sjøl så jeg vet hva der er..les nå skikkelig før d blir så hissigt at blodtrykket stiger for fullt..er ikke bra for babyen d heller...sa bare at d er veldig lett å skylde på røyken...men ja den har mye skyld for ting...
fredagsfrida Skrevet 10. april 2010 #29 Skrevet 10. april 2010 Jeg er tidligere storrøyker - og hadde røykt i 19 (gud bedre...) år før jeg ble gravid. Under graviditeten - ganske i starten - hadde jeg en sånn skikkelig syntes-synd-på-meg-selv-dag, kranglet med samboeren og alt var bare sorgen.. Lurte til meg en røyk som jeg røykte i to etapper og begynte å grine av hele greien fordi jeg fikk så dårlig samvittighet.. B-) Følte jeg trakk inn røyk og pustet det rett ned på minimennesket mitt inni der - og har ikke røykt siden! Om jeg kommer til å begynne igjen etter endt graviditet (er 28 + 1 nå) det vet jeg ikke. Det tar man som det kommer :-)
Minimo <3 Skrevet 10. april 2010 #30 Skrevet 10. april 2010 røyker du 10 røyk for dagen, så er nok det kjempe skadelig for ungen jah.. men er du flink å røyke 1 kansje 2 røyk, så er ikke det verdens undergang! er nok ikke bare røyk som gir ungen astma! STØV har veldig mye å si! Tett luft eller fuktig luft gir også astma! Min mor og min mormor røykte med alle sine 4 unger.. ingenting gale med oss! En overvektig gravid er minst like skadelig som en røyker.. Jeg kan stolt si at jeg sluttet å røyke tvert, 3 måneder inn i mitt første svangerskap har ikke røykt siden Men jeg ser da ikke ned på røykere fordi! Jeg har jo vært røyker selv og vet hvor vanskelig det er! Hvis du ikke er så heldig at du ikke klarer å slutte helt, men hvertfall ha trappet drastisk ned, så mener hvertfall jeg at det ikke en nødvendig å bli halshugd! finnes mye verre ting i svangerskapet enn 1 røyk!
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 10. april 2010 #31 Skrevet 10. april 2010 Hei! jeg røykte med mine 2 og de er helt friske.... MEN (ingen unnskyldning) jeg var ung,tenkte ikke klart i det hele tatt! Jeg angrer noe veldig, selv om de er friske, men de er englene mine, og jeg utsatte de for noe svineri!! SKAMMELIG av meg!! Nå er de lykkelige for at mamman deres ikke røyker, for de klarer ikke lukta sier de, er ikke morro å høre sine barn si at de ikke ønsker at mamma skal dø pga røykinga... (som de da lærer på skolen om hvor skadelig det er) Nå er jeg på vei med nr 3 og ikke tatt ett trekk røyk, å har heller ikke tenkt å begynne igjen! Det stinker drit, det stinker av alle som røyker, ( er ingen vits i å nekte på det) og når mitt barn kommer vil jeg ikke at hun skal lukte dritt pga røyken, ikke vil jeg at hun skal drikke nikotin av brystene mine heller ( det går jo over i morsmelka) Det var ingen kritikk til dere som velger å røyke under svangerskapet, men min mening siden jeg har gjort det selv! (den lille vrir seg i magen din av dette stoffet) Men om man ikke klarer å slutte helt er det bedre å ta 1-2 enn for mange! Lykke til alle dere som ønsker å slutte, vet det er vanskelig...
vero:o) Skrevet 10. april 2010 #32 Skrevet 10. april 2010 dere som skyller på at det er bedre og røyke en og få abstinenser og stress...er bare piss,noe dere sier til dere selv for og ikke ha så dårlig samvittighet...jeg har sett video der du får se hvordan baby har det i magen når du røyker.....og dere burde faen meg skamme dere!!" enkelt og greit...
gravid me nr 8 :-) Skrevet 10. april 2010 #33 Skrevet 10. april 2010 åh herremann...skal ikke være mulig å væra så blåst....denne filmen du har sett den er du sikker på at di ikke har miksa å triksa me? så når jordmødre å leger,spesialister sier at d er bedre å ta seg et par røyk om dagen enn å stresse seg å babyen me høyt blodtrykk så mener du at di lyver med andre ord? å at di ikke har peiling på hva som er best....for jeg kjenner mange som har fått sånne beskjeder å jeg stussa litt på d når jeg selv var på kontrol så spurte jeg om dette virkelig stemmte å da sa jordmor at alle hadde delte meninger om dette men,hun personlig mente d var bedre for mødre å ta seg et par sigaretter til dagen enn å stresse seg selv å babyen ja.....men kommer vel ann på hvem man snakker med om dette...nytter ikke å diskutere med folk som er totalt i mot røykere i hvert fall! jeg har forståelse for at d kan være vanskelig å slutte ja men,er sikker på at alle klarer å gjør d som er BEST for BABYEN....
