Gå til innhold

noen her som enda røyker litt ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

og dere anti-røykere.. ikke en gang gidd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...du får nok reaksjoner etter hvert :)

Skrevet

i frykt for å bli halshugd, kalt for dårlig mor å gudene veit hva dere mener jeg er så må jeg nok dessverre si ja... 1-2 om dagen, bedre enn 15 som før svangerskapet ialf:)

Skrevet

regner med det, men er ikke ute etter å få en preken :P

bare få en liten oversikt :)

Skrevet

samme som meg det, spent88 :)

vi er ikke dårlige mødre for det vettu <3

Skrevet

Jeg blir stressa, sur, rett å slett en ordentlig heks om jeg ikke får bitte litt nikotin..... hehe! dessverre... så hva er egentlig best/værst for junior? de blir jo påvirka av stressing ialf....!

Skrevet

Jeg har lagt røyken på hylla frem til fødselen, men ser ikke heelt bort ifra at det kan bli 1 røyk av og til. Er forresten også sikker på at jeg kommer til å fortsette å røyke etter fødsel. Får være måte på hvor nazi man skal være i forhold til det med røyking ... Når det er sagt: Det er deilig å ha ren samvittighet, og jeg er ganske imponert over meg selv for å ha klart meg uten i lange perioder, dog med en god del sprekker:)

Skrevet

skjønner det er vanskelig og slutte og røyke.. er røyker selv men har fint klart og slutte under begge mine svangerskap.. (må innrømme at jeg har tatt noen trekk av en røyk noen ganger) men man må faktisk tenke på hva som er best for barnet. det er kun den det går utover at mor ikke klarer og slutte... astma bl.a... de sier ikke at røyking skader fosteret for morroskyld. så siden jeg ikke er en anti røyker så sier jeg hva jeg mener. det styggeste jeg ser er en gravid kvinne med sigarett i hånda... da er det bedre og slutte og begynne igjen når barnet kommer. men ikke røyke inne, og vaske seg på hender osv... skal detr stakkars barnet utsettes for din avhengihet...? var slit tankegang som fikk meg til og sliutte LETT... noe og tenke på

Skrevet

Ronja+enspire : ba jeg om en preken ?? nei, det gjorde jeg ikke!! hvorfor gidder du da ? hmm..

Skrevet

fordi jeg gadd.. kjeder meg, så da ville jeg heller gi deg en preken... siden jeg ikke røyker lenger så har jeg ikke noe bedre og finne på

Skrevet

huff, stakkars deg:p for et liv!!

Skrevet

Seriøst br 2, ikke legg ut et innlegg uten å tåle å høre andre sine meninger. Dette er et diskusjonsforum og poenget er at man kan si hva man mener. Hvis du ikke takler å høre andre sine meninger, anbefaler jeg å la være å publisere innlegg. Og da særlig innlegg som du vet, hvis du er litt oppegående, vil provosere andre.

De har forøvrig et eget diskusjonsforum for røykere her inne. Kanskje du heller skal lufte unnskyldningene for hvorfor du røyker under svangerskapet der?

Skrevet

ja, men da får jeg ikke kols i allefall=) bare kjeft:P og i mine øyne er kjeft mye bedre en kols:p litt hjeft fra hi for at jeg ikke gjør som hun sier skal jeg nok tåle:p

Skrevet

hehe jeg sa jo det at reaksjonene kom.....du hadde ikke giddi nevnt noe hvis du ikke ville ha reaksjoner....

røyker ikke selv...driter vel i om andre gjør det...men de høygravide kan drite i og stå offentlig og røyke...

for så sugen er du ikke at du må....kan vente til du kommer hjem spør du meg..for er jo ikke så mye som ser støgger ut en det da....

Skrevet

Jo, jeg synes faktisk du er en dårlig mor.

Skrevet

Jeg har selv vært røyker, 20 om dagen i mange år.

Sluttet før jeg ble gravid med førstemann og aldri begynt igjen

Nå ser jeg helt ærlig litt ned på de som røyker, og ihvertfall gravide som røyker...

Det ser seriøst bare stusselig ut!

Skrevet

dette høres sikkert råkleint ut, men fikk faktisk lyst å slutte :P

tok en røyk nå, fullt motivert til å slutt, og blei kvalm av smaken..æsj!!!

hehe, kanskje d var litt krasse tilbakemeld. som skulle til ? jeg skal hvertfall ikke røyke mer gravid :)

Skrevet

Greier ikke holde meg unna! FORDI:

Jeg har ikke noe i mot røykere, men syns de som røyker under svangerskapet er svake og egoistiske.

Om det kun er 1 eller 20 så får barnet i seg svineriet.

Jeg vet om ei som røkte under HELE graviditen, og jenta hennes har astma, 2 år gammel. Helt siden fødselen har lille jenta vært plaget med pusten, vært mye syk og innlagt på barneavd. flere ganger, og sover dårlig på nettene. Har vært til utredning av lungene og hjertet nå nettopp.

Så... er det verdt det?

Mange barn av røykere får ikke skader-sykdommer, men det er noen små som ikke er så sterke og må lide som følge av at mor hadde røkt under svangerskapet, til tross for alle advarsler mot det. Tar dere virkelig den sjansen?

Skrevet

Det er en naturlov at mennesker reagerer når små barn, og framfor alt babyer, utsettes for mishandling. Så nei, du kan ikke forvente at folk holder meningene sine tilbake når du publiserer din form for mishandling i et åpent diskusjonsforum. Du ber faktisk om det.

Skrevet

gidder ikke komme me noen preken, dere vet vel d der godt selv...:) men vil si at jeg håper dere alle klarer å slippe taket på røyken HELT og BEUNDRER de som klarer det!!!:) lykke til!!

Skrevet

den evige røyke debatten tar jo aldri slutt...hehe...jeg ser ikke ner på hverken den ene eller andre for jeg har selv vært der kan man si...helt enig i at d ikke ser fint ut når høygravide står å røyker,passer seg ikke d nei men for di som røyker så er d jo bare te å gjemme seg litt vekk da eller vente te en kommer hjem :) er mye som er bra for barnet å ikke bra for barnet uansett hva vi gjør i dag,å d er mange barn som får astma å lunge problemer uten at man røyker også...er nok lettest å klandre røyken for man vil alltid forsvare små barn :) håper dere alle får friske spreke babyer....

Skrevet

Mye som ikke er bra for barnet, klandre røyken etc. Nå syntes du er tåplig! Å røyke under svangerskapet er ikke helt det samme som feks å drikke en kaffe for mye om dagen, eller spise spekeskinke i ny og ne. Nå syntes jeg virkelig du bagatelliserer det å røyke under svangerskapet. Hvis et barn blir født med astma og mor røyket under svangerskapet, er det jo høy sannsynliget for at røyking er grunnen. Det er ingen unnskyldning for å røyke under svangerskapet, basta bom! Hva du velger å påføre din egen kropp er selvsagt helt opp til deg, men når du er gravid, tar du også valg for en uskyldig liten baby...

Skrevet

Har alltid hatt problemer med å slutte å røyke, men de 4 gangene jeg har blitt gravid har jeg faktisk klart å slutte på dagen. Dessverre har jeg begynt å røyke etter ammeslutt med de to første barna mine som nå er 13 og 16 år, så begynte jeg å røyke igjen når jeg mistet i ma i uke 14 i fjor sommer. Men denne gangen har jeg bestemt meg for at nok er nok. Nå er jeg eldre og mer fornuftig og røyken er mer gjemt heldigvis. Hadde aldri hatt samvittighet til å røyke med min lille gutt i magen. Synes det ser helt forferdelig ut med gravide røykere. Men det er da min mening.

Skrevet

Og skulle noe skje med barnet enten under graviditeten eller i ettertid slipper du å klandre deg selv hver dag for resten av livet og lure på omdet var røyken, slik som en bekjent som mistet noen dager etter akutt keisersnitt som følge av morkakesvikt. Man kan ikke forsikre seg mot alt i livet, men noen forhåndsregler ville jeg fulgt....

Skrevet

Ja desverre...=/ Flaut og si det men...klarer ikke legge den fra meg heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...