Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med de som ikke har bil da, to små?

Det er jo bare å ringe etter taxi. Eller ambulanse, hvis det er noe som haster.

Må legge til at jeg aldri drikker med barn i huset. Ikke for de jeg har så mye i mot det, men det frister ikke. De gangene jeg drikker, er det for å bli full, hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To små ....Ring en taxi eller spør en nabo-.........Har du krise planer på alt annet som kan skje også??? Må være slitsomt........

Skrevet

Jeg har ikke kriseplaner for alt i livet nei, men setter barna først. Den gangen jeg ringte taxi med eget barnesete i hånden kom det en bil med for kort sele. Jeg fikk ikke selen rundt et helt vanlig maxicosi babysete.

Ber man om taxi med sete er det heller ingen selvfølge at de har et bra nok sete.

Jeg er ingen moralens vokter her. Å kose seg med litt alkohol er bedre enn flatfyll som mange norske barn utsettes for, særlig i ferier og under høytider. Her som ellers i livet er det du og dere som bestemmer hva do og dere gjør i deres hus.

Når vi er i sosiale lag er det alltid slik at en av to voksne er edru for å kunne kjøre bil osv. Det handler bare om å ha en ansvarlig oppførsel.

Skulle jeg ha drukket ville jeg vært sikker på at mannen min ikke

gjorde det eller at barna var ivaretatt av noen andre, eller at jeg hadde en plan hvis noe skulle skje.

Skrevet

Forkastelig!!;)?? hehe... mannen og jeg deler ofte en flaske vin til god mat i helgene, vi har et veldig sunt forhold til alkohol og håper vi kan videreformidle dette til barna våre:) Jeg tar meg tilogmed inneimellom (!!!) et glass vin eller to når jeg er alene etter at barna har lagt seg på kvelden(crazy...!!)

Skrevet

Jeg mener det ikke er nødvendig at det alltid er en som er kjørbar. Siden det kun er jeg som har sertifikatet, så vil jo det bety at jeg alltid må være edru. Og det er da mange foreldrepar hvor ingen kan kjøre bil. Er det uansvarlig å få barn da? :-)

Skrevet

Hadde vært litt slitsomt hvis man måtte sende ungene vekk hvis man hadde lyst på at glass vin! Vi har ingen potensielle barnevakkter heller.

Så lenge en av foreldrene holder seg såpass edru at man våkner når barnet gråter, og er i stand til å tenke klart hvis noe skulle skje, så ser jeg absolutt ingenting galt med å ta seg et par glass.

Skrevet

Supermamma....syns du er skikkelig gal:)

Skrevet

Foreldrene er barnas forbilde. Derfor syns jeg det er greit at de lærer at alkohol nytes i begrensede mengder, det går helt fint at vi drikker rødvin til pizza og ungene drikker brus. Forklarer at vin er for voksne, ikke noe problem det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...