Gå til innhold

Jeg vil ha et barn til!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så der har jeg "sagt" det "høyt".

Vi har to barn, en på 4 og en på 2. Mannen min ville bare ha ett barn og jeg tre så vi har på en måte møttes på halvveien. Men jeg vil ha en til!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er heldig som har to.. Jeg vil også ha en til, har en fra før. Men samboer nekter siden han har to fra før... Synes det er trist å aldri skulle få gå gravid igjen, eller det å bli mamma til ennå ett barn.. Er så fantasktisk å få barn.

Håper du får overtalt mannen din!

Skrevet

Det må være vanskelig å ta hensyn til at mannen din har barn fra før. Håper du har et godt forhold til bonusbarna dine:-)

Jeg vet ikke om jeg engang tør å si til mannen min at jeg vil ha et barn til... Men, kanskje det er håp, jeg skulle fortelle ham noe positivt som hadde skjedd og sa at "jeg har noe å fortelle deg, som du kanskje vil bli glad for" og da sa han "er du gravid?" (med litt frykt i stemmen). Men da tenkte jeg "hmm...".

Skrevet

Det er vanskelig å ta hensyn til at han har barn fra før, når jeg har lyst på et til. Jeg skjønner at det mye med 4 barn, men det hjelper liksom ikke på min lyst til å få et barn til. Har et greit forhold til bonusbarna, men har ikke morsfølelsen. Er noe annet med egne barn.

Jeg synes det høres ut som det er håp i ditt tilfelle. :-)

Skrevet

Ja, vi får tro at det er håp:-)

Det er forståelig at mannen din ikke vil ha nr 4, men han bør også tenke på deg. Uansett er vel hans 2 første hos mammaen halvparten av tiden? Håper du har fortalt ham hva du føler. Om dere har et lite barn tar det kanskje litt tid før han eventuelt vil ha et til?

Skrevet

De er 50/50 hos oss og moren. Vårt fellesbarn er nå 2 år. Han har hatt veldig lite ansvar med minstemann, så han har nok ikke kjent på at det har vært spes slitsomt.

Jeg er ikke så ung lenger, snart 34, så hvis vi skulle få en til, så har jeg ikke lyst å vente for lenge. Men det kommer ikke til å skje med hans tillatelse.. Må være ett "uhell" i så fall... Men tror ikke jeg tør det.. Han flykter til Thailand sier han, hvis jeg hadde blitt gravid igjen.... :-/

Skrevet

Jeg vil også ha et barn til!!!! ;)

Vi har en på 5 år, ei på 3 år og ei på 1 år, men jeg har såååå lyst på en liten en til ;) Mannen er ikke klar, men det sa han da jeg ønsket nr 3 og nå er jenta vår blitt 1 år allerede ;)

Så vi får nå se hva som vil skje i den nærmeste fremtida :)

Skrevet

Hehe... det vil jo bare skape et dårlig forhold å jukse seg til en graviditet. "Heldigvis" for meg fungerte ikke spiral på meg og p-pillene fikk jeg hodepine av så da ble prevensjonen overlatt til gubben. Eller, jeg sa at nå slutter jeg på pillen og jeg vil ha et barn til, om ikke du vil, så må du skaffe prevensjon. Vips, så var jeg gravid igjen:-) Etter siste barn bruker jeg heller ikke prevensjon men han er litt mer påpasselig med kondom nå, ja:-D

Skrevet

4 barn er jo ganske mange:-D Men det er deilig med masse unger og liv i hverdagen.

Skrevet

vill og ha ett til, i hvertfall ett til,, har 2 fra før

men jeg har ingen mann :P

Skrevet

Om du ikke har mann kan du jo bestemme det helt på egenhånd! Du har hørt om Storkklinikken i Danmark? :-D

Skrevet

hehe ja, men tror nok jeg skal vente litt :P

hadde 2 veldig problematiske svangerskap, å trenger hjelp hele tiden når jeg er gravid.

så har jeg store celleforandringer, og en kort livmorhals i utgangspunktet, å det er jo ikke så bra når jeg må fjerne ganske mye av livmortappen :/

Skrevet

Heldig som har to!

Jeg tar ikke sjansen på å få mer enn 1 pga store komplikasjoner, men er veldig fornøyd med at vi fikk et levende og friskt barn og at jeg overlevde slik at jeg kan få oppleve det. Hun er 2 nå, og jeg håper jeg snart er frisk nok til å kunne ta vare på henne en hel dag uten hjelp!

Skrevet

Jeg skjønner fortvilelsen din! Kan ikke si annet enn at vi er i samme båt. Jeg gir ham små "drypp" innimellom, om ikke barn nr. 3 hadde vært koselig, men han er like steil.. Forferdelig!

Skrevet

Lykke til med det! Det er jo fantastisk å oppleve graviditet og fødsel, men ikke for enhver pris og har man allerede opplevd store komplikasjoner må man kanskje gå noen ekstra runder med seg selv. Men det er jo mange barn som trenger å bli adoptert, også.

Skrevet

Jeg sier at "kanskje vi skal gå for "jenta"". Vi har to gutter.

Skrevet

Tenk hvis du var i hans situasjon. Han har allerede endel barn. Kanskje er dette (den naturlige) konsekvensen av å velge en mann som har barn fra før? Han har jo uansett strukket seg og fått to barn med deg.

Pris deg lykkelig for de to barna du allerede har:)

Skrevet

Men hvorfor er det gitt at det er han som bestemmer om dere skal ha et barn til eller ikke? Veier hans ønske om å ikke ha flere barn tyngre enn ditt ønske om å få et barn til?

Skrevet

Ops, tror jeg misforsto. Det var noen andre som svarte på ditt innlegg som hadde en mann med barn fra før.

Skrevet

Vi har en av hver, vi da. Hvilket jo er fantastisk! Men han mener at nå som vi har en av hvert kjønn, så må vi nøye oss med det. Stusslig med bare ett søsken, synes jeg! Har selv vokst opp med en søster og en bror, så man måler vel kanskje litt etter hva man selv hadde som barn.

Skrevet

Det tror jeg også. Min mann er enebarn, jeg har en bror men min mor har alltid sagt at hun skulle ønske de hadde gitt meg flere søsken. Min mann er "redd" for å ikke ha "råd" til et barn til. Vi tjener godt begge to og det er jo ikke sånn at de kommer til å sulte og gå i hullete klær og jeg bryr meg ikke om ungene går i arveklær eller en gammel barnevogn. Jeg tenker på "premien" vi får etterhvert, og at barna alltid har noen å støtte seg til, selv etter at vi er borte... Ja, det er slitsomt de første årene, men tenk så koselig å ha store familieselskaper når barna stifter familie selv. Ja, jeg drømmer...

Skrevet

4 barn er mange, men det er sååå deilig med masse unger og liv i heimen :) Det er mange som himler med øyna når jeg sier at jeg har lyst på en til.

Får kommentarer som: du trenger jo ikke å befolke verden alene, 3 er vel mer enn nok vel, ulempe med så mange med tanke på hus og bil str. Sårende med slike kommentarer, de kunne heller ha holdt kjeft synes jeg!

Skrevet

Jeg svarer på dette siden jeg har en mann med barn fra før.. Jo det er en konsekvens av å velge en mann med barn fra før.. Men kan nesten ikke si jeg hadde noe valg. Han var mannen i mitt liv, og å si "nei" til han fordi han hadde barn fra før var ikke en mulighet. Dessuten var jeg ganske voksen når jeg fant han, og menn uten barn vokser ikke på trær i denne aldersgruppen.. heller ikke der jeg bor..Jo jeg tenker ofte på at jeg ønsker at jeg hadde klart å finni en mann uten barn fra før.. men sånn ble det bare ikke. Jeg kommer nok alltid til å være litt trist inni meg fordi jeg bare fikk muligheten til å få ett barn.

Skrevet

Vanskelig, det der... Hvis jeg traff en med eller uten barn, som ikke ville ha barn med meg, tror jeg at jeg ville ha vurdert sterkt å gå videre. Nå har du barn men om han ikke ville ha noen i det hele tatt, ville du blitt med ham? Gitt at du selv ville bli mor, da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...