Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det faktisk helt forkastelig å nyte alkohol etter at ungene har lagt seg?Sitter her med pittelittt jeger og kooooser meg. Ungene sover men minsten på ett år våkner stadig vekk som vanlig. Jeg går inn, koser , gir tutten og går ut igjen.Vet at mange dibbere er anti-alko med unger i hus. Hva tenker dere om dette da?Syns det er deilig med litt voksen kos =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen problemer med å ta meg en øl eller to etter leggetid:-) Men så skjer det langt i fra hver dag da;-)

Kos deg kjære:-)

Skrevet

Personlig mener jeg at å nyte litt alkohol en gang i blant er en fin måte å lære egne barn opp til måtehold senere i livet.

Og så tror jeg nok at mange dibbere har en forkjærlighet for å forfekte meninger som de tror er politisk korrekte, uten at de nødvendigvis lever etter de samme reglene selv ;-)

Kos deg med jeger`n!

Sitter selv med siste rest av rødvinsdunken som vi har tatt et glass av nesten hver kveld i påsken ;-)

Skrevet

Godt å høre at dere unner meg jeger'n. ;) Det handler jo alt i alt om å være i stand til å ta vare på de små.Syns det er deilig med litt voksen kos fremfor å reke på byen ;)

Skrevet

Med 3 barn i 2 etage sitter jeg og min mann og nyter et glass vin;) det gjør vi ofte i helgene;)

Skrevet

Syns du skal kose deg...............

Skrevet

Minsten sover, og jeg har akkurat tatt en pils. Det blir med den og muligens en til senere. Ser ikke på det å ta en øl eller 3 som ett så veldig stort problem. Problemet er at noen koser seg ikke før de snøvler og er svært så synlig beruset, noe jeg er overbevist om at barn bør slippe å se. Forøvrig. Har to mer eller mindre voksne barn som påstår at de ikke har sett meg full, så har vel gjort noe riktig, tror jeg.

Skrevet

Synes det er helt greit jeg. Selv har jeg en sperre der må jeg innrømme. Vil være helt edru om det skulle hende noe.

Ikke er jeg så veldig glad i alkohol heller. Koser meg heller med et glass brus jeg enn vin:-)

Skrevet

Jeg pleier ikke å gjøre det. Ikke fordi at jeg har sterke meninger om det, men fordi jeg ikke har følt for det.

Nå hadde jeg både 4 og 5 smirnoff ice etter barna var i seng på fredag. Men det var ikke jeg som gikk inn til barna da =)

Synes ikke det er noe galt i å ta seg et par øl en gang i blandt.

Skrevet

Jeg har et helt annet inntrykk både fra dib og ellers, men barn og fyll kombineres ikke.

Skrevet

Synes et slikt alkohol bruk som du skisserer her er heeelt ok :)

Kos deg med jegern!

Skrevet

Erteposen+4 : Nå sliter jeg med å konkludere, mener du at dibbere har et avslappet forhold til alkohol eller at alkohol ikke bør nytes med barn til stede(som sover) ?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg syns det er helt ok at andre gjør det, men jeg gjør det ikke selv. Altså, JEG kan godt drikke alkohol, men noen må alltid være edru, i tilfelle rottefelle ;)

Skrevet

Det er stor forskjell på å ta seg et glass vin/øl og å drikke seg full.

Vi drikker ofte et glass vin i helgene - jeg regner meg fortsatt som edru av den grunn. Har ingen betenkligheter med det når frøkna på 1 år er i seng. Hvis vi skal ha noe ordentlig godt til middag, kan jeg gjerne drikke litt vin selv om hun er oppe også. Tror det er viktig å lære barna at man kan ha et helt naturlig og avslappet forhold til alkohol, at det går an å kose seg med det.

Nå er det ikke sånn at vi gjør det hver dag heller, og ikke hver helg heller (",)

Skrevet

Tar meg gjerne et glass vin eller max 3 etter at ungene har lagt seg :-)

Skrevet

Helt ok. *sender mannen inn på kjøkkenet etter rødvin til den slitne kona si som akkurat har kommet hjem fra jobb og er sliiiiiten* ;oD

SKÅL!

Skrevet

Koser meg gjerne med et glass rødvin eller to etter leggetid, og mannen tar seg gjerne et par øl. Er enig med deg at det er deilig med voksenkos, men syns også det er viktig å ikke drikke seg beruset sånn at barnet merker forandring hos den voksne hvis han/hun skulle våkne og f.eks være redd etter et mareritt el.l.

Skrevet

Nyter gjerne ett par glass vin eller en - to pils avogtil i helger/ferier etter leggetid eller til en god middag her i huset :o)

Alt med måte mener nå jeg! Total skjerming vil skape nysgjerrighet og et usunt bilde når barnet feks ser at andre foreldre koser seg med en kaffebaylis en lørdags kveld eller i en påskemiddag der man er invitert av venner som byr på et glass rødvin til lammelåret osv.. Og dette har ingenting med fyll å gjøre, for det vil jo skape usikkerhet og redsel for barnet å se voksne beruset. Begge deler skaper helt feile bilder.

Så lenge man har disiplin nok, og vet at det bare blir dèt glasset med vin eller kun de to ølflaskene, ser jeg ingenting galt i det nei :) Man lærer jo også barna opp til at brus kun er lov å kose seg med i anledninger som bursdager og kansje avogtil helger/ferier, så de får et så naturlig og sunt forhold til de tingene som man maks kan ha.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at de fleste tar seg et glass eller to etter at barna har lagt seg, en gang i blandt, når barna sover. De fleste jeg kjenner har et avslappa forhold til moderat bruk av alkohol, men en utsetter ikke barna sine for fulle voksne.

Skrevet

Jeg får ikke til å drikke alkohol med barn i hus..Klarer ikke slappe av å nye det da..

Men om dem er på overnatting, er det ekstra kos..:-)

Skrevet

Nei nå er det natta her i hus, minsten er våken. Sov godt =)

Skrevet

Vi tar noen ganger vin eller øll til maten mens ungene er våkne vi, så da er det klart at jeg ikke har noen motforestillinger mot et glass etter at de har lakt seg heller.

Skrevet

jeg drikker et glass vin på kvelden eller til maten av og til og har ingen problemer med det. Skulle det virkelig skje en krise, så finnes det både ambulanser og taxi. Jeg blir på ingen måte så beruset at jeg forandrer personlighet osv av et glass!

Skrevet

Her nyter vi gjerne en glass vin eller en øl både når ungene er våkne og når de er i seng:)

Regner meg fortsatt som edru etter et glass vin. Det er stor forskjell fra det å nyte et glass til å være på fylla:)

Skrevet

Skjønner her at de fleste synes det er greit å drikke litt når barna sover. Det jeg lurer på er om dere har en plan for hva dere gjør dersom barnet blir sykt og trenger å kjøres til legevakten? Tenker selvfølgelig ikke på når man er flere voksne tilstede og en er helt edru.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...