Gå til innhold

Hvor høy er du, og hvor mye veier du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hva som er gjennomsnittlig normalt, for jeg får hele tiden høre at jeg er så tynn og at jeg må legge på meg. Faktisk lurer jeg nesten på om jeg har noe forstyrrelser oppi toppen, for når jeg ser meg i speilet synes jeg at jeg er helt normal mens andre sier det motsatte. Men ei spurte engang om jeg hadde anorexia... Blir faktisk litt smålei meg, fordi jeg er småspist av meg, og klarer tydeligvis ikke å legge på meg selv om jeg kan proppe i meg "dritt". Hvor mye jeg spiser varierer jo fra dag til dag også.

Men jeg er 173cm og veier 52 kg.

Er det alt for lite? Hvordan regner man bmi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er 167, og veier 58 kg. Da jeg var nede i 52, sjekket ei venninne av meg bmi`n min, og den var på nippet til undervektig. Min stesøster har alltid vært syltynn, og blitt regnet som undervektig i forhold til bmi, men hun har hele tiden spist som en hest. Så lenge du er sunn og frisk, så er det vel det som teller?

Skrevet

180 og veier 110. Jeg er for tung, så absolutt. Men noe stort mindre enn 85 tror jeg ikke er kledelig, på meg!

Skrevet

158 og nesten 90kg! :,(

Skrevet

170 og 74 kg

Har gått ned 20 kg siden i høst. Skal ned 10-15 til før jeg er fornøyd. Gleder meg til jeg kan svare 170 og 60 kg! :)

Skrevet

1.70 høy

9 gram tung

Skrevet

52kg når du er 173cm høres veldig lite ut. Folk sier jeg er slank, og jeg er 173cm og 63kg.

Skrevet

1.68 og 56 kilo. Er slank, men har mye fett på magen som er vanskelig og bli kvitt..

Skrevet

http://www.astrazeneca.no/sykdommer/angina_pectoris/bmi.php?height=173+&weight=52

Din BMI er 17.4

Dette regnes som undervekt.

BMI vektklasse

<18,5 Undervekt

20-24,9 Normal vekt

25,0-29,9 Overvekt

30-39,9 Kraftig overvekt

>40 Sykelig overvekt

Jeg er selv 172 og veier til vanlig 59 kg. Er normalvektig.

Veide 53 kg i en periode og da var jeg veldig tynn. Men folk er forskjellige og bærer vekten forskjellig. Hvis du er fornøyd med utseende ditt så er jo det flott! Sannsynligvis er du jo tynn men folk er skapt forskjellige. Heldigvis er ikke alle like :)

Skrevet

180 høy, nesten 113 :(

Enig med deg over her som er like høy; kunne ikke veid mindre enn 85. Men det er et stykke dit, da...

Skrevet

166 og 49. sånn til vanlig. Nå er jeg sikkert et par kilo tyngre, da jeg er gravid.

Skrevet

Jeg veier 83,5 kilo og er 172 cm høy

Skrevet

BMI skal man ikke henge seg opp i, man går mer og mer bort fra det. Det er så mange andre ting som spiller inn.

Ja, du høres tynn/veldig slank ut, men det betyr ikke at du er usunn. Man er laget forskjellig.

Jeg veier normalt 52-53, er 165. Da trives jeg. Blir sett på som slank. Har veid 45, aaaltfor lite på meg, jeg så ikke frisk ut.

Veier jeg ned mot 50 begynner jeg å se skranglete ut, men kjenner de som veier mindre enn meg uten å se syke ut. De er spinklere i kroppen, og passer til vekten.

Så lenge du har et variert, sunt kosthold, er litt aktiv og har energi, ikke er opphengt i kalorier, vekt og slanking, men koser deg når du vil, så burde det ikke være noe problem :-)

Det er forskjell på å ha en naturlig lav vekt og å kjempe for å holde den svært lav :-)

Skrevet

Jeg er 174 cm og veier 77 kilo, jeg føler meg feit.

Når jeg veier 65 kilo er jeg en normal str 38 og føler meg fin.

Har vært nede i 58 kilo, men det er ikke pent på meg. Da forsvinner pupper og rompe helt, i tillegg til at jeg blir veldig tynn i ansiktet så jeg ser dratt og sliten ut.

Høres ut som du er tynn, men noen mennesker er naturlig tynne og kanskje du er en av dem? Så lenge du spiser variert og er frisk er det nok bra.

Skrevet

Jeg er 180 cm og veier 63 kg. Dere andre to som er 180 cm høy.. hvorfor vil dere ikke kle å veie mindre enn 85 kg? Er det kroppsfasongen deres eller ville dere ikke trives som tynnere? Eller mener dere at man må veie rundt 85 når man er 180 cm høy?

Skrevet

Jeg er ca. like høy som deg (174 cm) og veier 86 kg:( Da er jeg jo overvektig og trives ikke med meg selv.. Jeg var 64 kg for noen år siden og da syns jeg at jeg så ganske bra ut og passe slank. 52 kg høres litt lite ut, men veldig synd at folk spør om du har anorexia. Men det var vel sikkert fordi hun var redd for deg. Om du spiser sunt og føler deg i god form, ville jeg ikke bekymret meg noe for det.

Skrevet

1.69 høy og 50 kilo:)

Synes ikke du høres altfor tynn ut HI, du er vel omtrent som meg. Alle maser om hvor tynn jeg er, men jeg tenker ikke over det engang, men er glad jeg er som jeg er. :) Nyt det du!

Skrevet

Det er egentlig utrolig dumt å lage sånne tråder og å svare på dem med tall, for sånt trigger anorektikere på. Du høres veldig tynn ut og du bør begynne å spise sunt og trene styrke.

Skrevet

170 cm og veier 62 kg.

(dessverre 10 kilo over før-baby-vekta, så målet er å gå ned 5 kg før sommeren. .......jeg er dessverre ikke rette å spørre om hvordan man "bør" se ut, for jeg har veid det samme som deg og presterte å være misfornøyd. Ser jo nå at jeg burde vært super-happy, og prøver derfor å nå den vekta igjen i håp om å trives bedre med den denne gangen.)

Så lenge vekta di ikke går nedover og du spiser sunt og variert tror jeg ikke det er noen umiddelbar fare selv om du nok er i grenseland for undervektig. Bare vær obs selv og ha nære og kjære rundt deg som passer på

Skrevet

21:50 her.

Jeg spiser mye og sunt, og trener. Jeg er naturlig slank og muskuløs. Synes det er hysteri med å legge på seg. Vi kan vel være slanke uten å være syke vel? Har aldri verken slanket meg eller hatt spiseforstyrrelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...