Gå til innhold

Førstegangs gravid?


RWM

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jente på 28 fra østlandet her. Gravid for første gang, men har masse venninner som har barn. Iflg Liberoklubbens terminkalkulator har jeg menstermin 10/12.

 

Jeg tenkte å starte denne linken for oss som ikke har barn fra før slik at vi kan dele opplevelser som er helt nye for oss.

 

Det har vel egentlig ikke gått helt opp for meg dette...tok testen i går, og mannen min ble veldig stolt :) ''Jeg skal bli pappa jeg'', gikk han og sa flere ganger :)

 

Har hatt ganske ømme pupper, og kjent stikninger i underlivet/livmoren. Men siden vi har prøvd litt har jeg også hatt perioder med innbilte symptomer, og mensen har dukket opp til sin faste tid :(

 

MEN nå kom ikke mensen, så symptomene jeg har kjent er jo et bevis på at et nytt liv er igang :D

 

Gleder meg til å høre om dere andre :)

 

Desembermamma2010

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med graviditeten:-)

 

Jeg er også gravid for første gang. Siden det fortsatt er så tidlig har vi ikke sagt det til noen, så fint og ha noen og kunne prate med.

Har termin den 9/12 iflg terminkalkulatoren.

 

Bor på østlandet jeg å :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silla,

 

så koselig å høre om deg :) Gratulerer så mye til deg/dere også!

 

Hvis du vil kan du ev sende meg en pm, så kan du få msn-adressen min. Enklere å snakke sammen der :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Jeg er også "nybegynner", selv om jeg begynner å dra på årene. 36 år og bor på Østlandet. Jeg har termin cirka 1. desember.

 

Så langt har graviditeten fart pent med meg, ikke noe kvalme og heller ikke så grusomt trøtt som mange andre klager på. Så da får vi håpe det fortsetter sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangs gravid, selv om jeg begynner å bli oppi årene jeg også. Men like spennende for oss.

Mine symptomer var som mange av det dere andre sier; stikkinger i underlivet- akkurat som om det dras nervetråder oppover i magen og ømme bryster, ikke bare ømme brystvorter som jeg har kjent hver syklus, men også ømt i brystene, våkna til og med ei natt av at det var vondt når jeg lå på brystet. Har kjent litt på tendens til kvalmen, men har ikke hatt noe sånt denne siste uka, men det handler kanskje om at påska er høytiden for mat og at man spiser rimelig jenvlig og ikke rekker å bli sulten mellom måltidene.

Jeg har fortalt det til den nærmeste familie og noen nære venner. Blir å vente litt med å fortelle det på jobb. Er i jobbskifte situasjon, så har ikke lyst at ny arbeidsgiver skal få vite noe enda.

Blir spennende å følge dere andre her.

Jeg har termin 9/12 og skal på UL 22.april. Blir kjempespennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

så moro at vi er flere :)

 

Ang jobbskiftesituasjon så er jeg i det samme....Men er det riktig det jeg har hørt at arbeidsgiver ikke har krav på å vite noe før det er 3mnd igjen til termin?.. Jeg tenkte å bare søke på det som var av jobber jeg nå i frykt for ikke å få gode nok svangerskapspenger..

 

Har noen av dere enten tatt flere tester, ev gått og testet hos lege? Tror mannen min sliter litt med å forstå dette, så han vil jeg skal teste igjen til fredagen....hehe...prøver å fortelle han om alle symptomene mine samt at jeg IKKE har fått mensen OG at jeg har allerede testet en gang positivt med CB :) De mannfolka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangs gravid :) spennende, og skummelt på samme tid. Jeg testet positiv på to tester dagen før mens, og er nå 4+5 :) Jeg tror heller ikke samboeren min helt tror det enda, og skal teste meg en gang til, så han får se svaret, og evt. ta en test hos legen, og snakke litt med legen ang. vitaminer osv :)

 

Jeg har fortalt det til 2 nære venniner, og mammaen min.

Dette fordi jeg har et veldig godt forhhold til disse personene, og de støtter meg opp når jeg trenger det. Ellers skal jeg vente med å fortelle det til alle andre før jeg nærmer meg 12 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle dere og gratulerer så mye. Godt å ha noen andre nybegynnere å dele tanker med. Jeg vet ikke når jeg har termin da jeg har hatt veldig uregelmessig mens. Skal uansett til lege om noen dager. I følge testene (jeg tok tre stk for sikkerhets skyld) vil jeg da være ca 6 uker på vei. Jeg synes dette er så spennende! Har ømme bryster og oppblåst mage, ellers i fin form. Vært litt kvalm nå i påsken, men det er sikkert pga for mye godis=)

 

Vi har fortalt det til hver vår venn, men har tenkt å fortelle det til nærmeste familie ganske snart. Driver også med jobbsituasjon, men satser på forlenget vikariat! krysser fingrer, får svar denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Jeg er en jente på 32 år som nettopp er blitt gravid etter 1,5 år og venter barn den 7 desember. Dette barnet blir vårt slik at vi gleder oss enormet. Symptomer som jeg føler er skikkelig ømme bryster og livmorsforstørrende smerter. Utenom det er jeg i fin form.

Jeg er nå i min 6 uke og gleder meg fra uke til uke til jeg kan fortelle det til andre familiemedlemmer. Dette er et veldig etterlengtet barn siden vi trodde vi ikke var i stand til å få til barn uten hjelp. Gynekologen min sendte inn brev til fertilitetsklinikken slik at vi skulle få prøverør. Når jeg var hos gynekologen var jeg allerede gravid i 1,5 uke :)Men dette visste verken han eller jeg.

 

Nå gleder vi oss til at alt skal gå bra og se fram til å få barnet :):)

Jeg er bosatt i Sandnes området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen!

Melder meg inn her, og håper vi kan "passe på" hverandre. Er 35 år, bor på Vestlandet. Hadde en SA i oktober men har god tro på at nå skal dette gå bra! Tipper det blir mye grubling og rare tanker. Men ikke størst av alt gleden over det vidunderlige :-)

Tror jeg har termin 13 desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen!:)

Jeg meldte meg også inn her for å få litt svar på ting jeg lurer på, men samtidig føler jeg at det kanskje ikke er så mye å spørre om enda.? jeg er førstegangs gravid og har søkt mye på nettet, men ting er veldig motstridende syns nå jeg. så er jo bra at vi har hverandre å snakke med!:)

 

Jeg visste ikke før jeg var 4 uker på vei at jeg var gravid, i følge clear blue i allefall.. i de siste dagene har jeg ikke kjent så mye, så lurer på om det er flere som har "mistet" graviditetsfølelsen litt?

skal til legen 19 april, men jeg vet ikke hva som skjer på første besøk, noen som vet?

 

Forloveden og jeg har fortalt det til familien, og han til 2 venner, han klarte ikke å holde seg, han var så stolt!:)

 

Bare til å sende meg mld om dere vil! dette hadde vært koselig!

 

Lykke til videre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg er gravid for første gang og det føles helt uvirkelig. Jeg er 28 år og bor i Oslo. Teminen min er 5. desember. Jeg er student, men kjæresten min jobber heldigvis.

 

Har ikke fortalt det til noen enda. Ser at mange av dere har fortalt det til noen av de nærmeste, men jeg er litt redd for det, i fall noe skulle gå galt...

 

Dette blir veldig spennende! Jeg grugleder meg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

28 år gammel jente fra vestlandet her. Testet positiv i går, og har termin 13 desember.

Helt uvirkelig! Kjenner murringer i magen, men klarer liksom ikke helt å skjønne at det er på grunn av at jeg er gravid :-)

Blir en spennende tid fremover!

 

Birvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 26år fra Oslo her som ble gravid raskere enn forventet :)

 

Ifølge terminkalkulatoren vil vi få besøk av storken 14.desember.

 

Hjeeeeeelp! Grugleder meg noe helt sinnsykt. Vil fortelle det til hele verden, men vi har valgt å vente til etter første kontrollen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble glad over og ha funnet denne tråden som er opprettet her. Jeg fant ut i dag at jeg er gravid. Tok 5 tester og alle viste det samme... så da stemmer det nok. hehe. termin 19 desember sier datan...Jeg er selvfølgelig kjempe glad men tør ikke helt og glede meg siden fet fortsatt er så tidlig. Jeg er 26 år og opplever også at det "bare er meg igjen" av venninne gjengen. Det har ikke plaget meg noe siden jeg har hatt så mange barn og låne:) , men nå som testene sier det er min tur så vil jeg jo så gjerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg/vi ønsker heller ikke fortelle det ennå. det er litt skummelt. hvis det skulle gå galt liksom.. ille, men litt godt og høre det er fler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg tok fem tester jeg. måtte jo være heeelt sikker... også la jeg de utover bordet hjemme så samboeren fikk se det selv. kansje det hjelper litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst mange av oss som får en helt spesiell julegave i år :) Kan vel tenkes at noen kanskje må ligge og pakke opp julegaver på sykehuset i år:) (og da sikter jeg ikke til den pakka storken kommer meg :P)

 

Jeg har prøvd å finne meg en strategi som skal få meg ikke til å tenke på hvor leeeeeenge det faktisk er igjen...hehe...sikkert ikke alle som er enige med meg i den men;

 

"Hver dag som går er en dag mindre med uforstyrret kjærestetilværelse"

 

Hører mange advarsler rundt meg om at "når den lille kommer er det lenge til dere har overskudd kun til hverandre igjen...". Man blir liksom litt betenkt av alt man hører desverre. Skulle nesten tru at de som har barn helt har glemt hvor usikre de var når de først var "smelt på tjukka".

 

Blir spennende når vi nå etterhvert skal på legekontroller/jordmor/GU...om noen får endret termin, at alt er bra, kanskje noen får to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er kjempespennende!

Tatt to tester, men er fortsatt litt merkelig og rart å tro helt på at jeg er gravid;) Er seks uker på vei iflg terminkalkulator på nettet. Så terminen er ca 8 desember!

Skal til jordmor allerede neste tirsdag, det blir spennende! Vet jo INGENTING om dette her;).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen :)

 

Godt å se at det ikke bare er jeg som har tatt mange tester :) Tok en test i påskeferien som var negativ, da jeg kom hjem en uke senere og tante rød fremdeles ikke hadde meldt sin ankomst tok jeg en til, selv om jeg trodde syklusen bare var litt uregelmessig siden jeg akkurat hadde sluttet på p-pillen. Var helt uforberedt på at det skulle dukke opp et pluss tegn så jeg sendte samboeren min rett på apoteket for å kjøpe ny test!! Han kom hjem med 3 digitaltester, har likegodt tatt alle og alle har vist at jeg er gravid :) Termin 8.desember jeg også! Har ikke fortalt det til noen enda, tror liksom ikke helt på det selv om jeg har tatt 4 tester. Er kjempe utolmodig med å komme meg til lege for å få det bekreftet...fikk ikke time før 21.04...2 uker er veeeeldig lenge å vente nå kjenner jeg...:(

 

Hvordan fikk du time hos jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe spennande tid for oss alle:) har termin 1 desember..er gravid for første gong så dette er spennade. Får ikkje kome til jordmor før eg har vore på UL som er i Juli-synst dette er rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg endelig desemberklubben!

Godt å ha en egen side for oss som skal ha da.

Jeg er også førstegangsgravid. Utrolig spennende! Kjenner etter alt mulig.

Stikninger i magen, pupper som har vokst litt (!) og kvalmen som kommer sigende... (dette er jo bare helt fantastisk at vi kjenner symptomer, selv om man kunne vært foruten dem..).

Jeg har termin ca 14-16 desember. Står litt ulikt på de forskjellige sider på nett.

Gleder meg til å følge dere andre også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 år, bor i østlandsområdet og er også førstegangsgravid, i uke 4+3, og har termin 20 des. hvis jeg har telt og forstått ting riktig. Som de fleste andre synes jeg er er gruelig spennende ;)

 

Vi ble tatt litt på senga, naive som vi var trodde vi at det kom til å ta litt tid å bli gravide da både hans og mine foreldre har strevd litt med å bli gravide, men den satt på første forsøk gitt. Vi hadde snakket om å få barn på vårparten av 2011, men vi ser jo hvor velsignede vi er som klarte å bli gravide så fort, og nå kan jeg ikke lengre tenke meg noe bedre enn å få barn i desember. hehe.

 

Jeg har begynt å kjenne såvidt på kvalmen, mannen min tror det bare er psykisk siden det er så tidlig, og det kan godt hende det, men det er like plagsomt allikevel. ;) Av den "gamle" venninnegjengen fra barneskolen er jeg den siste, men blant de nære nåværende venninnene mine blir jeg den første. Men akkurat i hvilken rekkefølge vi "kommer" er ikke viktig for meg, det viktige er at det føles riktig for oss to som faktisk skal bli foreldre, og det gjør det absolutt! Selv om det er litt uvirkelig enda (tok to tester som bekreftet det for to dager siden bare, selv om jeg kjente tegnene litt før).

 

Gleder meg masse, og tar de ømme, voksende brystende, "menssmertene" og kvalmen foreløpig med glede, det betyr jo at noe skjer der inne! :D Selvfølgelig håper jeg at jeg holder meg frisk gjennom svangerskapet, og får lite plager, men premien er verdt så mye mer enn noen måneder med ubehag i mine øyne! :)

 

Vi har fortalt det til foreldrene våre, og kommer nok til å fortelle det til søsknene våre evt. de helt nærmeste vennene. Men samtidig føles det veldig skummelt! Tenk om noe går galt..... Argumentet mitt for å fortelle det er at det kjennes så unaturlig å ikke kunne betro meg til søstera mi, vi snakker jo om alt, og får hun vite det må jo nesten broren min få vite det og da må søsknene til mannen min få vite det. Det baller liksom på seg, hadde jeg fått bestemme hadde bare mine søsken fått vite det og ikke hans, men føler at det er fryktelig urettferdig å foreslå det?!

 

Det er ihvertfall ingen tvil om at hvis alt går bra (noe det selvfølgelig gjør;) ) så blir det en MEGET spesiell jul for alle oss! Tror ikke den jula kommer til å bli glemt noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare tatt to tester. begge viste positiv, Jeg er spesielt kvalm. har ondt i brystene, stikking nedentil og sover dårlig. Jeg har også termin den 8.desember.Så dette der blir spennende:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...