Gå til innhold

Mine foreldre boikotter dåpen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis hun ikke sa at grunnen til at hun ikke kommer er navnet tor jeg faktisk ikke det er det som er problemet. La tvilen komme henne til gode.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg skal la tvilen komme henne til gode. Se bort fra 2 lange mail der hun utrykker sin skuffelse, og taushet og ingen kontakt på lenge.

Hva er da en "gyldig" unskylding for å ikke komme i dåpen til barnebarnet?

Hun unskylder seg, med at hun ikke kan ta seg fri endag fra jobb, (kommunal jobb) - har ikke problem med å ta seg fri ellers i året, feks begravelse, ferieturer, osv.

Vond rygg, av å ligge i annen seng.

lang reisevei (ca 3 timer)

HI

Skrevet

Dette må være tull!

For det første: Dåpen har jo ingenting med navnevalget å gjøre.

For det andre: Foreldrene bestemmer hva barnet skal hete, omgivelsene godtar det og venner seg til det, om det kreves. Punktum.

Skrevet

Etter min mening er alle de grunnene du nevner forstålige grunner til ikke å komme i en dåp. Det er ikke bestandig like enkelt å få fri, det er ikke godt å ha vondt i ryggen og, spessielt om du har en vond rygg er kan en reisevei på 3 timer være slitsomt.

Jeg tviler ikke på at hun er irritert på navnet og at hun ikke har så lyst til å komme, men jeg kan forstå valget hennes om å bli hjemme.

Skrevet

Dette er desv ikke noe tulleinnlegg nei.

hi

Skrevet

HVEM ville ikke blitt skuffet over at besteforeldre ikke kommer i dåpen pga det som er listet opp her? Håper aldri jeg skuffer ungene mine på et slikt grunnlag.

Skrevet

Ikke dekk over det.

Min far kom ikke i min dåp da han ble sur for navnet jeg fikk. Min mor og søsken ønsket ett navn, min far ett annet..... Jeg fikk derfor to navn til fornavn/mellomnavn for at også han skulle få viljen sin, men skulle egentlig bare ha hatt ett. Glad min far ikke fikk viljen sin (det navnet bruker jeg aldri), men utrolig dårlig og barnslig gjort og ikke komme i dåpen min. Selv om jeg ikke husker dette da...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...