Gå til innhold

Hvor var du da fostervannet ditt gikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som det bare er noen få dager til termin tenker jeg på det hele tiden.. hehe, håper det ikke skjer på Rema 1000 slik som det gjorde med en veninne av meg!

Forrige gang skjedde det på nattestid i sengen, håper på det denne gangen også ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I senga her også....eller fikk faktisk velta meg ut da jeg hørte "klikket"...hihi...sku vert på film...hehe..:-)

Skrevet

I senga på fødestua.

Skrevet

På sykehuset, de tok det under fødselen. Kjedelig svar. Hehe. ;)

Denne gangen er jeg spent på om det går, er nervøs hver gang jeg reiser meg fra sofaen eller senga. ;)

Skrevet

Hehe... fostervannet mitt gikk aldri, så det vet jeg ikke! ;) Ble konstantert rikelig med fostervann timer før jeg ble satt igang og jordmora sa at det aldri kom noe fostervann under fødselen! ;) Står til og med i "fødselsrapporten"! :) ,men hovna opp som bare det i hele kroppen etterpå, så lurer på om kroppen min rett og slett absorberte vannet??? ;) hehe....

Skrevet

Den eneste gangen det har gått utenom på sykehuset var med mellomsnupp. Vi hadde vært i bursdagfeiring og akkurat kommet hjem. Jeg husker enda hva jeg hadde på meg. Hvite linbukser som limte seg til kroppen:) Mannen hadde drukket nesten 1 flaske vin og ble lettere stresset. Jeg husker jeg hadde ny bil med beige skinnseter og takket gud for at det ikke skjedde i bilen:)

Skrevet

På vei fra stuen til soverommet for å teste ut teorien at sex starter fødselen. Kom aldri så langt.

Skrevet

I dusjen - stort kjedligere kan det nesten ikke bli, hehe

Skrevet

Begge gangene i fødesenga på sykehuset..... Fødslene ville liksom ikke starte før det ble tatt ( men da gikk det fort også! Førstegangen tok det 45 minutter, andre gangen litt under 10 minutter. Så kanskje like greit at det var JM som måtte ta det.... )

Skrevet

I ambulansen.

Riene kom først ;)

Skrevet

På do hjemme, hurra så gøy. Hehe tenkte på at det kom til å komme når vi var ute, men slapp det den gangen.

Skrevet

Vannet mitt ble tatt begge gangene, så jeg var på fødeklinikken;-)

Skrevet

Nr 1: vannet ble tatt like før utdrivningen.

Nr 2: vannet gikk i bilen på vei til sykehuset .

Nr 3: var til undersøkelse på sykehuset pga mistanke om vannavgang i løpet av natten 3 uker før termin. Det ble konkludert med falsk vannavgang. Vel hjemme i egen seng senere på dagen kom det med full styrke og var ikke til å ta feil av. Måtte settes igang da jeg aldri fikk rier.

Skrevet

Nå sist var i senga på natta, ikke moro da jeg bare var i uke 23 (men fødte ikke før 28 og det gikk bra) men første gang var faktisk på jobb (2 dager til permisjon). Det rant bare litt, så jeg trodde jeg kunne jobbe ut arbeidadagen helt til min kollega fikk litt panikk. Gikk bra det og :-)

Skrevet

nr 1: Hjemme i gangen på vei ut av dusjen

nr 2: I gangen på fødeavdelingen, kom med et plask i mens jeg ventet på JM. Poden var allerede på god vei ut, så det ble en våt sti hele veien opp i nærmeste ledige seng;)

Skrevet

D gikk da jg var inne å betalte bensinen på bensinstasjonen før vi skulle kjøre te føden for å settes igang....;o)

Skrevet

I senga :) Hørte et "splosj" reiste meg, og det rann ut!

Skrevet

I senga hjemme. Skikkelig rart, veit ikke hvorfor men jeg skjønte at " nå gikk vannet", og hadde et badehåndkle som jeg stappet mellom beina. Ikke en dråpe kom på lakenet...

Skrevet

Jeg hadde hørt alle "skrekkhistoriene" om vannet som gikk mens de var i byen.

Jeg var på ett kjøpesenter med mamma, på vinterstid med skikkelig holkeføre. Vi skulle kjøpe noe i en butikk, men de tok ikke kort så jeg måtte ut og finne en minibank. På vei til minibanken, med skikkelis isdekke på veien gikk vannet. det fosset ikke så jeg tenkte ikke så mye over det. men mens jeg tok ut penger slo tanken meg, kanskje ikke så rart siden jeg hadde termin den dagen. Så jeg fant en do, og konstaterte av det var fostervannet som var gått.

Min mor var lettere hysterisk da jeg kom tilbake, jeg trengte ikke å fortelle hva som hadde skjedd for hun sa bare at NÅ skal jeg bli BESTEMOR!!!!!! Tror ikke det var noen i den butikken som ikke fikk det med seg.

Men det var ikke så ille som jeg ville tro. Ett helt greit sted igrunn.

andre gang tok jordmor det på sykehuset.

Skrevet

Hjemme i sengen, kl 6 om morgenen.

Skrevet

Eg produserer tydelegvis veldig (kjedelig) sterke fosterhinner. Med første måtte dei ta vatnet under fødselen for å feste ein elektrode på hovudet til babyen, med andre gjekk vatnet av seg sjølv under pressriene, berre nokre få minutt før ungen var ute.

Skrevet

På sykehuset, og fødselen var godt i gang. Vannet ble forresten tatt, både første og andre gang:)

Skrevet

Med nr 1 var jeg på sykehuset og med nr 2 satt jeg hjemme og spiste i soffaen.

Skrevet

Med nr 1 var jeg på do, da det begynte å fosse,

Med tvillingene satt jeg i bilen på vei hjem fra butikken, da jeg kjente at det begynte å renne, klarte å komme meg hjem før det fosset ( Har stoffseter i bilen og det var 15 minus grader, var sjeleglad for at det ikke rant i bilen. )

Gjest Mylian med twins
Skrevet

Hjemme.. på verandaen.. og leste avisen.. og skulle bare følge eldstemann i barnehagen... mye som ikke skjedde den dagen gitt... :-) blir helt nostalgisk når jeg tenker på det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...