Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe av det jeg syns er mest snodig på dib er at alle tema kan synses om.

F.eks: "jeg mener det er ufarlig å røyke mens man er gravid, for det gjorde mamma da hun var gravid med meg".

eller som i trådene som omhandler fadderordningen i dnk

"man kan være fadder selv om man ikke er kristen, for det var jeg".

Greit nok at kirken ikke setter seg imot at personer som er utmeldt av statskirken kan være fadder, dersom de ikke fornekter dåpshandlingen. Men det er fortsatt slik at dette er opp til hver enkelt prest. På samme måte som en prest kan nekte å vie fraskilte.

Det hadde vært mye mindre irriterende her inne dersom folk hadde brukt litt mer faktakunnskaper i diskusjonene, evnt. latt være å svare på tråder der man ikke har noe fornuftig å tilføre.

Og nå venter jeg på at følgende tråd(er) blir skrevet:

"Gi faen i å heng her inne dersom du syns det er så jævla irriterende, overlord"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søøøøøøøta:).

Skrevet

Ja for alt su svarer på disse trådene er joi det eneste som er riktig?!

Ooooh allmektige overlord!

Klapp deg selv på skuldra nå! Flinke Flinke Overlord!

Herrefred

, kom deg ned fra din høye hest.

Personlig SYNS jeg du er en av de mest idiotiske personene her inne.

Får avsmak hver gang jeg ser nicket ditt!

Gjest sug lut
Skrevet

Hvordan arter avsmak seg egentlig?

Skrevet

Kjenner at gallen kommer opp i svelget når jeg ser nicket.

Eder og galle lang vei.

Ikke deilig.

Skrevet

Du vet det, overlord, det er mammahjertene deres som tar overhånd, så da er det jo greit... da er alt greit.

Og man skulle egentlig tro avsmak førte til at man ikke leste innleggene til de man fikk avsmak for, men så feil kan man visst ta.

Gjest Morn du
Skrevet

Altså, skal du snakke stygt om folk, kan du gjerne stå fram med nick. Sånn at i hvert fall jeg kan vite hvem som snakker stygt til andre.

Skrevet

Overlord er vel den som har minst fornuftig å si så sant en ikke er akkurat lik henne. Eller han som det står på profilen da. Men hvis dette overmennesket her kommer med fakta i alle diskusjoner, så må jeg si at veien mot den utdanningen må ha vært lang, for det er ikke akkurat et begrenset fagområde som blir kommentert der i gården....

Skrevet

Er det ikke slik anonymforumet er til for da?

Være frekk, spydig, og ufin uten å måtte vise hvem du er? Det er ihvertfall sånn det blir brukt!

Skrevet

Nei, jeg kommer ikke med fakta i alle diskusjoner, men jeg presenterer heller ikke mine subjektive meninger som fakta.

Videre syns jeg det er greit å kunne se ting i et litt større perspektiv enn kun basert på egne erfaringer.

Ikke alle ting har et fasitsvar, men de få tingene som faktisk har det kan det da ikke være nødvendig å synse rundt? Noe annet er det selvsagt å synse rundt hvorvidt det egentlig burde være sånn, men det er jo noe helt annet..

Skrevet

Det er mange i Norge som stemmer frp også. De holder til på anonym.

Skrevet

Det ville vært det naturlige ja, men noen liker tydeligvis å pine seg selv:)

Skrevet

Må si meg helt enig med overlord.

Men det som er verre enn de som legger frem slike "fakta" er de som ukritisk tar det som nettopp fakta og verdifull informasjon.

Ganske skremmende, ettersom det ofte gjelder alvorlige tema.

Skrevet

Trenger jeg fakta leter jeg ikke her. Trenger jeg synspunkter, tips og meninger er dette stedet, og da vil jeg gjerne høre om fadderen som ikke var innmeldt i statskirken og de som enda ikke har fått med seg at det ikke er bra å røyke under svangerskapet.

Skrevet

Som når man suger lut?

Skrevet

De fleste mennesker "synser" vel om de fleste tema - og det er jo derfor man kan ha debatter. Hvis man kun skal kunne komme med sin mening dersom man har en viss kunnskapskompetanse om området hadde det vel blitt så som så med debatter her inne.

Jeg mener alle temaer kan synses om, så får det være opp til den som leser å avgjøre hva som kun er synsing og hva som er faktabasert.

Skrevet

Hadde kravet for å diskutere her vært at en skulle ha alle fakta og full innsikt i alt, så hadde ikke Overlord kunnet ha noen profil her ihvertfall...

Gjest Toxic
Skrevet

Overlord, så din mening med denne tråden er at vi skal synse rundt temaet synsing? Uten synsing ville du ikke fått et eneste svar på hovedinnlegget ditt, som forøvrig er en eneste stor synsing i seg selv.

Skrevet

Om du hadde tatt poenget hadde du skjønt at jeg mener at ikke alle tema kan synses om. F.eks er det grundig påvist at mors røyking i svangerskapet kan gi fosterskader, da er det lite verdifullt for debatten at man selv mener at dette er ufarlig.

Skrevet

Ja, det er lite verdifullt, men en hvilken som helst debatt ellers i samfunnet har som regel ikke kun verdifulle bidrag. Slik er det bare. Som mennesker så kan vi synse så mye vi ønsker. Så vi får heller leve med at noen har mer kunnskaper enn andre, og at noen faktisk kommer med direkte feilinformasjon. Slik er det ikke bare her inne, men i de fleste situasjoner. Så får det være opp til hver enkelt å klare å skille:)

Skrevet

Hvem er du til å bestemme hva som er fornuftig å tilføre til en diskusjon eller ikke?? La være å svare på tråder der man ikke har noe fornuftig å tilføre, faktisk...passelig arrogant å anta at du skal kunne bestemme hva som er fornuftig å tilføre eller ikke. Dette er et åpent nettforum, bare til informasjon....

Skrevet

Jeg synes ikke man bare skal slå seg til ro med at "sånn er det bare her inne" (altså at folk utgir synsingen sin som fakta). Det er jo ikke alle som klarer (ønsker?) å skille mellom synsing og fakta. Jeg mener feks gravide som røyker i dag enten er ressurssvake fordi de ikke har fått med seg at røyking i svangerskapet er skadelig for babyen eller de ønsker sterkt noen argumenter om at "det er ikke så farlig" fordi det psykologisk sett er enklere for dem å ikke slutte å røyke bare de har én eneste person med seg som er enig med dem. Skal vi bare sitte å godta at noen argumenterer ut fra seg selv og eget forgodtbefinnende, og dermed gir skadelig støtte til de som åpenbart trenger litt grunnleggende folkeopplysning?

Man trenger forøvrig ikke en lang og bred utdannelse for å feks vite at røyking i svangerskapet er skadelig. Det fins mye god forskning som er lett tilgjengelig for alle.

Skrevet

Herlighet så mange som ikke skjønner poenget i hovedinnlegget, da?!

Er det mest pga personen som har skrevet innlegget? Virker nesten sånn.

Det er da ikke så vanskelig å forstå at når det gjelder visse tema er fakta fakta - og absolutt ikke noe man kan ha en "synsing" man presenter som den absolutte sannhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...