Gå til innhold

Når vi snakker om kleskoder - har deres skolebarn OnePiece?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg skulle hente jenten min på (barne)skolen i dag, så jeg en jente med OnePiece (ja, den originale.) Hun var max 10 år.

Koster ikke den dressen over 1000,- ?

Jeg ble litt betenkt over akkurat det. Ikke egentlig bare fordi den er svindyr, men også fordi at de som hermer etter de eldre når det gjelder klesstil, blir mindre og mindre.

Da jeg gikk på ungdomsskolen, var joggedress skikkelig kult.

Nå kan jeg omtrent ikke se forskjell på ungdomsskolejenter og videregåendejenter, fordi flesteparten er oversminket og overdollet. Om å gjøre å bli "voksen" fortest mulig.

Jeg ser også de samme tendensene hos de som går i 6. og 7. klasse.

Jeg merker faktisk et press allerede nå som min går i 1. klasse også. De er små voksenkopier, dog ikke i samme grad som de eldre barna.

Nå ble ikke dette et innlegg kun om OnePiece da, men hva er deres tanker omkring dette temaet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

....når jeg snakker om kule joggedresser på ungdomsskolen, mener jeg gule og blå lekre Adidasdresser o.l., og ikke hypermoderne OnePiecedresser;-) Ser at det virker litt selvmotsigende.

Skrevet

Jeg liker ikke når småjenter skal herme voksne kvinners klær hvis det innebærer "sexy" eller praktiske klær, type alt for korte skjørt, utringet, høyhælede sko, bh, g-string osv.

Men onepiece er jo behagelig og ikke utfordrende eller sexy i det hele tatt, så da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan ha det selv om de er små.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er vel strengt tatt bedre at en 1.klassing går og ser ut som en forvokst tinky-wynki, enn at de på ungdomsskolen gjør det... litt mer dems liga, lissom ;)

Men sånn bortsett fra det er jeg enig med deg!

Skrevet

Ja jeg er jo enig der sånn sett, men jeg tenker mer på dette med motepress o.l. De dressene er jo veldig dyre, og absolutt ikke noe alle har råd til. Og hvis det skal begynne allerede i 2. - 3. klasse med press, så kommer det til å bli en tøff tid:-/

Skrevet

Nei og ikke f.. om de skal få det heller.. Synes de er grisestygge..

Skrevet

Faen da Mom2Two, jeg som skulle kjøpe en til deg!

Skrevet

Hehe, glem det! Eneste må være om du og jeg drar på hyttetur alene, da kan det hende jeg kunne bruke en:-p

Skrevet

På skolen der jeg jobber går 6 og 7 klasse med disse dressene. Noen går med de dyre og andre med dressene fra 500 kr.

Jeg synes de dressene er oki til å bruke hjemme men på skolen og ute blant folk? Sto i vinduet i dag og tittet ut på storefri for storskolen og det var mange som gikk med disse dressene. både gutter og jenter.

Skrevet

Etåringen min har, men den har jeg sydd selv ;o)

Skrevet

Jeg ville kjøpt til mitt skolebarn om de ønsket seg det veldig. Men jeg håper at dette er en mote som forsvinner innen den tid;)

Skrevet

Enig med deg, motepresset begynner dessverre allerede på barneskolen. Jenta mi (som blir 12 år i dag), har heldigvis ikke spurt om å få OnePiece, ikke har jeg sett noen venninner av henne som har det heller. Om hun hadde spurt hadde hun fått nei, ikke fordi jeg ikke har råd til det, men fordi de er stygge og det er galskap å bruke så mye penger på noe så grusomt! Hun har mast fælt om å få Bergans dunjakke, veldig mange i klassen hennes har det, men jeg har sagt nei. Kan vurdere det når hun nærmer seg ferdig utvokst.

Hun har mast om å få sminke seg i ett år nå, men jeg syns det er for tidlig. Hun skal slippe å være den siste i klassen som sminker seg, men hun skal heller ikke være av de første. Nå er det 2-3 jenter i klassen hennes som sminker seg, ser helt tåpelig ut! Om å gjøre å se voksen ut ja.....huff!

Som foreldre skal man stå i mot presset, men samtidig er det jo viktig at ungen ikke blir utenfor, er en balansegang det der. Viktig å ha dialog med andre foreldre, for ungene har jo en tendens til å si at "alle andre har/får", og så viser det seg at det slettes ikke stemmer når man prater med foreldrene. ;o)

Skrevet

Helt enig med deg ennå jeg synes de er fine da :)

Og så klem til deg fra en gammel kjenning ;)

Skrevet

Til meg?? Eller Monajenten? *nysgjerrig* ;o)

Skrevet

Sina ditt nick kjenner jeg ikke... "kjenner" monajenten;)

Har brukt disse sidene i flere år men pga den BV saken har jeg forandret nicket mitt :)

hvis jeg fortalte hva jeg het da så tror jeg de fleste ville husket hvem jeg var ;)

Skrevet

jeg følte meg super moderne i adidas dressene... hehe.. det var tider det.

men helt ærlig så syns jeg ikke det er noe problem om barn eller ungdom trasker rundt i de draktene. de er langt bedre en alle de småjentene som går rundt i klær der man ser mer hud en klær.

denne dekker jo ihvertfall og gir ikke et like stort kropsfokus som mange andre typer klær.

Skrevet

Det har du jo rett i :::)

Det verste jeg ser er småjenter i miniminiskjørt og magetopper, samt sminke som ser ut som om de har fått inspirasjon til på karneval:-/

Skrevet

Det syns jeg er helt greit. Ser jo ut som en forvokst sparkebukse. Satser også på at foreldre som er opptatt av at ungen skal bestemme selv uansett om det er gutt i kjole, er like konsekvente når de kommer til bruk av denne dressen. En drøy tusenlapp til klær ungen helt sikkert vil bruke mye er ikke mye. Og vet hvor viktig det kan være for ett barn/ungdom. Forøvrig. Hadde det vært sexy tøy, hadde jeg definitivt ville hatt ett ord med på laget.

Skrevet

Man får kjøpe "onepiece" på Sportsmann til 299,-. Og ja jentene våre har. Om jeg synes de er stygge synes jeg er helt irrelevant. Husker at mamma synes det var veldig lite pent når jeg kom på ungdomsskolen med sorte øyne og tupert hår, hull i buksene m/binders nederst. Om man tar 299 kr og deler på to så har man jo prisen på en billig bukse og genser :). Her er det veldig mange som har dressene på skolen men vet ikke om noen som har orginalen.

Skrevet

Jeg hadde ALDRI latt min datter gå med OnePiece på barneskolen.

Ellers; trenden er skremmende.

Skrevet

Var innom skolen til jr i dag, og da gikk jeg forbi en 1 klassing i Daffedress. Den er vel kanskje noe rimeligere enn onepiece da.

Skrevet

Men, monajenten. Da jeg gikk på ungdonsskolen var jo Addidas dressene også ganske dyre. Husker jeg spinket og sparte i lange tider til en til 700 kr, burgunder bukse og hvit jakke med striper.

Når jeg endelig fikk råd til den, synes jeg ikke den var så fin lenger, hehe.

Men det var jo også mye penger....

Skrevet

Min yngste har daffedress (halve prisen av onepiece)han er 9 år, eldste på 12 år har OnePiece men måtte legge til halvparten av beløpet selv.

Syntes kke noe spesiellt om det selv, men hvorfor skulle ikke de få bruke det i steden for treningsbukse og genser f. eks.

Gjest vinterbrud
Skrevet

Nei,den synes jeg virker veldig upraktisk for 1 klassingen min.Hun må jo ta av hele når hun må på do,nei jeg foretrekker joggebukse og genser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...