Gå til innhold

Når vi snakker om kleskoder - har deres skolebarn OnePiece?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg visste ikke at de eksisterte til så små barn. Jeg kunne fint funnet på og kjøpt en til henne om hun ville brukt slikt tøy. Hun foretrekker trange bukser og nekter å gå i treningstøy. Jeg har ei klesbevisst jente og må vel ta litt av støyten. Liker at hun er fin i tøyet. Og har latt hun få være jålete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa på 2 har fra nameit :) men den er god, varm og søt da. noe helt annet :)

Men ser på elevene mine i ungdomskolen. De trakker rundt i disse dressene. Varierer om det er original, russeservice eller daff. Men ganske mange har de etterhvert, faktisk noen som har 3 (!). Synes ikke noe om det, SKAL IKKE ha selv. Hadde de bare brukt det hjemme så, men ute blant folk??

Ellers synes jeg det er en uting med slikt på skolen med tanke på press og det å bli godtatt. Skal ikke mye til for å ikke vere en av gjengen....

Skrevet

Jenta mi som går i 4.klasse vil ikke ha en sånn, hun synes de er dritstygge hehe. Men jeg ville gjerne kjøpt en til hun, ser så deilige ut å bruke til og fra turn og kose seg i hjemme.

Må innrømme jeg har litt lyst på en selv, men da går jeg ikke utendørs altså:)

Skrevet

Nå har jeg ikke unger i skolealder (enda, men eldste er skolegutt til høsten) og de er ikke sånn umåtelig opptatt av klær og ikke i det hele tatt av merker. Minsta på 2,5 år vil helst gå i kjole uansett hva hun skal, og der har jeg satt foten ned. Hun får ha på seg det når hun er hjemme eller det ellers passer sånn, men ikke i bhg om vinteren, da er det praktiske behagelige klær som går under dressen som er tingen.

Storebror er ikke opptatt av hva han har på seg i det hele tatt, bortsett fra at han helst vil gå med t-shirt året rundt (og det er jo utelukket selvsagt;-)).

Ser for meg at det vil endre seg litt for ham når han begynner på skolen til høsten. Hva Onepiece angår syns jeg de er dritfæle for å si det mildt, jeg klarer nesten ikke å la være å le høyt hver gang jeg ser noen i de dressene....dyre er de også etter som jeg har skjønt, men det finnes jo billigere alternativer. Virker upraktisk, i og med at en må ta av hele overdelen for å gå på do og sånn, så hadde nok ikke latt mine små gå i sånne....er redd det ville blitt for mye pes for dem.

Hadde de vært eldre og ville hatt sånn, kunne jeg nok kjøpt det til dem på lik linje med andre klær, så lenge de ikke koster for mye. det vil nok helt sikkert komme klesplagg mine unger vil ha og tar på seg som jeg vil grøsse av, men så lenge det er anstendig og ikke altfor dyrt (med mindre de har spart til det selv), så skal jeg prøve å huske hvordan det selv var å være tenåring og alt det rare vi gikk med på den tiden, som vi syns var SÅ kult og våre foreldre rynket på nesen av;-) Får bare innse at ungene vil vokse opp med et annet motebilde enn vi har, og prøve å tilpasse oss det best vi kan uten at det tar helt av. Ikke riktig å føye ungene i absolutt alt de vil i klesveien, men så lenge de liekvel skal ha nye klær og det ellers er praktisk og ikke altfor dyrt ser jeg ikke noe galt i å la ungene får bestemme i en viss grad når de er gamle nok. Så selv om jeg syns type Onepiece er latterlig stygge, er det vel ikke noe verre at ungene går i det enn andre moteplagg...

Skrevet

One Piece ligner jo på forvokste sparkebukser, så for meg ser det mer naturlig at barn bruker det enn tenåringer, eller skrekk og gru, voksne.

Men det er meg....

Men er enig med deg i prinsippet at det er betenkelig med merkepress helt ned i barnehagen.

Jeg har en frøken på 3 og hun er helt vill etter Hello Kitty. Jeg prøver å holde litt igjen. Ikke bare fordi jeg synes at Hello Kitty er stygt, men fordi det har blitt så hauset opp. Når 3 åringer blir merkebevisste, så reagerer jeg ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...