Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Babyen var da svært samarbeidsvillig, og viste seg klart og tydelig fram, slik at gynekologen fikk riktig vinkel og alt. Han laget et slags "tverrsnitt" av underkroppen, slik at vi så rett inn i skrittet til den lille. Han var svært grundig og kikket nøye etter, flere ganger- men vi kunne ikke se verken pung eller penis og gyn virket derfor rimelig sikker på jente. Da må vel sjansen være veldig stor for at det faktisk er en jente, for et guttefoster har da vitterlig penis i uke 15? Eller??
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Nei, sier du det du! Vil veldig gjerne vite det litt før det gitt, pga planlegging av innkjøp/ arve etter storesøster...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Jeg fikk vite kjønnet i uke 12. Det var hos en spesialist og han hadde helt nytt utstyr. Det var gutt da.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Ingenting er sikkert før barnet er født. Dere kan jo bestille dere ultralyd-time senere i svangerskapet, evt 3D- ul fra og med uke 27 +, men som sagt er jo ingenting sikkert før du har født. Innkjøp og sånt ville jeg vært ytterst forsiktig med inntil videre, satset på nøytrale farger som hvitt, beige, gult, grønt osv.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Da jeg ventet jenta så pekte legen på kjønnslepper og klitoris og da føltes det rimelig sikkert. Hvis eneste bevis er at de ikke kan finne de mannlige kjønnsorganene er det vel mindre sikkert...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #7 Skrevet 7. april 2010 jeg var på ul i uke 15 og legen mente det var ei jente, en erfaren flink gynokolog. Men på ordinær ul viste det seg at det var en gutt. Kjønnet er ikke helt ferdig utviklet enda. kan jeg spørre deg om hvor du var på ul?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #8 Skrevet 7. april 2010 Vi var hos Volvat på ultralyd (16+3) og da mente legen at det var en jente, på ordinær ul i uke 20 så vi en tissemann. Tror dermed at du ikke skal begynne å planlegge før etter ordinær ul, eller til og med en 3D ul i uke 28-32.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 Min fastleges kommentar da jeg etter UL sa jeg ventet gutt var "Enten er det gutt eller så vet vi ikke". Mao er det lettere å være sikker når det tydelig kommer frem at det er gutt, ser det ut som jente, kan man ikke være 100% sikker.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #10 Skrevet 7. april 2010 Vi fikk vite at det var en gutt i uke 15 og det var også en gutt på ordinær ul i uke 20;)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #11 Skrevet 7. april 2010 Fikk vite mest sannsynlig jente på ul i uke 12. Det ble bekreftet på ul i uke 19.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #12 Skrevet 7. april 2010 Kjønnet er ferdig utvikla allerede i uke 12 har jeg lest flere steder...Går vel mer på at det enda er så smått kanskje, at d blir vanskelig å se såpass tidlig.. Jeg var på Volvat:) HI
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #13 Skrevet 7. april 2010 Da er det nok jente skal du se Jeg fikk vite kjønnet i uke 13, jordmor garanterte 150 % for at det var en liten pike, rett hadde hun Samme gjorde føde avd uka etterpå. De sa på sykehuset at de kunne se ganske mye tidligt men vil unngå å si det pga enkelte mennesker (er litt syke spør du meg) tar abort hvis de ikke får det kjønnet de hadde lyst på
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #14 Skrevet 7. april 2010 Jeg var på ul i uke 15, der sa jm at det var en liten jente. Å her ligger Emma på 3 mnd ved siden av meg
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #15 Skrevet 7. april 2010 Jeg tok morkakeprøve i utlandet for å få vite kjønn sikkert og tok abort pga feil kjønn, så jeg er en av de "enkelte mennesker" du refererer til anonym 18:43. Hadde IVF/PGD vært lovlig i Norge hadde jeg sluppet dette.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #16 Skrevet 7. april 2010 Jeg fikk vite at det ble gutt når jeg var 11+3, og det stemte :-)!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #17 Skrevet 7. april 2010 Anonym 19.02, Fy f... tenk at der finnes mennesker som deg !!! Burde ikke få lov til og få barn !!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #18 Skrevet 7. april 2010 Jeg kan jo legge til at jeg har gjort det to ganger. Abort pga feil kjønn mener jeg. Hvorfor burde jeg ikke få barn? Er det bedre med dem som spyr ut unger til de får det kjønnet de drømmer om? Det er flere av dem enn av meg. Tror ikke alle de barna som spys ut i påvente av det motsatte kjønn har det så veldig godt...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #20 Skrevet 7. april 2010 Ja, det var en saklig kommentar, 19:56. Jeg tror ikke på himmel og helvete, men om det finnes så treffer jeg deg nok i helvete...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #21 Skrevet 7. april 2010 kan jeg spørre om det er noen annen grunn til at du tok abort, bortsett fra feil kjønn??? har ei venninne som hadde tatt abort om hun fikk gutt, da barnet ville hatt en 50%sjangs til å ble totalt hjerneskadet og kun ville livd i TOPPEN to år .... hun fikk heldigvis jente da
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #22 Skrevet 7. april 2010 Nei, ingen annen grunn. Så forresten på TV 1. nyttårsdag i fjor hvor moren til nyttårsbarnet (husker ikke hvilken by hun var fra) sa at det var gutt nr 3 og at hun ga seg ikke før hun fikk jente. Jeg har samme drøm men ønsker ikke 4-10 gutter før drømmen blir oppfylt. Og nei, det er ikke den rosa kjoledrømmen som driver meg.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #23 Skrevet 7. april 2010 hvor langt har du vært på vei når du fjærnet da?? hilsen hun som lurte på om det var flere grunner??? (har foresten spurt deg i en link ang dette også)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #24 Skrevet 7. april 2010 ca 12 uker begge ganger. Fristen for selvbestemt er 12+6 og SELVFØLGELIG hadde jeg gjort det før om det var mulig å få vite det før... Aller helst hadde jeg gjort ivf med pgd hvis det var lov i Norge, men da må en til Russland, Tjekkia, Kypros eller USA, og det er for vanskelig og dyrt med 3 barn fra før som må være med.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #25 Skrevet 7. april 2010 hva med å adoptere ei jente eller bli fostermor for ei jente??? ville ikke det vært bedre??? hilsen meg igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå