Gjest Skrevet 6. april 2010 #26 Skrevet 6. april 2010 Vannet mitt gikk "litt og litt", uten at jeg skjønte at det var vannet som gikk. Jeg var redd jeg hadde tisset på meg, så turte ikke si det til noen, og var ikke så mye så det syntes. (",) Men først midt ute i skogen - var ute og gikk som en gal for å få fødselen til å starte (9 dager over termin). Så på venterommet på sykehuset (på overtidskontroll). Resten gikk i fanget på legen da hun helt på slutten skulle sjekke om det var vannet som hadde gått (jeg hadde motet meg opp og sagt at det kanskje kunne være at vannet hadde gått...) - splæsh, ehh, ja det var nok det. Husker jeg også var livredd for at vannet skulle gå mens jeg var ute alene. Mest fordi hun lå i tverrleie til uke 39 så hvis vannet hadde gått så hadde jeg måttet lagt meg ned - så jeg turte knapt å bevege meg utenfor huset alene den siste tiden...
meg & to små vampyrer Skrevet 6. april 2010 #27 Skrevet 6. april 2010 Det er jo ikke sååå mange fødsler som starter med vannavgang som man får inntrykk av. Mitt vann gikk første gang ved 9 cm åpning på sykehuset. Andre fødsel tok de det ved 7 cm, dvs de prøvde å ta det med hinnen på fostersekken var så utrolig sterk at det var såvidt de fikk tatt det...
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 6. april 2010 #28 Skrevet 6. april 2010 Første gang så var det i senga på sykehuset rett før jeg fødte og 1 gang var det stående ved senga på sykehuset rett før jeg fødte. Jordmor måtte "ta" vannet begge gangene!
Gjest Skrevet 6. april 2010 #29 Skrevet 6. april 2010 Med førstemann gikk det om morgenen hjemme på soverommet. Fikk akkurat vippa baken ut av senga før det kom fossende (hadde da hatt ca 2 timer med rier). Med andre ble vannet tatt på sykehuset.
Marbella Skrevet 6. april 2010 #30 Skrevet 6. april 2010 Nr 1 i senga hjemme Nr 2 Under fødselen Nr 3 på jobb......
*smula* Skrevet 6. april 2010 #31 Skrevet 6. april 2010 På kjøkkenet, mannen stod og vasket opp mens vi pratet om at i dag er det termin..... og vips, så ble det litt vått ja.
Ugl@ Skrevet 6. april 2010 #33 Skrevet 6. april 2010 Det har jordmødrene eller lege måttet ta alle tre gangene på meg, så det skjedde på fødestua.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. april 2010 #34 Skrevet 6. april 2010 Vannet gikk ved 9-10 cm åpning, dvs på senga i fødestua. Auuuuuuuu :/
Uro4 Skrevet 6. april 2010 #35 Skrevet 6. april 2010 På sykehuset under fødsel...Vannet gikk ikke av seg selv så jordmor måtte ta det... Dette skjedde begge gangene
2010<3J Skrevet 6. april 2010 #36 Skrevet 6. april 2010 Stod opp på natta fordi jeg måtte på do, og da jeg reiste meg opp igjen fra doen begynte det å renne fostervann gitt! Var 11 dager før termin så var ikke akkurat forberedt på det helt enda, hehe.
sjøsamen Skrevet 6. april 2010 #38 Skrevet 6. april 2010 mens jeg satt og skrev et klageinnlegg på bim over at jeg var på overtid og trodde jeg hadde et innbilt svangerskap.... fikk aldri postet det innlegget
PAVEEL Skrevet 6. april 2010 #39 Skrevet 6. april 2010 Nr 1: Tatt på sykehuset. Nr 2: Satt å lekte med lego sammen med 2,5 åringen, 10 dager før terminen. Plutselig hørte jeg klikk..og det begynte å renne. Sa til guttungen at mamma må på do!!!. Konstaterte at vannet hadde gått og måtte legge med på sofan med mange håndduker siden han ikke var festet. Stakkars guttungen skjønte ingenting...Ringte ei venninne som kom å pakket bagen for meg, og passet på guttungen. Kom jo ambulanse, de kom inn med seng og greier....Haha, trodde ikke lillebror skulle komme så tidlig siden jeg gikk 14 dager over og ble satt i gang med storebror;p Mannen var seff på sjøen da.... Nr 3: I senga kl 5 på morgenen. Våknet av klikket. Holdte meg nedentil og sprang på do;p
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 6. april 2010 #40 Skrevet 6. april 2010 Her gikk vannet da vi var på Meny og handlet Det kom jo ikke akkurat som et stort splæsj, men begynte bare å renne litt.
NostraStoria Skrevet 6. april 2010 #41 Skrevet 6. april 2010 Her gikk det rett i do! hehe Var så sykt uggen i magen så gikk på do når riene startet...så merket jeg at det bare rant...det var vannet gitt!
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 6. april 2010 #44 Skrevet 6. april 2010 hjemme i senga,på natta...i uke 28,fødte 2 dager senere... lå på siden,og plutselig våknet jeg av at jeg var veeeldig våt...kasta meg ut av senga,skjønte egentlig ikke så mye,det skulle jo ikke skje enda det.. men alt gikk veldig bra:)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. april 2010 #45 Skrevet 6. april 2010 Begge ganger på sykehuset. Første gangen av seg selv, andre gangen tok de vannet.
Alba44 Skrevet 6. april 2010 #46 Skrevet 6. april 2010 Kjente det pipla litt da jeg lå og sov. Bråvåknet og kastet meg ut på gulvet. Et stort "splæsj" på gulvet da, ja.
*Rutletutt* Skrevet 6. april 2010 #47 Skrevet 6. april 2010 1.mann - hjemme på badet etter jeg hadde vært på do og tisset (bare fortsatte å renne). Ti minutter etterpå kom første rien og vannet fosset! Glad jeg var hjemme da, ja;-) 2.mann - ble tatt på sykehuset.
St.Sunniva Skrevet 6. april 2010 #48 Skrevet 6. april 2010 Vannet gikk da jeg var på jobb på flyplassen....Tok det med ro, og fikk unna alle passasjerene som skulle hente billetter, og så kjørte jeg bilen hjem, pakket og reiste på sykehuset....Hadde jo heldigvis ingen rier da :-)
MathildeC Skrevet 6. april 2010 #49 Skrevet 6. april 2010 Nr 1: Under foedsel Nr 2: He he... mens jeg satt foran pc'en, enten foran facebook eller barnimagen.com :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 6. april 2010 #50 Skrevet 6. april 2010 På sykehuset, ca 20. minutter før ungen var ute. Da hadde jeg hatt rier i noen timer først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå