Gå til innhold

Var på UL i uke 15... (ang. kjønn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, men hvis en ønsker å adoptere får en ikke velge kjønn. Har selvfølgelig sjekket dette, og mannen min er veldig skeptisk til adopsjon. Han vil ha egne barn. Fostermor vil jeg ikke bli mtp at en kanskje mister barnet til barnemor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en av de tingene som provoserer meg helt vanvittig. Dere som tar abort pga feil kjønn.

Jeg blir kvalm av dere..Og det finnes virkelig ikke et argument godt nok til å rettferdiggjøre det dere gjør..

Dere vet ikke hvor patetiske dere høres ut en gang..

Dere behandler den lille i magen som om det skulle vært en materiell ting som dere har fått feil farge på.. Det er barnet deres, uavhengig av kjønn!!!

Men det sier litt om deres verdier og dere som menneske..

Det er en ære å bli mamma, men den fortjener ikke dere!!

Skrevet

Huff, så ekkelt å lese dette... Er du ikke redd for karma? Seriøst, jeg er ikke overtroisk men...

Fikk du jenta di til slutt da?

Skrevet

Jeg blir kvalm av deg som tror du vet noe om meg eller sånne som meg! Hvorfor tror du at vi behandler den i magen som en materiell ting? Jeg har gått til psykolog pga mitt savn, og han har støttet meg fullt ut i mine valg og han mener at jeg har gjort det som er riktig for MEG og min familie. Det største problemet er dømmende mennesker som deg for jeg vet hvor patetisk det høres ut for deg, men du vet tydligvis ikke hvordan du høres ut for meg.

Hvorfor tror du at du er et bedre menneske enn meg?

Skrevet

Fy faen. Ser du seriøst ikke selv at det er GALT GALT GALT å ta abort fordi det ble feil kjønn?? Hva i helvete er galt med gutter?

Sånne som deg fortjener ikke å få barn. Og ja, jeg mener faktisk at når man syns det er greit å ta abort (flere ganger!) for å få et visst kjønn, har man mislyktes som menneske!

Jeg kan ikke komme på en eneste jævla god grunn til å fjerne et guttefoster! Håper faktisk ikke at jenta kommer til dere.

Skrevet

Hvis det hadde vært en medisinsk grunn for at du ville hatt en jente hadde jeg forstått deg, men dette gjør mag bare kvalm! Synes det er helt rett at man ikke skal få IVF med kjønnsbestemming bare fordi en ønsker seg noe... Er man syk er det noe helt annet.

Er lykkelig mamma til en nydelig gutt, prøver på fler, men det ser ikke ut til å gå så lett :-(

Skrevet

Hvem har sagt at det er galt med gutter? Jeg ønsker meg begge deler uten å få MANGE gutter først for jeg vil ha tid til alle.

Er det mindre galt å ta abort for det ikke passer å få barn akkurat nå? Fordi økonomien ikke er bra nok? Fordi en er midt i studier? Fordi en ikke vet om forholdet holder? Fordi en har fått de barna en ønsker seg? Vel, jeg kan godt grunngi en av de grunnene ettersom de er "godkjent"... men allikevel like egoistiske

Skrevet

er jeg som stilte spm ang flere grunner til å ta abort om det er "feil" kjønn. jeg kan heller ikke forstå at man velger å ta abort bare pga kjønnet, det var derfor jeg nesten hadde et lite håp om at det var en annen, og myyye viktigere, grunn til at hun tok abort... men det ser ikke slik ut. jeg er for abort, om man har en "god" grunn til å gjøre det. men at den lille spiren i magen ikke er det kjønnet man ønsker, ser ikke jeg som god grunn... virkelig ikke!!! jeg har selv to barn, det er mitt ønske, og det er en av hver. men om jeg hadde fått 34 barn, og alle var samme kjønn, så ok! bare de var sunne og friske, det er det som er viktig ( selv om jeg sikkert hadde blitt sprø av å ha 34 gutter/jenter!!!, hahahahaha)

Skrevet

21.38: Så du har altså en gutt fra før, og har fjernet to gutter i etterkant fordi du vil ha jente også?

Det gjør meg om mulig enda kvalmere.

Om det er tilfelle - du har en sønn, du vet hvordan det er, hvor glad du er i ham osv, og likevel velger du å fjerne to gutter nettopp fordi de ble gutter?

STAKKARS sønnen din som kommer til å bli tilsidesatt når du får den etterlengtede fantastiske prinsessen din. Stakkars stakkars gutt.

Skrevet

Hvis du hadde lest alle innleggene ville du ha sett at jeg har 3 sønner. Og jeg tror ikke mine 3 gutter har det noe dårligere enn dem som får 3-4-5-6-7sønner i påvente av sin jente eller motsatt. Jeg ønsker ingen prinsesse, hvor tar du det fra? Tror ikke det er mange av dere som svarer som har store barn og som ser hvor ulike gutter og jenter egentlig er, og hvem sier at jenter er bedre enn gutter? IKKE jeg! Jeg ønsker også å se en jente vokse opp, uansett om hun blir en tomboy eller i verste fall en jåledukke.

Skrevet

Så derfor forbeholder du deg retten til å drepe alle gutter som måtte komme i veien for jenten?

Skrevet

Du sier at du ikke fjerner sønnene dine fra magen før du er i uke 12. Da er det ikke noe embryo, men et barn. Et lite fullkomment og perfekt barn som bare er så alt for lite. Og som mammaen deres ikke vil ha fordi de har utovertiss.

Skrevet

sitter her og tenker og håper at dette er et sykt menneske som bare er ute etter å provosere frem en følsom diskusjon!

Dersom dette er tilfelle vil jeg bare si en ting og det er at det ikke finnes grenser for vår tids egoisme! helt utrolig! dette er grunnen til at man må ha restriksjoner for bruk av teknologi fordi det alltid vil være særs syke mennesker som ikke kjenner sin begrensning for egen behovsrealisering!

Eksemplene du pøser ut av deg vedr. årsaker til selvbestemt abort kan da på ingen måte sammenlignes med dine overlagte handlinger!

Dersom en kvinne velger å ta abort p.g.a av en livssituasjon er det nok svært lite sannsynlig at hun på forhånd har planlagt og lagt seg i selene for å forsøke å bli gravid. Situasjonen er vel heller det motsatte. Mens dine handlinger er med rent overlegg - altså planlagt.

Jeg syntes det er ille nok med Kinesere som dreper sin små jente barn eller velger å fjerne fostere p.g.a feil kjønn, da p.g.a en ett barns politikk og at de lever i et samfunn preget av status og skam! Det du gjør er så lavmål som det er mulig å komme - totalt forkastelig.

tenker på alle de som føder barn med skader, lidelser og mangler eller kvinner og menn som ønsker seg barn men forblir barnløse hele livet - også gjør du dette? - helt utrolig at du ikke går til psykolog for å lette din egen skam og hjelpes mot ditt syke sinn! snakk om å ha forskrudde verdier - aldri hørt noe verre jeg!!!

Skrevet

:-) et barn?!?!?! Du trenger utdannelse hvis du tror et FOSTER på 12 uker er et barn. Er det mulig?

Teologistudier er nok noe for deg

Skrevet

Ja, mine handlinger er med overlegg og jeg eier ikke skam. Og jeg går til psykolog, men han kan ikke eie skam han heller ettersom han støtter mine valg. Fordelen er jo at jeg også får vite om fosteret har kromosomfeil, så for meg er det en vinn/vinn situasjon :-)

Skrevet

Likevel dreper du friske fostre fordi de er gutter.

Og fortsatt mener du det er greit.

Du eier ingen skam, det har du helt rett i.

Skrevet

han er vel redd for å miste deg som klient da... du er en inntektskilde, penger på bordet, en del av det han trenger for å få bedriften til å gå... det med kromosonfeil kan jeg forstå. jeg tar av meg hatten for de som får barn med kromosonfeil og andre handikapp, de er utrolig sterke!!! men for feil kjønn!!! nei, den klarer jeg bare ikke å forstå!

Skrevet

Ja, det vil jeg faktisk påstå! At din psykolog ikke eier skam..

Isedet for å hjelpe deg med de problemene du evnt sliter med så støtter han oppunder en slik bestialsk handling.

Da vil jeg også påstå han har feilet stort som psykolog.

Blir egentlig bare mere og mere irritert av å lese svarene dine og ja du virker bare mere og mere patetisk i mine øyne. Og ikke minst kaldhjertet.

Grøss

Skrevet

Vel, jeg vet at han lange ventelister så han trenger meg nok ikke. Det er sikkert lærerikt for ham å han en sånn som meg, for det er ikke to av oss på dusinet :-)! Kjenner bare ei til som har gjort det samme (to ganger) før hun fikk sin jente, og det er hun som holder motet mitt oppe! Hun mener det har vært verdt det, og det tror jeg det blir for meg også. Vi skulle maks ha 2 barn, men det kan altså kanskje bli 4. 3 gutter er heltisk nok og veldig gøy selfølgelig.

Som sagt tidligere er ikke dette noe jeg ville ha gjort om jeg hadde hatt mulighet til ivf og pgd her til lands. Alternativet er altså dessverre abort og jeg vet jo at jeg ikke har mange støttespillere her til lands. Jeg har heldigvis funnet en nettside hvor vi er flere hundre tusen kvinner fra nesten hele verden har ønske om det ene kjønn fremfor det andre, så her kan en chatte uten å bli halshugd.

Skrevet

Signerer forresten NN 22:08 Kunne ikke ha skrevet det bedre selv.

Skrevet

Du er vel den mest patetiske av oss, du dømmer uten kunnskap. Flott at du lar deg irritere.

Skrevet

en pysykolog er ingen samfunnsvokter eller ei der for å lære deg en lekse eller to om moral og etikk - dersom du ikke ber ham/henne om det. Du har mest sannsynlig fortalt denne psykologen om den byrden du bærer fordi du ikke har et jente barn - og psykologen behandler deg med dette som formål - det betyr ikke at han/hun nødvendigvis legitimerer dine SYKE handlinger!!!

Eksempelvis kan det jo nevnes at pedofile også kan gå til psykolog!!! du beskriver deg selv som et oppgående og tenkene menneske som har refelktert over dine egne handlinger så jeg tar det forgitt at du klarer å se sammenhengen mellom dette eksemplet og ditt syke lille sinn!!

retten til selvbestemt abort har aldri hatt til hensikt å oppmuntre til den handling du er ansvarlig for tydeligvis også gjenntatte ganger! Fordi det finnes mennesker som deg er det altfor mange ting i dette samfunnet som må reguleres fordi mennesker som deg er for egosentriske og verdiløse til å være sitt ansvar bevisst!!!

Skrevet

Velger abort 2 ganger pga du ventet gutt ????? Syke menneske, ikke rart du går til psykolog.

Gjør oss alle en tjeneste og legg deg inn frivilligt !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...