Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Jeg og sambo er reist hjem i påska som mange andre, og har med oss vår 2 mnd gamle baby. Jeg ammer ikke barnet, så hun er ikke avhengig av meg på den måten. Babyen sover sammen med meg hjemme hos min familie, mens sambo sover hos sin familie her (som er hans bestemor og onkler). Jeg har ikke det beste forholdet til de akkurat, så "problemet" er at de vil at babyen skal sove en natt sammen med sambo hos dem. Blir ikke aktuelt for meg å sove der, da jeg ikke har god kontakt med dem, og heller vil være med min familie mens jeg er på disse traktene.. Har jo ikke lyst til å sende baby avgårde dit uten meg, men jeg må jo, ikke sant? Er jo ikke bare mitt barn.. Jeg skulle skjønt det bedre hvis det hadde vært BARNETS bestemor det var snakk om, men det er sambos bestemor. Søsteren til sambo er også der på besøk i påskeferien, og hun spurte oss igår om babyen skulle sove noe hos hennes og sambos bestemor. "vet ikke", svarte jeg. Og da kom det skarpt tilbake "hvorfor ikke?? Hva er galt i det? Vi har allerede ordnet rommet klart!" Føler at vi bare drasser babyen hit og dit; først fra mitt og sambos hjem, så hjem til min familie, så er det mye folk som har vært å hilst på, så i tillegg skal babyen bli tatt med på overnatting hos sambos bestemor og hilse på masse masse folk der. Sist gang vi dro dit på dagsbesøk med baby, så kom hele slekta (onkler av sambo, gamleonkler, venninner av babyens oldemor, søskenbarn, tremenninger osv) hannes stormende inn, og jeg tror babyen reagerte på dette..For hun virket stresset, utrygg og redd ut, og gråt hele tiden. HUff, gruer meg til hun må dra dit:( Gi meg rååd!
Gjest Skrevet 1. april 2010 #2 Skrevet 1. april 2010 Skal barnet være hos faren eller hos en oldemor hun ikke har truffet før? Hvis det sistnevnte er tilfellet ville jeg sagt nei. Små barn overlates ikke et helt døgn med folk de ikke har truffet før.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Du er mor uansett om du ikke ammer og det er du som bestemmer dette når ungen er så liten. Støtter ikke samboeren din deg?
Gjest Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Ikke sant, du er nok babyens viktigste omsorgperson enten du ammer eller ikke
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #5 Skrevet 1. april 2010 det er da barnets oldemor det er snakk om, ærlig talt, og barnets pappa er jo der, syns det er veldig urimelig av deg om ikke barnet kan få være der litt også, og at DU ikke vil være der skal jo ikke gå utover barnet og mannen din, nei, vær glad for at så mange vil ha kontakt med barnet ditt, og ikke vær så selvsentrert og sær....for det syns jeg faktisk du er nå..beklager altså..men du har ikke noe mere rett på baby du, og når du ikke ammer så sorry...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #6 Skrevet 1. april 2010 vis du ikke klarer gi hun fra deg til pappan hennes som du er sammen med så får du bite tennene sammen og bli med.. herregud. egoist . tenk på pappan
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #7 Skrevet 1. april 2010 Jeg hadde ikke latt babyen ligge over der.Sorry,men så ego er jeg. Kan han ikke ha med babyen på besøk dit noen timer på dagtid/ettermiddagen?Så kan slekta få se:) Så kommer han til deg når det er nattatid igjen.. Stå på ditt!!!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #8 Skrevet 1. april 2010 HI her Vi har avtalt på forhånd at baby skal på dagsbesøk dit noen timer, men ikke overnatte. Og ja, jeg hadde diskutert dette med sambo FØR vi dro, at jeg ikke ville la barnet overnatte der, og det ble vi enige om. Men nå er det ikke sambo heller som vil at babyen skal overnatte der; det er bestemoren hans og svigerinnen min. Svigerinnen min er overstyrende når det gjelder barnet, og er bare 17 år. Så hun tror at det bare er "kult" at barnet flyr mellom flere hjem på noen dager og overnatter litt her og der, så lenge hun selv har det bra.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #9 Skrevet 1. april 2010 Jaja, baby er forferdelig stresset når HANS familie kommer, men alt er greit så lenge det er din? Det er du som er problemet.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #10 Skrevet 1. april 2010 Hi her familien hans kommer sikkert til å spørr meg hvorfor jeg ikke bare kan sover der sammen med barnet, og da vet jeg ikke hva jeg skal svare.. Skal bare være 2-3 dager hjemme i påska, og gidder ikke bruke en av dagene på å være med dem..
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #11 Skrevet 1. april 2010 Da sier du bare at ungen skal ikke overnatte det. ferdig med det. Dette er ikke noe de har noe med. Når hun får en unge kan hun jo sende bort sin unge.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #12 Skrevet 1. april 2010 En baby har det som regel greit så lenge den får være sammen med hovedomsorgspersonen sin. I de aller fleste tilfeller er dette mor.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #13 Skrevet 1. april 2010 HI her "mye besøk" hjemme hos min mor er 4 stykker samtidig.. "mye besøk" hos sambos bestemor er til alle sitte-og ståplasser i stua og kjøkken er brukt. Også skal det ropes og kaukes, og barnet skal sendes rundt som ei fruktskål fra person til person. Ja, jeg glemte vel å fortelle at han ene onkelen som bor i det huset er anmeldt for pedofili tidligere.. JIPPI!!
CharlotteAmandaogOlivia Skrevet 1. april 2010 #14 Skrevet 1. april 2010 Når min lille var så liten var jeg opptatt av å ha henne rundt meg hele tiden, og la nå for all del ingen andre enn deg og barnefar få bestemme hvordan du/dere gjør det med deres barn. Gjør akkurat som du føler er riktig selv.
brooklyn Skrevet 1. april 2010 #15 Skrevet 1. april 2010 Hvorfor? For du trives best hjemme hos dine foreldre og får roen der, når du først er der. Det gjelder også om natten. Og så vil du ha babyen din med deg, hun er urolig om det blir for mye mas og stress. Sånn er det bare. Hvis du ikke gir skikkelig beskjed, blir det bare mas og press. Si ifra.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #16 Skrevet 1. april 2010 er faktisk en far inn i bilde. hadde ikke vært så fornøyd med deg hadde du nektet ebsøke familien.. jeg liker ikke svigers.. virkelig ikke, men noe gjør jeg for barna og sambo!!!!!!!!!!!!!!!
Molly Ringwald Skrevet 1. april 2010 #17 Skrevet 1. april 2010 Skjønner ikke helt problemet her. Dersom hverken du eller samboeren din vil at babyen skal overnatte der, så er det dere som bestemmer, ikke familien. Dere får skaffe dere en ryggrad begge to. Og med en pedofil i hus, hadde jeg ikke satt min fot innenfor døren med et barn.
Gjest Skrevet 1. april 2010 #18 Skrevet 1. april 2010 Jeg er enig med Molly. Nå er dere foreldre og må gjøre det klart at dere bestemmer over deres barn. Ferdig med den saken.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #19 Skrevet 1. april 2010 hvordan i alle daga skal du gjøre det når ungen blir eldre å skjønner mer? jeg gidder ikke dra på besøk til far sin side for vi kommer ikke overens å jeg vil helst være med min familie?? skal du si det til ungen ? synes du er ganske sta her.. å virker som du bare " kommer" opp me masse tull for å forsvare deg selv. Omsorgspersjonene for ungen er da vel like mye far som du ? Her er å har far vært delaktig hele tiden å viss dere er samboere så har vel han å kontakt med ungen sin ? Når man får unge sammen med en så må jo besteforeldrene på den andre siden å få lov til å være sammen med ungen endten du liker dem eller ikke? å en onkel som er pedofil?? som bor der? eh.. å hele familien e sammla å alle har glemt at han har tatt en unge mot sin vilje da eller? høres ikke helt sant ut spør du meg.
Hilde_85 Skrevet 1. april 2010 #20 Skrevet 1. april 2010 Når min var 2 mnd klarte ikke jeg heller å sende han fra meg. Og det hadde ikke noe med barnets beste å gjøre, det hadde bare med at jeg som mor ikke var klar, jeg hadde båret på barnet i 9 mnd, og enda ikke hatt barnevakt, det var bare for rart å skulle være fra hverandre. Men selv om du ikke kommer overns med familien der så syns jeg at du kan ta deg en tur sammen med barnet, eventuelt la barnet være med far noen timer der.
Gjest MMJ Skrevet 1. april 2010 #21 Skrevet 1. april 2010 2 mnd!! Nei, ikke tale om. Da skulle babyen vært med meg. Det hadde vært en annen sak om barnet var 1 år og faren var med på overnattingen.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #22 Skrevet 1. april 2010 Barnet deres haren mor og en far. Ingen av dere ammer. Jeg kan ikke se noen grunn til at du skulle ha større rett til å bestemme hvem barnet skal sove hos enn faren. Jeg synes også du er rimlig sær om du ikke vil overnatte der selv. Enten bør du bli med til din manns fammilie og bli kjent med dem, eller så får du i det minste la barnet være like mye hos far som hos deg.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #23 Skrevet 1. april 2010 Hei Jeg ville holdt meg til avtalen; la babyen være der noen timer, men ikke overnatte. Jeg ville ikke latt min 2 mnd baby overnatte vekke fra meg. Hvofor sover ikke barnefaren sammen med dere?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2010 #24 Skrevet 1. april 2010 Jeg hadde neket onkelen å være i nærheten av barnet. Hadde sagt at hvis barnet skulle være der, så skulle han først ut. Og ja, du kan takke nei uten å bekymre deg. Det er like greit å sette ned foten nå, for en dag blir du nødt til å gjøre det uansett. Det er deres datter og dere bestemmer. Hvis de er krass er du krass tilbake. Svar på hvorfor: Fordi små babyer knytter seg til èn hovedomsorgsperson og i dette tilfellet er det deg Fordi det blir masse frem og tilbake og masse stress. Fordi det er ukjente omgivelser for barnet ditt og han/hun er urolig andre steder en hjemme. Fordi det er en pedofil i huset. Til syvende og sist, fordi du sier nei og derfor blir det sånn!
Gjest MMJ Skrevet 1. april 2010 #25 Skrevet 1. april 2010 Leste ikke alt. Om det er en pedofil i huset!! Da skulle ALDRI mitt barn vært der!!! ALDRI ALDRI!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå