Gå til innhold

Hvor høy er du, og hvor mye veier du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 172 og 115. En gang var jeg 90, da var jeg veldig fin faktisk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

171 og 75 kilo. Skal ned igjen til 69 som jeg var før jeg ble gravid. Da var jeg slank og pen:)

Skrevet

jeg er 160 og rett under 60 kg ett sted 58 kanskje... Kanskje du spiser feil og ikke får i deg den næringen du trenger, vet du om du kanskje har cøliaki???

Skrevet

Klart man kan være slank, men når folk lurer på om du har anorexia ser du neppe sunn ut. Folk flest har vansker med å spørre om sånt. Lurer du virkelig på hva som er normal vekt er BMI en god pekepinn og hvis du selv synes du er perfekt skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du legger ut en tråd om temaet her.

Skrevet

181 og 75.

Jeg holder på å tape graviditetskiloene og vil ned til mitt normale 68..

Den tid den sorg.

Din bmi må være lav. Pass på at du får i deg 2000-2500kcal om dagen.

Skrevet

Nå er det ikke jeg som er HI. Jeg synes bare det er hysteri med å legge på seg. Folk vil liksom ikke akseptere at jeg bare "er sånn". Jeg raste ned i vekt etter fødselen og ble akkurat den samme. Ja, faktisk uten å gjøre noe for det.Tror nok det bunner mye i sjalusi hos de som kommenterer det, men jeg gjør aldri et stort nummer om at jeg er slank, snakker faktisk ikke om det i det hele tatt. Har forøvrig aldri blitt mistenkt for anoreksi heller.

Skrevet

Jeg er også naturlig tynn og har aldri blitt "beskyldt" for anoreksia. Forøvrig er det ikke hysteri å spise sunt og trene styrke. Hvis man ser syk ut men ingen ting er galt er nok det noe av det eneste som hjelper.

Skrevet

HI her.

Jeg har veid mye mer før, for 2 år siden veide jeg 65 +/-. Så har jeg bare gått nedover og nedover i vekt, veide 55 da jeg fikk vite jeg var gravid, gikk opp til litt over 65 tror jeg, og nå er jeg nede i 52. Mistet alt når jeg fødte, så var kun magen som ga meg vekten tydeligvis. Sluttet å amme for ca 7 måneder siden, da lille var 6 mnd. Lille var gjennomsnittlig stor på 3600g, så lille fikk sitt. Kan man utvikle det da? For jeg spiser jo mat, ingen problemer med det.

Har selv ikke pupper, noe som plager meg veldig. Bruker 70a i BH nå. Kan man da utvikle cøliaki opp igjennom årene? Er bare det at det plager meg at familie og venner sier jeg må legge på meg, når jeg føler det er helt umulig. Faktisk synes jeg det er veldig vondt, og jeg skjønner de med litt mer former enn normalt at de synes det er vondt å bli kalt tjukk når de sliter med å gå ned i vekt. Og jeg blir faktisk litt redd og fortvilt også, vil ikke at det skal være noe galt med kroppen min.

Skrevet

1.68 og 55 kilo. Vil legge på meg 5 kilo minst.

Skrevet

Hvis du ikke klarer å slutte å slanke deg har du kanskje grunn til bekymring med tanke på anoreksia, dvs hvis du aldri selv synes du virker slank nok selv om "alle" mener du er det. Ellers ikke vil jeg tro :)

Det som hjelper for meg, tro det eller ei, er å spise sunt og holde meg unna sukker. Sukker dreper matlysten for min del. Og å trene styrke 2-3 ganger i uka :) Jeg er som deg, jeg må slite litt for å holde trivselsvekta oppe.

Beklager mitt krasse svar lengre opp. Jeg har en venninne med anorexia som jeg vet oppsøker forum som dette, leser tråder som dette og blir verre hver gang hun gjør det og skulle bare ønske at folk kunne diskutere sunnhet og den slags uten å hele tiden oppgi vekt og høyde.

Skrevet

Jeg er 175 og veier 58. Skulle hatt litt mer flesk på rumpa og litt mindre rundt magen.

Skrevet

Kakledama:

Jeg slanker meg ikke, det er bare det at jeg bare går nedover og nedover i vekt. Jeg vil helst gå opp. Hehe :o)

Hilsen HI

Skrevet

Jeg kjenner til det. Det er kjekt å gå ned i vekt til en viss grad bare. Når rumpa og puppene forsvinner er det ikke like kult lengre.

Skrevet

Er selv 175 og veier 62 kilo om dagen. Ligger vanligvis et par kilo høyere, men omgangssyke og påfølgende annen sykdom har ikke akkurat gjort meg lysten på mat ;-)

Jeg er slank. Det er det ingen tvil om. Ikke tynntynn, men slank. Å veien under 60 kilo for meg ville altså ikke vært et vakkert syn.

Når det kommer til dette med mat, så kan jeg forsåvidt kjenne meg igjen. Jeg har en sønn på 1 år som spiser mer mat enn meg. Ikke fordi jeg er på slanker'n, men rett og slett fordi jeg aldri har vært glad i mat. Mitt pålegg på brødskiva har de siste 20 årene (om man setter det litt på spissen) begrenset seg til skinke, crabsticksalat og makrell i tomat m/majones. Jeg har lært meg til å spise frokost, og synes det er skikkelig crap hver dag. Å få mat servert på resturant, derimot, er helt flott ;-)

Jeg tror at det på samme måte som det finnes mennesker som synes mat er nirvana, så finnes det mennesker som spiser fordi det er slik man overlever. Jeg har alltid vært vanskelig i matveien, og det er nok bare slik jeg er.

52 kilo er nok for lite for 172 cm, men så har det jo litt med hva man fyller de 172 cm med da. Jeg er slank, men jeg er ikke sunn. Jeg trener ikke, drikker masse kaffe og spiser uregelmessig. Eneste grunnen til at jeg har et rimelig variert kosthold er at min mann lager middag til meg hver dag.

Sørg for å spise minst 3 måltider hver dag, der ett av dem er frokost! Og drikk masse (annet enn kaffe, selvfølgelig).

Forøvrig har jeg hatt et normalt forhold til mat, og det var da jeg var gravid. Utrolig deilig å kunne spise frokost uten at man måtte gjøre det "under tvang" ;-)

Skrevet

Jeg er bitteliten og kjempefeit med en BMI som sprenger skalaen

Skrevet

Hvis du raser ned i vekt uten å slanke deg og uten å skjønne hvorfor synes jeg faktisk du skal ta en tur til lege!

Ettersom jeg forstår fødte du for et års tid siden? Du kan ha fått stoffskifteproblemer, det fører til en sånn vektnedgang som du beskriver. Har en kollega som utviklet cøliaki i sitt andre svangerskap, det kom som lyn fra klar himmel for hennes del, så det kan absolutt skje ting med kroppen også i voksen alder.

Når du har fått vært hos lege og sjekket at alt er ok, kan du begynne tenke på hva du evt kan gjøre for å få en sunn og frisk kropp. Du spiser jo for lite når du går ned i vekt, du må gjøre noen endringer i kostholdet som gjør at du får i deg ca 2000 kalorier i døgnet. vektklubben.no er gratis, der kan du legge inn alt du spiser på en dag også regner den ut hvor mange kalorier det blir. Det er ikke bra for deg å gå med et underskudd hver dag, det er like farlig og tærer mer på kroppen enn å være feit.

Skrevet

175 lang og 64 tung :)

Skrevet

173 høy, og veier 68, men er høygravid da ;o)

Til vanlig veier jeg rundt 55kg, synes selv dette er altfor lite. Men som legen min sa, noen har vanskeligheter med å gå NED i vekt, andre OPP. Så lenge man har god helse og er frisk, så er det samme hva den vekten viser....

Skrevet

Det er stor forskjell på å ha naturlig høy forbrenning og å gå ned i vekt fordi en spiser for lite.

Noen mennester er tynne som noen streker hele livet, nesten uansett hva de spiser, de er bare sånn og har vanskelig for å gå opp i vekt. De må passe på å spise sunn mat så er det ikke noe problem.

Men det høres ikke ut som du er av disse, siden du veide mye mer før?

Det høres ut som du rett og slett har begynt spise alfor lite, hvorfor det? Du vet at kroppen din da ikke får den energien og næringen den trenger for å fungere optimalt og holde deg frisk..

Sørg for et variert kosthold og spis ca 2000 kalorier i døgnet, da vil du på en naturlig måte finne vekten som passer din kropp best. Fortsetter du å gå ned i vekt må du bestille time hos lege så du får sjekket bl.a stoffskiftet ditt. Du kan jo google høyt stoffskifte og se om du kjenner deg igjen i symptomene.

Hvis du virkelig har fått spørsmål om du har anoreksia regner jeg med du har blitt litt for tynn i forhold til hva som ser bra ut på kroppen din. Ikke noe hyggelig å se syk ut, så jeg håper du finner ut av det. Lykke til!

Skrevet

er 170 høy og veier nå 89,5 bruker størelse m/l, så bmi er bare noe tull!

Regnet ut min bmi, i følge den er jeg kraftig overvektig, hvordan kan jeg da bruke str m/l? veide 70 kg for noen år tilbake (prøvde å komme meg ned til min bmi, men så ut som et beinrangel uten like...

Skrevet

Enig, BMI er bare tull.

Skrevet

173 cm og 265 kg.

Skrevet

180 og 110 kg. 70-75 kg er trivselvekta mi.

Så harde bud fremover..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...