Gå til innhold

Slankere til st.hans tråden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kneskurt ett hus, spist en brødskive med kun ost, ett knekkebrød med kun ost og tolv scampi i chilisaus. Kan jeg da ta den litt ut til middag? Drikker kun kaffe og vann. Jeg burde syklet en tur, men kneskuring tar på. Jeg sykler i morgen...tror jeg. Sulten på søtt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink, da kan du ta en halv kjøttkake ekstra i belønning til middag.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg er uten skuregen, men nå ble jeg inspirert til å balansere dagen med å spa en haug snø. Dum dag for å få trent, men får sykle til Lost i kveld.

Skal forresten ned til deg i helga, Prekæs, og har et spm på pm.

Skrevet

Husk på at det ikke nytter å spise få kalorier på dagen for så å hive innpå massa kalorier på kvelden. Overskudds energien du får i deg på kvelden vil sette seg rett på rompa, da kroppen ikke klarer å kvitte seg med alt for mange kalorier på en gang. Et moderat kaloriinntak gjennom hele dagen er tingen.

Gjest sug lut
Skrevet

Du er slem. Det må da være totalen som teller?

Ellers blir man forøvrig også feit av å sove for lite, jeg leste hvorfor også, noe med at kroppen ikke får gjort det den skal. Men jeg tror faktisk jeg lettere kan slutte ete om kvelden enn komme meg i seng.

Skrevet

Det kommer litt an på hvor mange kalorier du får i deg per dag. Hvis du spiser 1500 kalorier og mesteparten er på kvelden så går det vel ikke så galt. Hvis du derimot spiser 2500 kalorier og mesteparten er på kvelden så er det verre. Hvis du ikke trener veldig mye da... Bedre å prøve å balansere ut kaloriinntaket ut over dagen, og ikke la det totale kaloriinntaket overskride det du faktisk forbruker. For en kvinne, som trener regelmessig og vill ned i vekt, er ca 1600 kalorier et greit mål. Da vil du mest sannsynlig gå ned sakte men sikkert.

Husk at du holder forbrenningen oppe med små men hyppige måltider. Prøv å ha som mål å spise noe hver tredje time, men at du samtidig holder deg under ett visst kaloriinntak totalt sett.

Skrevet

Jeg tror det er totalen som teller. Jeg spiser vanlig til kvelds, men dropper de siste brødskivene i titiden. Jeg har lagt meg til div uvaner jeg aldri har hatt tidligere. Blant annet med noe godt til kvelds og til kaffen. Det og skal jeg avvendes fra. I hvertfall på hverdager.

Skrevet

Egentlig skal man spise mest den tida man er i størt aktivitet på dagen. Dvs at middag kl 17 egentlig er tull, man bør spise det største måltidet ca 12. Totalen teller, men kroppen senker visst forbrenninga på kveldstid.

For meg er svangerskap den beste slankekuren, men det tenker jeg ikke å satse videre på, for å si det slik. Ellers har jeg funnet ut at hard styrketrening i entimersøkter, tre ganger i uka, er det som fungerer for meg.

Skrevet

Mitt problem er definitivt at jeg kom over den kanelbolleoppskrifta på nettet her for noen måneder siden, og etter det har jeg faen meg bakt ukentlig, og fordøyd alt på to timer.

Resultat; en kropp som ikke ligner grisen på rekordtid.

-eller det er kanskje nettopp det den ligner.

Slank til St. Hans, jeg er med. Starta i dag med å gå i flere timer, men så var det noen som fant frem disse helvetes bollene da.

Skrevet

Jeg trenger kjoleholdning og høyehelertrening til st.hans - slank var sånt man var før puperteten, og jeg har ingen ambisjoner om å komme tilbake dit... men slankere er ikke å forakte.

Hva må vi gjøre? Rapportere inntak og trening her?... oi, oi.... jeg begynner med å se på svømmetrening i morra... og jeg har spist mindre sjokolade i dag en i påskeferien.

Gjest sug lut
Skrevet

Nå har jeg akkurat satt meg ned - men denne tråden er akkurat den ekle dytten jeg trenger for å ta en halvtime på sykkel om et par minutter (i stedet for å bare dovne hen og spille Cover Orange eller Sushi Cat...)

Skrevet

Jeg beundrer starten din med svømmekikking, jeg er sikker på at man forbrenner mye ved å se på det.

Skrevet

he, he, ikke sant?! Jeg kan jo prøve å dra i gang en bølge på sidelinja?... Dessuten er det veldig varmt der, så jeg svetter sikkert av meg litt. Uansett viktig å ikke legge for høyt...

Gjest sug lut
Skrevet

Hehe. "You didn't just cross the line - you are so far beyond the line, it might as well not exist! The line is a dot to you!" (Sett inn "lista" hvor det måtte passe.)

Skrevet

Nei, tenk å mangle lista! Da kan det jo ikke gå bra (hoderisting). Akk og ve, jeg må få den på plass. Hverken for høyt eller for lavt :-)

Gjest sug lut
Skrevet

Innen StHans kommer vi til å ha kropp som høydehoppere hele gjengen.

Skrevet

Blir ikke sykling før i kveld, hvis ikke jeg og ligger spysjuk innen den tid.

Er det lov å håpe på ett snev av smitte?:S

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har ikke fått noen sjukdommer på dritlenge, og det er på mange vis en stoooor fordel, men jeg kunne jo trengt en sånn total utrensking innimellom så jeg skjønner hva du mener.

Jeg har VEID meg, og det var faktisk ikke så dumt! Gjør det nemlig så sjelden (har speil og klær som sier nok) at jeg faktisk så en forskjell - fire kg siden jeg fikk panikk rundt nyttår, det er selvsagt egt bare de to julekg og de to tre-uker-på-krykker-kiloene fra i fjor høst, men vekk er de, og godt er det.

Ellers, st.hans-slankere: husk på at det finnes en tid i måneden da man ikke må finne på å veie seg om man ikke skal trøstespise en hel godtebutikk etterpå. Lett å glemme seg, umulig å overse... Så få mannen til å låse inn vekta før pms-helvete!

Skrevet

Jeg har lest om utrenskningskurer her og andre steder og må si det frister.C24 virket veldig intressant, spesielt da det ble anbefalt å bruke kuren på fridager i nærheten av do. I mitt tilfelle snakker jeg om å ikke måtte skifte buksestr jeg har hatt i alle år og det irriterer med at jeg liksom ikke får dratt buksa skikkelig på meg pga låra og når jeg endelig får igjen buksa ser det ut som jeg har klemt fettet oppover da det renner over kanten. Mao. Jeg vil ha en bukse som sitter i livet og ikke sitter pga livet.

Gjest amandine
Skrevet

Jeg gikk på Grete R i fjor før jeg ble syk og alt gikk i stå, - jeg hiver meg på og tar frem boka og selvdisiplinen, og minner meg selv på at de 10 kg jeg gikk ned i fjor faktisk var overraskende enkle. Jeg er med! Inspirert av luten, kjole til sommeren!

Skrevet

Tabbe! Spiste ikke opp påskeegget før påske, og lot det ligge igjen på kontoret. Ingen andre har spist det opp mens jeg har hatt ferie heller... Så nå ligger det der og titter frem bak pc-skjermen fremdeles med en del godsaker i seg... inneholder garantert slike kallorier som syr inn buksene mine! Jeg må finne noen gode kollegaer å dele med - fort...

Gjest sug lut
Skrevet

Ta det med til lunsjen og nyt din store godhet, goodwill og den moralske overlegenheten i å se andre ete det opp. Hvis du ikke klarer å ha det på kontoret så legg det ut i pauserommet alt nå, der pleier det meste å få bein å gå på.

Skrevet

...og vips, vi har påskeegg på pauserommet. Nei, så koselig!

Skrevet

Er det sånn at vi må avlegge dagsrapport da eller? Vekt har jeg ikke så den rapporteres ikke, kan ev. finne frem målebåndet...

Dagens positive:

- gikk til og fra bhg

- byssa unge i 2 timer (er det rart jeg har store overarmer?!)

- ungikk elegant å gå i påskeeggfella

Dagens negative:

- jobbmøte med pizza og brus (ingen lettbrus)

- middag til kvelds

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...