Gjest Skrevet 10. april 2010 #34 Skrevet 10. april 2010 Noe så arrogant og idiotisk. Dere som kjefter, banner og oppfører dere som røykerene er noen dere har rett til å behandle dårlig; Er dere feilfrie selv? Er dere så trangsynte at dere ikke skjønner at det er mye annet som er like skadelig som røyking? Synes ikke det at noen ikke røyker unnskylder at de oppfører seg som brøleaper på et nettforum for gravide...
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 10. april 2010 #35 Skrevet 10. april 2010 Si meg, dere som er skikkelige anti anti røykere, gjør dere ting helt knirkefritt i svangerskapet deres? Unngår dere alle som røyker? Om noen i vennekretsen deres røyker, eller noen i familien deres røyker, nekter dere å dra på besøk hos de da? Står dere 10 m unna de når de røyker ute? Passiv røyking er også usunt for barnet ditt... MEN det er ingen som sier noe om det! Ja selvfølgelig er røyking dårlig for barnet, men som x røyker vet jeg hvor vanskelig det var å slutte på dagen! Å har full forståelse for de som ikke klarer det! Å til dere som har klart det, så bra! Ja jeg skrev at babyen vrir seg, men ikke søren om jeg kritisere de som røyker, gjorde det selv, og angrer, man skal dele sine erfaringer, ikke dømme andre for noe man gjør!
sosol Skrevet 10. april 2010 #36 Skrevet 10. april 2010 Nei jeg har heldigvis klart å slutte. Røyka nesten 20 om dagen da jeg ble gravid.. Np har jeg ikke røyka siden jeg fant ut at jeg ble gravid...
vero:o) Skrevet 10. april 2010 #37 Skrevet 10. april 2010 joda røyk til dere spyr sikkert bra for babyen det....samme f..hva dere gjør men ikke sitt der og lat som om det er helt ok pga stress og diverse... det går faktisk over ganske fort når du slutter... vet hva jeg snakker om har røyka i 8år selv...
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 10. april 2010 #38 Skrevet 10. april 2010 Sluttet ikke med førstejenta - tror ikke jeg skjønte det var en baby inni der:-s Men nå skjemmes jeg skikkelig... huff:-s Denne gangen sluttet jeg etter 14 dager... det var faktisk lettere enn jeg trodde, men jeg gleeeeder meg til å ta en røyk når baby er ute!!
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 10. april 2010 #39 Skrevet 10. april 2010 ja..dessverre så røyker jeg litt ennå.. men kuttet ned ganske bra.. snakket med legen om det og han sier det er heller "bedre" og røyke litt enn og slutte og ha det nikotin presset over seg.. som heller ikke er bra for den lille.. men jeg er født på 80-tallet min mor røyka med meg og min bror og vi har ikke tatt noe skade av det.. vi er friske,veldig skjelden syke osv.. Har venninner som har røyka under svangerskapet og ungene er friske som bare det.. Når jeg er ute blandt folk så røyker jeg ikke.. Vet hva folk tenker eller kommer til og si.. Gidder ikke høre på den preka der..
tullemor17 Skrevet 11. april 2010 #40 Skrevet 11. april 2010 Til dere som røyker i svangerskapet: dere synes sikkert det er greit med litt alkohol også da? Litt giftstoffer i ny og ne kan vel ikke skade??Det roer jo nervene, så man ikke blir så stresset..
gravid me nr 8 :-) Skrevet 11. april 2010 #41 Skrevet 11. april 2010 nå begynner dette å bli veldig useriøst....hva med alkohol å bla bla....hva er d neste sier nå jeg...la folk leve livene sine som di selv ønsker å la di være i fred heller!! kan dere ikke heller kose dere maed babyene i magen å nyde livstegnene fra den? d skal i hvert fart fall jeg gjøre å jeg ønsker dere alle lykke til
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 11. april 2010 Forfatter #42 Skrevet 11. april 2010 veldig enig med "happy me gutt i magen " De som mener vi syns det er OK med alkohol og, tragisk!! Det er annerledes å ha en avhengighet!!!! Desverre!! Det er sånne folk som holder seg 100 meter unna røykere, sjekker all maten de spiser i mikroskop osv.. huff a mej..
vero:o) Skrevet 11. april 2010 #43 Skrevet 11. april 2010 hehe trenger vel ikke ta helt av her nå nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå