Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Hun er så utrolig falsk, later som hun bryr seg om barna når andre er rundt, mens barna gir meg en helt annen versjon om hvordan hun er bak lukkede dører. Ex'en min holdt faktisk på å gå fra henne en gang p.g.a hvordan hun er mot våre barn. Skulle ønske at han hadde gjordt det! Hun favoriserer sin egen datter, greit nok, men når mine barn er der så sjelden som de er (De avlyser samværs helger i hytt og pine...) burde hun kunne få dem til å føle seg velkomne. Jeg har selv en stedatter som jeg forguder, hun er like elsket som mine egne! Som mor selv kan jeg ikke skjønne oppførselen hennes. Og nei, mine barn finnes ikke vanskelige i det hele tatt, det sier de jo t.o.m selv.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 ...et eksempel på oppførselen hennes: Hun kan f.eks ta med sitt eget barn på lekeland o.l mens stebarna ikke får bli med...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 Reagerer mest på at pappa`n ikke sier eller gjør noe med dette. Selv om hun er en idiot så trenger han ikke være det. Det er hans barn og da bør han sørge for at ungene har det bra i hjemmet!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 alle vil vel hate sin mann nye kjæreste?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #5 Skrevet 3. april 2010 Enig med 19:52! Jeg fatter og begriper ikke at han lar henne oppføre seg slik mot barna. Du må snakke med han for slik kan det ikke fortsette, ungene må ikke forskjellbehandles på den måten!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #6 Skrevet 3. april 2010 Pappaen er en STOR idiot, det er ikke det jeg tar opp nå, men samboeren hans. Ikke er jeg sjalu heller for hun ser jo ikke ut i måneskinn, og dårlig personlighet har hun også! Det stemmer ikke at alle vil hate sin ex manns nye kjæreste. Han var samboer med en før som var kjempesøt :-) Barna likte henne kjempegodt!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #7 Skrevet 3. april 2010 Han har jeg desverre gitt opp helt, men som en mor til en annen mor har jeg prøvd å like henne , men det er ikke lett! Til bursdager får mine barn 1 gave hver, som de IKKE får ta med seg hjem hit, resultatet er at ungen hennes leker med det og leken er enten borte eller ødelagt neste gang de kommer :-( Her får alle like mye, dine, mine og felles barn, uavhengig om de bor her fulltid eller ei!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #8 Skrevet 3. april 2010 Er det mulig med en time hos familievernkontoret, eller er det utafor deres ekspertise? Kanskje du må innskrenke samværet barna har med far (selv om det er synd for barna), men jeg synes ikke de skal utsettes mer for den hurpa av en stemor.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #9 Skrevet 3. april 2010 De er der så sjelden at det ikke er nødvendig. Hun vil til og med at ex'en min skal adoptere hennes unge så de kan betale mindre i barnebidrag.... skjønner du? Men altså, han er jo en elendig far, det har jeg skrevet nok innlegg om.... :-( Men nå var det altså hun jeg tok opp. Jeg skjønner det bare ikke!?!? Men har tenkt at det kanskje er like greit at de ikke drar dit mere i det hele tatt, men blir jo galt det også...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #10 Skrevet 3. april 2010 Var det bare for å få ut litt damp du skrev innlegget da? Ja, greit stemor til barna er ei hurpe....men du får jo ikke gjort noe med det! Håper eks'n din tar til vettet og forlater det kreket av et kvinnfolk.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #11 Skrevet 3. april 2010 Det er vel han som avlyser samværet siden de er hans barn og hun har ingen plikt til å ta anndres unger med på noe. Det er vel faren som skal ta de med og betale for de. Om han hadde vært med og tatt annsvar og betalt for de er det noe annet. Nå ma dere slutte å legge all skylden på barnefars nye kjæreste. Ungene er deres og deres annsvar.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #12 Skrevet 3. april 2010 Enig med 20:15. Barna er hans ansvar når de har samvær med pappa!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #13 Skrevet 3. april 2010 Jeg hadde nok ikke villet at mine barn skulle være der. For om han ikke bryr seg og hun er helt håpløs hadde jeg ikke sett noen vits, dessverre .... Hvor gamle er barna dine ?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #14 Skrevet 3. april 2010 Men det er jeg ikke enig i! De er nå en ny familie! Og det er jo ikke alltid at mor og far tar med barn på ting sammen.. Det kunne aldri falt meg inn å ta med ungene mine på kino, og ikke stedatteren min "siden hun-er-fars-ansvar-og-det-får-han-gjøre-selv... Det blir veldig smålig i mine øyne. Jeg har tatt med stedatteren min på mor og barn tur med venninner til syden. Det er da en selvfølge!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #15 Skrevet 3. april 2010 Barna mine er 12 og 7 år gamle. Så heldigvis store nok til å fortelle meg hva som skjer. De vil jo helst ikke dra dit i det hele tatt, men er jo glad i pappaen sin selvom ha er en idiot...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #16 Skrevet 3. april 2010 Om hun tar med seg sitt eget barn til lekeland og de andre er der den helga, syns jeg hun er en idiot som ikke tar med alle. MEN syns også faren da skulle si ifra at de kan dra alle sammen. Skjønner at det koster penger, men da får de ta med det ene barnet når de andre ikke er der! Hva gjør de ellers hos han? Sitter bare å ser på tv?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #17 Skrevet 3. april 2010 Nei det er ikke en selvfølge og du burde vite nå at alle ikke deler dine meninger.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #18 Skrevet 3. april 2010 Nå vites det jo ikke hvor gamelt stemors barn er da.. Om hun f.eks. har en datter på 2-4 år, vil hun ha helt andre behov enn de litt større barna.. Synes det er helt ok at hun kun tar med sin egen datter innimellom.. Jeg tar da ikke alltid med alle EGNE barn heller.. De eldste kan jo fint f.eks. dra i svømmehallen eller på biblioteket med pappa, mens jeg og 2-åringen drar på leleland/lekeplassen eller besøk til noen av barne fra barselgruppen.. Hadde pappaen blitt med på lekeland, hadde nok de eldste også fått blitt med - men hvor var faren da? Synes det er alt for lett å legge skyld på stemor.. :-( Barna er og blir FORELDRENES ansvar. Steforeldre ser jeg med på som bare ekstra resurs.. Pappa kan ikke ligge hjemme på sofaen, mens det forventer at stemor underholder barna hele helgen..
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #19 Skrevet 4. april 2010 mange ulike meninger her.... selv er jeg stemor til en liten jente, og har egene barn og fellesbarn... Jeg og moren til stedatteren min er blitt gode "venner" og snakker godt sammen. Jeg synes det er godt å vite at moren "godkjenner" meg og synes at jeg ar god for datteren hennes! Men på den andre siden er jeg enig med HI også. Jeg overlevere ikke barna mine, fellesbarna eller stedatter til "hvem som helst", om det er stemor, barnevakt etc.. man SKAL være kritiske til hvem man overlevere barna sine til! vi har mange barn. dine-mine-våre. Men vi gjør aldri forskjell på barna! badeland, ferier,lekeland, camping.. hvor det skulle være. stedatteren min bor fast hos oss, og har samvær med mor. men føler ikke at dette har noe å si. Barna er uskyldige i dette, og har ikke valgt å bli kasteballer! selv har jeg ikke noen stemor å forholde meg til.. synes HI tenker fornuftig, og det virker som hun har prøvd å like stemor. er dessidert enig i at far bør virelig kalles inn på teppet her! *stemor*
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #20 Skrevet 4. april 2010 Jeg skjønner godt at stemor tok med bare sitt barn til Lekeland. Stebarna er antakelig sure og frekke mot henne, i og med at de (og HI) ikke liker henne. De avlyser stadig samvær og vil ikke være sammen med stemor. Og hun får nok ikke lov å ha noen likeverdig rolle med bf i oppdragelse eller annet som har med stebarna å gjøre. Så hvorfor skulle stemor ta med HI's og bf's barn til Lekeland? Jeg tar for gitt at bf ikke var der selv. Og hvorfor ikke? Var han f.eks. på jobb, og forventet at stemor skulle ta seg av sure stebarn som ikke vil være sammen med henne? Det å ikke ta med stebarna på lekeland er en måte å fortelle bf på at når stebarna er der så lite, og HI er så ekkel mot stemor, så får det være bf's egen oppgave å ta seg av barna når de besøker ham. Samvær skal ikke være avlastning for HI og uforpliktende for bf, ved at stemor tar seg av dem og får sure miner og kjeft tilbake. Så ja: jeg forstår godt at stemor rømte fra huset med sitt eget barn. Og dro på lekeland. Derved måtte bf og / eller HI på banen.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #21 Skrevet 4. april 2010 HI skriver: "Og nei, mine barn finnes ikke vanskelige i det hele tatt, det sier de jo t.o.m selv." Derved skulle det være bevist at hennes barn er greie mot sin stemor :-)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #22 Skrevet 4. april 2010 @08:57- Leser du ikke innlegg før du svarer på dem?? Jeg har høfflige, snille barn, de ville aldri oppført seg ufint mot en voksen(stemor) ! Og det er ikke vi som avlyser samværet, det er dem! Men du er vel kanskje en slik type stemor selv?? Jeg har ALDRI delt dette med mine barn at jeg synes hun er en dårlig stemor, heller motsatt, jeg prøver å oppmuntre barna til å like henne. Men hun er vanskelig å like, det er ihvertfall sikkert.... Men godt og se at flere reagerer på oppførselen hennes, og igjen dette var ikke et innlegg om faren (som er helt håpløs!!) men om en stemor som ikke behandler barna bra! Jeg vil ikke at barna skal føle seg som annenrangs når de er der, det finner jeg meg ikke i!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #23 Skrevet 4. april 2010 Lurer på hvorfor du har valgt å få to unger med en STOR IDIOT som du kaller han...idioter tiltrekker vel hverandre?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #24 Skrevet 4. april 2010 He he he, du har tydeligvis ikke hatt et samlivsbrudd der barn er involvert (ennå)?? Jeg er nok ikke den eneste kvinnen i verden som opplever at mannen man har vært sammen med i 15 år plutselig blir en annen etter samlivsbruddet. Men greit kall meg en idiot for at jeg var sammen med mannen jeg elsket i 15 år og fikk 2 barn med han. Vi hadde mange veldig fine år sammen vi, men det skjedde en forandring i han etter skilsmissen. Jeg tar ansvar for barna mine jeg, det gjør ikke han. Så jeg er en idiot, javel :-) Tusen takk, ha en fin søndag du også :-)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #25 Skrevet 4. april 2010 Det er nettopp dét: At barna er DINE etter skilsmissen. Det skjedde en forandring i bf etter skilsmissen. Kanskje gikk han fra å være likeverdig forelder til å være bf under deg. Mange mennesker kan fungere fint som frie mennesker, men dårlig som tjenestefolk (eller som bf under en alenemor). Stemor regner ikke barna som sine eller som sitt ansvar. Det får du bare leve med. Hun kan være et ok menneske likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå