4 ♥ Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Hadde termin i går. Venter spent nå. Håper det skjer noe snart. Hadde masse energi og fikk gjort masse i påsken. De siste to dagenen har jeg vært helt pumpa. Sover og sover. Skulle ønske energien kom tilbake igjen, skulle gjerne ha gjort litt mer før fødselen. Tenker det blir fødsel rett over helga. Har gått ca 4 dager over med de tre andre. Hvis dette ikke er en luring da....som virkelig skal la vente på seg. Hvor langt over er du? Og hva gjør du om dagene nå? Noen som prøver forskjellige kjærringråd for å få fart på sakene? Er så godt å høre om andre som går over den magiske datoen, og ikke bare de som føder på 1-2-3 mange dager før:-))
Symbio Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 *rekker opp handa her* 4 dager over termin i dag.. suuuuuhhuuukk.. I dag er bursdagen min også, dert hadde jo egentlig vært en fin gave å få, men samtidig vil jeg ha dagen for meg selv:p Men hun kommer nok ikke i dag, har en følelse av det skjer etter helga. Mamma gikk leeenge over med både meg og storbror, så er nok ikke noe annet å forvente at jeg også går over, håper jeg får like lette fødsler som henne å da! Gjør ikke så mye ut av dagene, men har styrt litt til denne bursdagen da, men nå er jeg ferdig med det. Men er det noen som er mer over termin her da? eller er jeg "vinneren" forløpig...?
1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Jeg hadde termin igår.. Nå venter jeg.. Merker jeg er litt lei .. Var hos jordmor netopp.. men hun sjekket ikke modning,pleide ikke gjøre det .. Hva er deres tegn om dagene??mensen smerter?
4 ♥ Skrevet 9. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2010 Gratulere med dagen :-) Kan være greit for både liten og stor å ha dagen for seg selv ja:-) Håper du får en fin feiring, får jo tankene over på noe annet ei lita stund ihvertfall. Så dumt hun ikke sjekket modning da. Jeg ble strippet og sjekket for 2 uker siden. Men det hjalp lite. Slimproppen gikk forrige mandag. Har hatt litt kynnere, men veldig stille nå. Babyen er veldig rolig i dag å. Var øm og sår liksom nederst i magen i natt. Men har ingen tegn på at det er fødsel på gang. Det har jeg ikke hatt før heller, men... Hadde vært så greit å vite når det skjer. Legger ingen planer eller noe for tia, for plutselig er det i gang. Og da går det ganske fort. Er mest redd for at vannet går mens jeg er på besøk hos noen (oppi den fine sofa`n feks:-)) Vurderer sterkt et halvt glass rødvin i kveld og en runde med gubben...!:-s
Symbio Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 Tusen takk 4xLykke♥over termin!!! Var også hos jordmora, 2 dager over termin, men hun sjekket heller ikke modning.. Så har ikke aning om hvordan "ståa" er der nede engang:p Men kjenner av til mensmurring, men det varer ikke så lenge.. Kynnere har jeg ikke hatt i det hele tatt i sv.skapet, men tror jeg kan kjenne litt nå, når jeg f.eks støvsuger osv.. Legger heller ingen planer for tia, men Gud så flink sambo har blitt til det! Vil ha meg med overalt å hit å dit. Helst vil jeg bare gå i skjul til ungen er ute, så jeg slipper mas om at jeg ikke har fått enda.. GørrLei av det!
Sniff77 Skrevet 9. april 2010 #6 Skrevet 9. april 2010 2 dager over tremin her -og jeg som var så sikker på å føde før tiden.. Så feil kan man ta! Har hatt menssmerter i over to uker. Moden og 2 cm for over en uke siden, men det ser ikke ut til å skje så mye mer. Skal til jordmor nå. Akupunktur + kontroll + forhåpentligvis litt mer "tøying". Går til privat jordmor denne gangen, er superfornøyd. Har stor baby, så håper hun tar en ekstra sjekk på dette også. Pleier å gjøre det. Når baby skal være over 4kg til termin ser jeg INGEN grunn til å gå noe særlig mer over tiden! Kan jo bare begynne å pakke vekk de minstre babyklærne da, he, he! Men snart er det vår tur, jenter! Jippi!!!
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 9. april 2010 #7 Skrevet 9. april 2010 er 6 dager over, gikk 7 over sist. men kjenner at det er modning på gang om ikke anna... gjør jeg husarb eller reiser meg fort er magen hard som en ball...kommer snart håper jeg
4 ♥ Skrevet 9. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. april 2010 Ja, håper vi er ferdige snart! Og når babyen er 4kg er den mer enn klar til å komme ja:-) Stripping, tøying, akupunktur, kjærringråd i hytt og pine....tror de søte,små kommer akurart når de har tenkt det uansett. Men vi vil jo så gjerne ha de NÅ!! Er rett før jeg bare dunker hodet i veggen flere ganger for jeg blir så oppgitt og lei av venting....men skal ikke klage når det er bare en dag over enda da. Det er bare det at lille luringen har drevet med disse kynnerne og slimproppen og greier i lang tid nå, og det har jeg ikke opplevd med de andre. Uansett i dag er det freddan, får se om det hjelper da:-)))
Lycke80 Skrevet 9. april 2010 #9 Skrevet 9. april 2010 Hallo jenter! Jeg er 13 dager over termin i dag, og har vært på overtidskontroll på Ullevål i dag. Om ikke det skjer noe i morra så skal jeg settes i gang på søndag kl. 9. Jeg er veldig spent på det, men prøver å fokusere på andre ting og ikke bare sitte og grue meg. De siste dagene har jeg heklet mye sånne små Amiguramier og limt bilder inn i album. Jeg og mannen har også vært på restaurant og gått bittesmå turer i påska (sånn rundt kvartalet bare). Dagene blir lange men nå vet vi ihvertfall at om 2 dager skal det skje uansett! Wish me luck!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 9. april 2010 #10 Skrevet 9. april 2010 oi, lycke80, du har virkelig fått testet tolmodigheten. Er også en dag over, har hatt mensverk siden termindagen.Håper det betyr at ting er begynt å modnes/åpnes. Men så ble elste sjuk med feber i dag, ikke så fristende å kjøre en sjuk unge til barnevakt midt på natta. Så nå vet jeg ikke helt om jeg vil at ting skal begynne likevel. Håper virkelig dette er noe som går fort over.
Symbio Skrevet 10. april 2010 #11 Skrevet 10. april 2010 Oi, 13 dager.. da er det 14 i dag, om du ikke har født i natt da! I dag er min 5. dag over termin, ingen tegn, sov natta igjennom. Men holder en knapp på at det hele skal begynne i morgen, selv om jeg ikke har tro på fødsel før tirsdag. Så her blir det selvpining å gå så lenge med veer om det skulle skje:p Lykke til alle sammen!
Mammatil4jenter Skrevet 10. april 2010 #12 Skrevet 10. april 2010 Er 10 dager over termin i dag. Fødte 8 dager over sist, så nå er jeg skuffa.. Trodde den ville komme før ja! Men har gått til akupunktur, fotsoneterapi og tar bringebærkapsler..Alikevel vil den ikke ut. Skal på sykehuset på mandag, og da settes jeg i gang. Min store skrekk sist var å bli satt i gang, så trodde virkelig ikke jeg måtte det med nr. 2. :-( Har hatt sex, prøvd klyster, og spist masse sterk mat, og mange andre kjerringråd, men neida!!! Men ut må den nå uansett om noen få dager...
pobbles Skrevet 10. april 2010 #13 Skrevet 10. april 2010 Har termin idag, så må nok bare vente i spenning fremover og muligens i dagevis!!!
Erlinda Skrevet 10. april 2010 #14 Skrevet 10. april 2010 Hei. Hadde termin 1 april, men ingen baby ennå :-( Blir satt igang mandag 12 april hvis ingenting skjer før.
Linchick Skrevet 10. april 2010 #15 Skrevet 10. april 2010 Hei, Jeg hadde termin på onsdag. Og hver morgen blir jeg like skuffet. IKKE I NATT HELLER! Jeg prøver å kjenne godt etter. Har jeg litt ekstra vondt? Er kynnerne annerledes? Men neida... ikke det minste lille tegn på at noe er i gang. Men en positiv ting er i hvertfall at her på østlandet er det stråååålende fint vær. Så jeg kan sitte ute og lese og kose meg hele dagen.... Lykke til alle sammen! Anytime now, anytime.........
6. april Skrevet 11. april 2010 #16 Skrevet 11. april 2010 Hei! Jeg er 5 dager over nå, og har heller ikke fått noen tegn på fødsel ennå. Skal på overtidskontroll på tirsdag og kommer til å få tilbud om å bli satt i gang. Har ikke lyst til det så vurderer å takke nei hvis alt er i orden. Klarer nok å vente noen dager til, selv om jeg synes jeg har ventet uendelig lenge på dette lille nurket.
pobbles Skrevet 11. april 2010 #17 Skrevet 11. april 2010 Falske rier inatt, ca tre omganger, skikkelig skikkelig nedpress i bekkenet og nederst i magen, og litt mensmurringer i tillegg. Gått en lang (ca 1 km) tur, hatt sex på fredag, spiste tandoori igår til middag, slimproppen gikk sist søndag... termin igår.. håper håper det skjer noe ikveld!!!! Har hatt to netter med falske rier.. det kan vel ikke holde på i evigheter uten at de riktige riene kommer igang en dag snart?
Symbio Skrevet 11. april 2010 #18 Skrevet 11. april 2010 hehe, Pobbles, kan det være et tegn på at kjerringråd ikke er så veldig effektive? Annet enn at de sliter oss ut? 6 dager over termin på meg her, å ingen tegn, ingen slimpropp engang! Her går det bare i å sove seg opp, å vente... vente, vente, vente... Men har såå lyst til å være ferdig nå! Men baby skal få velge sin egen bursdag, leste at en annen hadde skrevet det her inne å syns det hørtes ut som en fin tanke:)
4 ♥ Skrevet 11. april 2010 Forfatter #19 Skrevet 11. april 2010 Så godt å se at vi er mange som går over tida:-) Er nå 3 dager over. Masse teite kynnere i går kveld og natt, kvalm og uvel - men nei da. Det blir liksom ikke noe tak i det. Fin form i dag, vært masse ute og kosa oss i sola. Etter statistikken blir det fødsel i morgen eller tirsdag:-) Har gått 4-5 dager over med de andre. Men forbreder meg på både å på jordmorkontroll tirsdag og overtidskontroll til helga... Har veldig lyst til å være ferdig, men kjenner jeg gruer meg litt til fødsel å. Er jo vondt da:-s Men gleder meg til premien:-)) Håper egentlig det ikke skjer i natt, da vi har litt dårlig med barnevakt i morgen tidlig... Men h*n må bare komme ja:-) Det ordner seg:-))
Symbio Skrevet 11. april 2010 #20 Skrevet 11. april 2010 Åh, jeg som var skrå sikker på at du var sendt nå, 4xLykke ♥over termin!!! Siden jeg ikke hadde sett deg her inne i dag. Kanskje det faktisk skjer noe i kveld da, siden du hadde en slik kveld i går Her er det heeeelt rolig, å min spådom om at det skulle begynne i dag begynner å se ut som en dårlig vits. Men tviholder enda på at jeg skal føde på tirsdag!! Men enda litt over 4 timer igjen, så jeg når å begynne enda
noninona Skrevet 12. april 2010 #21 Skrevet 12. april 2010 Hei, da melder jeg meg på denne tråden. Jeg er 2 dager over. Termin var på søndag, men ingen tegn til fødsel. Har masse kynnere, men det har jeg hatt lenge. Skal på kontroll på Ullevål i morgen & får høre hva de sier da. Forrige gang gikk jeg 10 dager over, håper jeg slipper å gå like lenge denne gangen. Er veldig utålmodig og vil treffe mini nå!!!!
4 ♥ Skrevet 13. april 2010 Forfatter #22 Skrevet 13. april 2010 Å ja da, er her enda:-) Skal på kontroll hos jordmor nå, forhåpentligvis siste gang...igjen:-)) 5 dager over. Har født 4,5 og 6 dager over før. Blir vel kanskje 7 nå da:-s Dessuten er vel ikke 13. en fin dato....og det er jo Frustrerte Fruer i kveld. Må jo få med oss det, kan ikke ligge å føde da.-)) Men har endelig fått sovet en hel natt uten kynnere, og føler meg veldig så opplagt i dag. I hvertfall så lenge jeg tar livet med ro:-) Ha en ny, fin ventedag jenter!:-)
Lunda med lillegutt Skrevet 13. april 2010 #23 Skrevet 13. april 2010 Da kan jeg jo "melde meg på" denne tråden, er to dager over nå, hadde termin på søndag. Har pustet og svettet meg gjennom nok en natt med kynnere og masrier eller hva det er jeg har. I går kom det masse slim, dro og fikk modningsakupunktur, og da kom det mange vonde kynnere og enda mer slim. I dag skal jeg til jm, spent på om hun skal sjekke noe modning? Forstår det sånn at de er veldig restriktive med slik sjekk nå pga infeksjonsfare m.m. Men hadde vært interessant å vite hva som egentlig er ståa nå. Jeg har ikke benyttet meg av noen kjerringråd, tror ikke noe på effekten av dette annet enn at det skaper mer "mas" i kroppen. Og skulle jeg få enda flere kynnere og masrier enn det jeg allerede har ville jeg forøvrig gått på veggene.... Merker at dagsformen er veldig avhengig av hvordan nattesøvnen foregående natt har vært. Så i dag trenger jeg nok en formiddagslur hvis jeg ikke skal bli et riktig hespetre å være sammen med utover dagen. Heldigvis er det et nyyyydelig vær ute, får sette meg i sola etter hvert. Som 4xLykke sier, ha en fin ventedag jenter, er herlig å ha noen å dele frustrasjonene med! Stå på!
Symbio Skrevet 13. april 2010 #24 Skrevet 13. april 2010 Jasså, du er her enda? Skamme seg! Kom deg på føden! Hehe.. Skal til jordmor nå kl 11, spennende å se hva hun sier, er 8 dager over nå.. Sier som du, 4xLykke ♥over termin!!!: Ha en god dag med med venting.. heh..
4 ♥ Skrevet 13. april 2010 Forfatter #25 Skrevet 13. april 2010 :-) Ja da, skal komme meg på føden snart:-) Alt bra på kontroll i dag, men på mandag blir det baby uansett!!:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå