Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Blir så fryktlig lei meg, når min mor sa at de ikke kunne komme. De er skuffet over navnevalget. Det er første og eneste barnebarn så langt. Hva sier vi til svigerfamilien, og resten av de som kommer? Unskylde de?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Nei, det ville jeg ikke sett på som noen vits i å dekke over. Jeg ville nok ledd hjertlig og sagt til foreldrene at de får sitte hjemme og føle seg dumme mens dere døper og feirer barnebarnet og har det veldig trivelig. Og sagt sannheten til svigerfamilien. Det synker nok etterhvert inn hvor dumt dette her er:)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Dåp handler da ikke om valg av navn! Tullete foreldre du har
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Jeg ville ikke unnskyldt en så barnslig oppførsel. Si det som det er og la foreldrene dine fremstå som de umodne drittungene de er..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 WTF?? Ja, enig med hun over her... Ikke dekk over for dem, dette må de stå for selv! Herregud for noen folk da... Men for all del, ikke beskytt dette sinnsyke valget deres.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 En ting slutter jeg aldri å forundre meg over her inne og det er hvor jævlig mange SÆRE mennesker det finnes. Stakkars dere som må ha slike i nærmeste familie. Jeg blir faktisk lei meg på deres vegne.....
brooklyn Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Min tante var på samme måte, hun skulle så visst ikke i dåpen når barnebarnet skulle få et sånn toskete navn som hun skulle få. Hun fikk høre det så det holdt, ikke fra datteren og samboeren, men fra resten av familien. Hun tok til fornuften, innså at det ikke hadde noe med henne å gjøre, det er ikke HENNES valg, og de endte opp med en koselig familiesamling ifm dåpen. Nå skal det sies at hun tok dette med navnevalget særdeles tungt, mistet nattesøvn og var direkte ulykkelig over det, men det har gått seg til nå. Jeg hadde ikke dekket over for foreldrene mine om de hadde vært så teite. Hadde sagt klart fra hvorfor de ikke kom, så kunne de heller bare vært aldeles blåst i hodet.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Takk for svar. Jeg blir så lei meg, for de ikke prioriterer barnebarnet, og så blir jeg flau over oppførselen.... HI
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Det finnes mange merkelige, og tildels rare mennesker. Da min mor fikk vite navnet på vår lille jente, fikk jeg 2 lange mailer fra henne om hvor stor skuffelsen var. Det sto at hun ikke spiste eller sov på mange døgn. Noe jeg betviler da min bror var hjemme og så hun både la seg og spiste middag. Hun tok ikke kontakt igjen på flere uker. Skuffelsen over navnet virket mye større enn gleden med et friskt og raskt barnebarn. Men- kanskje de har godt av å få høre dette av andre i familien hvis de ikke dukker opp? HI
Gjest Skrevet 6. april 2010 #10 Skrevet 6. april 2010 Ville ikke unnskyldt dem nei, dette må de selv stå for. Rimelig spesielt å straffe barnebarnet for et navn vedkommende på ingen måte selv har valgt. Men må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig på navnet her. I noen tilfeller kan jeg forstå at besteforeldre (og andre) blir skuffet over navnevalget, men det forsvarer selvsagt ikke en sånn oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #11 Skrevet 6. april 2010 Det er så langt over grensen at jeg klarer ikke å skjønne dette... Nå tenker jeg rett og slett slik at du burde tatt kontakt med henne og fortalt at hun er uønsket i dåpen og at du ikke vil høre noe om navnevalget fra henne igjen. Så planlegge med den normale delen av familien og ha en kjempeflott dåp Herregud så flaut dette blir for henne om noen år...
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 6. april 2010 #12 Skrevet 6. april 2010 Ja la andre fortelle dem hva slags idioter de er. Dåp er en familiebegivenhet og man tar gjerne mange bilder. Hva tenker barnet om noen år når besteforeldrene ikke er tilstede? Jeg synes sånne ting er personlig vondt å lese om. Jeg hadde en mamma som ville elsket jentene mine over alt på denne jord..... men hun fikk ikke valget om å være her tilstede sammen med oss. Så derfor synes jeg det er ekstra trist å lese om foreldre som faktisk velger bort noe som burde være svært viktig i livet deres. Sorry denne tråden handlet ikke om meg, men jeg måtte bare...... Du skal i vertfall ikke være flau over foreldrene dine..... man kan dessverre ikke velge dem selv på øverste hylle:) Klem
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #13 Skrevet 6. april 2010 Vi har valgt å bruke min samboers etternavn. Min mor syns det er grusomt at ikke hennes slektsnavn blir ført videre. HI Fornavnet syns de er pent, selv om det har vært noen sure miner for at ikke oldemor ble oppkalt.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 6. april 2010 #14 Skrevet 6. april 2010 Send henne en mail med link til dette innlegget:) Hvis hun ikke skjønner noe da vil hun aldri gjøre det.....
petite fleur Skrevet 6. april 2010 #15 Skrevet 6. april 2010 Jeg må også si jeg ble nysgjerrig på dette navnet som skaper så sterke reaksjoner hos dine foreldre...Adolfine Hitlerine? :-D Uansett, utrolig egosentrisk oppførsel fra dem.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #16 Skrevet 6. april 2010 For ei egoistisk drittmor! Syntes synd på både deg og barnet ditt! Håper at du har en god familie ellers og en snill svigerfamilie. Ikke glem hva du faktisk har når du blir sveket på en slik måte! Sett ekstra pris på de som er normale og er der for deg nå...
brooklyn Skrevet 6. april 2010 #17 Skrevet 6. april 2010 Etternavn stiller seg på en måte litt annerledes enn fornavn, mener jeg ihvertfall, siden det sier noe om hvor man kommer fra. Min far var aldeles knust over at min søster ikke valgte å gi vårt etternavn til sønnen sin, ikke som mellomnavn engang. Vi er bare 18 som heter det til etternavn i hele Norge. Men han tok seg da sammen, og kom i dåpen likevel. Ikke lett for dere, dette! Synd det skal være sånn.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #18 Skrevet 6. april 2010 siiiii det!!! Si navnet,da??!!! Plis,plis,plis!!!???
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #19 Skrevet 6. april 2010 Et helt vanlig etternavn det er snakk om, bare at vi ikke har benyttet mitt (min mors) etternavn som er problemet. HI
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #20 Skrevet 6. april 2010 Herlighet, står jo at det er ETTERNAVNET det er snakk om her Lurer forresten litt på hva etternavnet til vår lille baby blir, vi har begge to to etternavn..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #21 Skrevet 6. april 2010 Din mor har på ingen måte noe med hvilke navn dere velger og ikke velger. Barnebarnet er det samme uansett navnet Dåpen har forøvrig ingenting med navnet å gjøre, det er folkeregisteret/skatteetaten som har denne registreringen. Kirka hadde den før... Dåp er bare for at Jesus skal få høre navnet
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 6. april 2010 #22 Skrevet 6. april 2010 Så hun er sur for at hennes etternavn ikke blir brukt som etternavn???? SÅ lenge du er sammne med barnefar så er det vel mest vanlig at dere bruker fars etternavn.. Selv har vi brukt mitt etternavn som mellomnavn på begge ungene pga av at vi ikke er gift. Men den dagen vi gifter oss så dropper vi mitt etternavn på ungene. Din mor høres ut som et ekstremt egoistisk vesen. Si til henne at dette er ditt barns dag og ikke hennes dag, og at dere helt fint klarer dere uten henne.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #23 Skrevet 6. april 2010 Har de sakt rett ut at de ikke kommer pga navnet eller er det bare noe du tror er grunnen?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #24 Skrevet 6. april 2010 Hun skylder på alt annet- men jeg kjenner min mor såpass godt at jeg vet dette er årsaken.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #25 Skrevet 6. april 2010 Sykt barnslig oppførsel.. Skulle ikke vært mulig av voksne mennesker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå