mommytil2gutter Skrevet 30. mars 2010 #26 Skrevet 30. mars 2010 Så rart, jeg opplevde nettop det samme. Lurer på om vi har hatt intervju på samme sted. Det hele begynte med at hun sa hadde 2 sterke kandidater allerede og jeg var bare liksom backupen hvis de skulle ta andre jobber eller sa nei til stillingen. Jeg hadde ikke nok ledererfaring og heller ikke den videreutdanningen de lettet etter. Intervjuet gikk egentlig veldig bra men det var en skikkelig nedtur å høre det helt fra starten. Etter jeg hørte det hadde jeg en veldig dårlig følelse men jeg har virkelig lyst på jobben så jeg gjorde mitt beste for å bevise at jeg faktisk er den rette personen for jobben. Så gikk jeg og tenkte ja vel, så får ikke jeg den jobben iallefall...men vet du hva? Nå har jeg fått 2.gangs intervju! Jeg kunne ikke tro mine egne ører da hun ringte. Så lykke til med deg. Du vet jo aldri, det kan være en spesiell taktikk de bruker for å se hvordan du takler ting... Håper du får jobben allikevel....
*Rutletutt* Skrevet 30. mars 2010 #27 Skrevet 30. mars 2010 Så dumt at det ikke gikk bedre :-(...meeeeen, fatt mot! jeg ble innkalt til intervju i en stilling jeg søkte på som jeg egentlig var overkvalifisert til (en av de første stillingene jeg søkte etter ferdige jusstudier, og var litt usikker på hva jeg "kunne" søke på...) og fikk beskjed om dette ganske tidlig i intervjuet - men de fortsatte intervjuet og jeg skjønte ikke helt hvorfor det var vits i. Noen dager senere ringte seksjonssjefen for en annen sekjson enn den jeg var til intevju hos (samme arb.giver, men annen del av bedriften) og spurte om jeg var interessert i en 6 mnd engasjement som jurist hos dem. Det var jeg selvsagt! Han sa at han hadde fått meg anbefalt etter intervjuet jeg hadde vært på, så man kan være heldig også! Jobber der enda, faktisk - og fikk fast stilling etter de 6 mnd:-)
meg & to små vampyrer Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #28 Skrevet 30. mars 2010 Masse råd her og jeg er for trøtt til å svare på alt nå. Men nei, jeg har ikke tenkt å sende inn noen klage. Beskjeden kom egentlig før det var noe intervju, så derfor jeg ble litt overrasket. Det var heller ikke noe vanlig intervju i etterkant. Jeg snakket som sagt en stund med damen etterpå, vi hadde en samtale om ulike utfordringer innen feltet som vi synes var interessante. Om ikke annet, så fikk jeg formidlet at jeg er interessert i denne type stillinger selv om de mente dette ikke var rett for meg/jeg var rett person for denne stillingen. Ja, ja, sånn kan det uansett gå. Jeg blir bare litt motløs av slikt. Og litt lei meg, siden jeg har brukt mye tid på forberedelser i forkant som egentlig ikke hjelper noe særlig. Jeg liker ikke å være arbeidssøker nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå