Gjest sug lut Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 "Makan til frekkhet" gnåler dere snurpfittene til stadighet, fordi noen har lagt ut for salg noe dere selv ikke vil kjøpe. Hvilket usigelig fattig indre liv er det som får dere til ikke bare å tråle annonsene etter ting dere misliker og priser dere ikke er enige i, men i tillegg bruke tid på å legge det ut her? Lenger ned i kjerringhelvete er det vel knapt mulig å synke.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Jeg liker folk som selger ting de ikke har bruk for. Klart det er kjedelig om man kjøper katta i sekken eller ikke sjekker hva ting koster nytt, men det er ikke selgers ansvar og det er alltid lov å prøve seg.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 Jeg synes det er rimelig på kanten å selge ting som man får gratis på sykehus/helsestasjon etc. Hva du mener er irrelevant for meg, og la meg mene det. Snurpefitte!
Gjest Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Jeg åpner aldri disse Finn-trådene, og langt mindre legger jeg ut linker her. Men dersom folk legger ut ting de selv har fått gratis på Helsestasjonen (som jeg så i en overskrift her isted), ja så syns jeg faktisk det er frekt.
Gjest sug lut Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 Hvorfor er det på kanten? Du lar være å kjøpe, og det er ditt frie valg. Men hva er det som er frekt med det?
Gjest sug lut Skrevet 4. april 2010 #7 Skrevet 4. april 2010 Hvorfor det, hvis andre er interessert i å betale for det?
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 4. april 2010 #8 Skrevet 4. april 2010 Jeg syns finn.no kan være et meget underholdende sted. Men frekt? Ville heller kalt de optimister.
Kleint Skrevet 4. april 2010 #9 Skrevet 4. april 2010 Jeg synes det er helt idiotisk å prøve å selge ting en får gratis. Titter ofte på Finn, og synes det er så utrolig mye dumme selgere der inne. Er bare festlig!
Gjest Skrevet 4. april 2010 #10 Skrevet 4. april 2010 Når vi fikk vårt første barn visste ingen av oss noe om helst om barn og utstyr til barn (var ikke bim-bruker;) Når vi så fikk tilbud fra en vi kjenner om å kjøpe et brukt barnesete fra dem, som etter hans utsagn var "det beste man kunne få fått i", ja så slo vi til på det. I ettertid har jeg jo skjønt at dette var et sete som man ikke engang ville brukt om man fikk det gratis, og vi byttet det ut etter 2 mnd. Det var altså 400 kr ut vinduet. Dette vil jeg si var frekt av selger. Er du uenig i det? Forutsatt at han selv skjønte at dette ikke var et kjempekupp for oss (noe jeg tror han utmerket godt visste)
Gjest sug lut Skrevet 4. april 2010 #11 Skrevet 4. april 2010 Buyer beware. At man bøffer kjente tydeer jo ikke på sosialt vinnerinstinkt, men det er jo du som strengt tatt kunne informert deg bedre.
Gjest Skrevet 4. april 2010 #12 Skrevet 4. april 2010 Det kunne jeg selvsagt, og det ville jeg også gjort om jeg ikke hadde kjent selger så godt. Men nå er jeg (heldigvis) ikke så kynisk at jeg ikke stoler på folk som står meg nær. Men for noen er jo penger viktigere enn alt.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #13 Skrevet 4. april 2010 Kanskje ikke frekt, men det er utrolig irriterende at man må drive å sjekke hundre sider med priser på barneklær og utstyr for å være sikker på at man ikke blir lurt. Synes det er latterlig at man ikke kan være ærlig på slike ting.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #14 Skrevet 4. april 2010 I den tråden du sikter til så så jeg at en av damene hadde sendt denne selgeren en sms hvor hun kritiserte henne for salget, DA snakker vi frekkhet spør du meg!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #15 Skrevet 4. april 2010 hvis selgere kan slenge ut med hva de vil må man vel kunne svare de med tilsvarende eller?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #17 Skrevet 4. april 2010 Nei, det syns jeg faktisk ikke! Det er da virkelig ikke hennes bord i det hele tatt, og bare det å sende en sms full av kritikk til et menneske du ikke kjenner eller aner hvem er syns jeg er meget på kanten!
Gjest sug lut Skrevet 4. april 2010 #18 Skrevet 4. april 2010 "hvis selgere kan slenge ut med hva de vil" - har du blitt æresskjelt i annonsen? Skryter selger av at han har pult mora di og vil ha penger for videoen han tok opp? Ellers har du da virkelig ingen grunn til å trakassere vedkommende.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #19 Skrevet 4. april 2010 Sendte noen henne virkelig melding? Folk her inne er jo totalt fucked up i skolten! Man får selge hva man vil, til hvilken pris man vil! Ting er ikke mindre verdt enn hva folk er villig til å gi. Vil du ikke kjøpe det, så drit i det. Vanskeligere er det ikke!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #21 Skrevet 4. april 2010 La nå folk få styre som de selv vil. Dere har ikke mye å fylle fritiden med sug lut og de andre som regarere sånn? hehe
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #22 Skrevet 4. april 2010 Så det er greit at private selgere kan slenge ut lureanonnser i hytt og pine (for det er jo faktisk lureri, når de sier det er verdt mer enn det er.) men så en butikk tar litt for mye så hiver man seg på tråden til forbruksrådet. Nei, jeg syns man skal kunne ha redelige annonser på finn.no slik at man skal slippe å bli lurt hele tiden. Det samme gjelder og alt tyvegods og falske merkevarer. Fint å kunne bli skåna for slikt på denne siden. Burde ikke være noe galt i å ønske seg en seriøs bruktsalgside eller?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #23 Skrevet 4. april 2010 Tyvegods er selvfølgelig ikke greit. Det er det selvfølgelig heller ikke å påstå at det man selger har et annet merke eller alder enn det det faktisk har. I denne annonsen dreide et seg jo ikke om noe slikt. Her var saken bare at selger tilbød produkter som de fleste på dib ikke ønsket å kjøpe. Prisene var heller ikke så gale. Jeg ser i hvertfal ikke noe lureri. Det gode for selger er jo i hvertfal at mange fler enn normalt har sett annonsen. Dette må jo være storartet reklame.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #24 Skrevet 4. april 2010 Sug lut, di sugge. Det er snakk om at folk selger ting som er gratis i utgangspunktet. Eller som tar høyere pris enn hva det koster inn. Eller som selger ting høyt over gjenstandens verdi. Er du helt blåst selv eller? Har noen kritisert din annonse kanskje, di gjerrige merr!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #25 Skrevet 4. april 2010 Jeg synes det er svindel å selge ting man får gratis. Da håper man på å finne ett intetanende individ som man faktisk lurer. Hvem vet, kanskje det er sug lut sin annonse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå