meg & to små vampyrer Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Hva er vitsen med å ta inn folk de ikke tror er aktuelle til stillingen til intervju da...? Bli jo helt nervevrak for ingenting, og nå er jeg bare veldig lei meg og motløs. Blæ.
Rampongi Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Sa de at de mente du ikke var aktuell for stillingen?
meg & to små vampyrer Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2010 Ja. Hun sa at hun trengte noen med en annen type erfaring (turnusplanleggingserfaring) til denne stillingen. Men, h vorfor ta meg inn da? jeg blir jo skikkelig håpefull av dette og nå er jeg jo litt nede igjen siden de tydeligvis bare liker å gi folk falske håp... syns hele greia var så rar.. Hun sa det tidlig i samtalen, så snakket vi litt generelt om studiene mine og om organisasjonen der.
Rampongi Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Så teit da. Skjønner ikke jeg heller hvorfor de valgte å ta deg inn til intervju in the first place. Møkkadame. Masse lykke til på neste jobbsøk
meg & to små vampyrer Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2010 Nei, kan ikke si jeg sitter igjen med noe positivt inntrykk av den organisasjonen nå. Eller hun dama på personal da. Ganske teit gjort. Dårlig gjort syns jeg. Jeg skjønner jo at jeg ikke har nok erfaring, men man får jo ikke det ved å aldri få muligheten heller.... Jeg prøver jo så godt jeg kan å få meg mer erfaring jeg...
Gjest Skrevet 30. mars 2010 #6 Skrevet 30. mars 2010 Det tar inn uaktuelle kandidater fordi det ser fint ut at de har intervjuet mange "aktuelle" kandidater til stillingen før de ansetter den de egentlig har bestemt seg for å ansette ... særlig i det offentlige.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2010 Ja, det kan hende det er sånn. Men det er jo bare dobbelt så ille, jeg var jo aldri egentlig aktuell. Jeg tror ikke jeg kommer til å få meg noen stilig jobb:(
meg & to små vampyrer Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 30. mars 2010 Jeg fikk dessverre ikke sjansen til å presentere meg selv så veldig, før hun på et tidlig tidspunkt sa ifra da... Men jeg er jo høflig, interessert og vi snakket jo litt om ulike spennende utfordringer innen fagfeltet allikevel da. Og jeg syns jo det hørtes ut som spennende utfordringer de stod overfor. Men spørsmålet jeg kommer til å stille meg selv om det blir ledige flere stillinger der er jo om jeg har lyst til å søke når jeg sitter igjen med litt negativt inntrykk nå... Og det er veldig dumt. Sitter igjen med mye verre inntrykk enn om jeg ikke hadde hørt noe.
barbalib har to fine gutter Skrevet 30. mars 2010 #9 Skrevet 30. mars 2010 Hvis de ikke får noen med den erfaringen de ønsker, kan du ha en sjanse Var det mange som hadde søkt på stillingen?
meg & to små vampyrer Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 30. mars 2010 Jeg ble så forfjamset av å få beskjed nesten med en gang at jeg ikke var aktuell at jeg rett og slett ikke spurte om det... Jeg burde jo bare har spurt etter søkerlista. Men det gjorde jeg altså ikke. Og det ble jo ikke noe skikkelig intervju siden hun sa det så tidlig og etter litt småprat avsluttet hun det hele. Kun en person der og det varte vel maks 20 minutter:( Og jeg som forberedte meg i hele går kveld, he he. Ja ja.
* 5 om dagen * Skrevet 30. mars 2010 #11 Skrevet 30. mars 2010 da ville jeg tatt en telefon å spurt om de tingene du nå lurer på. skriv opp spørsmålene dine,så slipper du enda en gang å glemme noe. du vil jo også virke enda mere interisert, og i hvertfall når du ikke er kvalifisert. gjør det du kan....hehe... forøvrig er det dårlig gjort av de å lure deg, de vet veldig godt at de som kommer på intervjuer er optimistiske... så lykke til :-))
meg & to små vampyrer Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 30. mars 2010 Siden jeg er så veldig og tydelig ikke det de vil ha, så ser jeg ikke poenget med å ringe henne nå. Da kommer jeg til å føle meg ganske liten og dum, for er jo sånn det intervju/ikke-intervju-greiene fikk meg til å føle meg. Ja, de vet jo at folk håper. Veldig dumt sånn. Kanskje de som jobbet der bare får så lett jobb at de ikke tenker at det er noen big deal med intervju... vet ikke jeg.
Gjest Skrevet 30. mars 2010 #13 Skrevet 30. mars 2010 Jeg blir grådig irritert av uproffe mennesker og hadde på trass tatt en høffelig telefon og bedt om søkerlista og sagt noe slik som at du er veldig interessert i denne typen stilling og derfor ønsker å vite helt konkret hva slags erfaring du trenger for å bli aktuell.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 30. mars 2010 Ha ha, kakledama. Da er du tøffere enn meg. jeg har ikke så stor jobbsøkerselvtillit at jeg tør det. Men nå får jeg legge dette bak meg. Søke videre, søke videre. Trenger jobb siden jeg ikke har og ikke har rett på noen dagpenger eller noe, så kan ikke deppe for lenge her.
* 5 om dagen * Skrevet 30. mars 2010 #15 Skrevet 30. mars 2010 ok, jeg skjønner...ikke moro. hadde det vært meg,så hadde jeg tenkt at er de sånn nå, som de skal gi et godt førsteinntrykk,så hadde det iallefall ikke blitt bedre om en hadde fått jobb der...kanskje like greit.....
meg & to små vampyrer Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #16 Skrevet 30. mars 2010 Ja, jeg tenker jo litt sånn. Samtidig er jo dette en stor arbeidsgiver her jeg bor, så ikke sikkert jeg kan ta meg råd til å tenke sånn i fremtiden. Men for nå så er jeg litt lettere irritert og skuffa.
* 5 om dagen * Skrevet 30. mars 2010 #17 Skrevet 30. mars 2010 kjenner til det. jeg bruker også noen timer til å komme meg på etter et sånt nederlag....men, det går fort over. i morra skal du se, da tenker du nytt og anderledes:-))
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. mars 2010 #18 Skrevet 30. mars 2010 Mange rare folk! Jeg søkte jobber her for en stund siden, og skrev at jeg var kun intr i fast/vikariat tilsvarende den stillingen jeg hadde fra før (75%).. Ble kalt inn til flere intervjuer hvor de hadde ledige helgestillinger.. Da blir jeg litt sånn: hallo, leser de ikke søknaden eller??
Emil & Røra Skrevet 30. mars 2010 #19 Skrevet 30. mars 2010 Jeg kjenner flere som har opplevd dette. To av dem har endt med å få tilbud om andre stillinger i samme bedrift.... Jeg skjønner at det var en nedtur, men det trenger ikke ende dårlig.
Tiddelidu! Skrevet 30. mars 2010 #20 Skrevet 30. mars 2010 Det var dårlige greier. Tror jammen jeg hadde skrevet et brev om hva som hadde skjedd og hva jeg syntes om det (formulert på en ordentlig måte selvfølgelig) og sendt til personalsjefen i bedriften, for sånn går det jo ikke an å holde på. Lykke til med jobbsøkinga :-)
Fruen i huset Skrevet 30. mars 2010 #21 Skrevet 30. mars 2010 Hei. Jeg er arbeidsgiver og kaller ofte inn folk til intervju. Noen ganger får man et inntrykk av søknaden og man tenker at personen vil passe perfekt (uavhengig av nok erfaring/utdannelse osv). Førsteinntrykket dannes i løpet av de første sekundene, og jeg har ikke tall på hvor ofte jeg har fått en velskrevet søknad og møter en usikker person som ikke kan snakke for seg og gir i det hele tatt et meget dårlig inntrykk av seg selv... Jeg hadde en gang ei til intervju som bare svarte "ja" og "nei", småstammet (ikke stammet, men stokket ord og fikk aldri frem det hun egentlig mente). Hun blunket også LENGE av gangen, slik at det ble ubehagelig for meg å snakke med henne (og dette var til en resepsjonsjobb...) Det tok meg 1 minutt å se at hun var helt feil for oss. Allikevel fullførte jeg intervjuet i respekt for damen. Noen dager senere ringer hun, og jeg sier at hun ikke får noe tilbud pga manglende datakompetanse. Hvordan skulle jeg klare å si at det var pga personligheten/førsteinntrykket? Det hadde jeg ikke hjerte til. Og damen spurte rett ut hva som var det avgjørende... Heldigvis hadde hun heller ikke datakompetanse Nå sier ikke jeg at du gjorde et dårlig førsteinntrykk, jeg kjenner jo overhodet ikke deg, men tenk på at arbeidsgiver heller ikke kjenner deg og du får kanskje bare noen få minutter (de første) på å overbevise om at du er den rette. Det hjelper ikke bare å svare på spørsmålene. Man må virkelig gå inn for å vise at man er den RETTE. Kanskje de akkurat hadde hatt inne den perfekte kandidaten? Du skal overgå den for å få jobben da :-) Lykke til neste gang!
Fruen i huset Skrevet 30. mars 2010 #22 Skrevet 30. mars 2010 Til fantasiløs: Om vi leser søknaden? Erh... Når vi får inn 100-200 søknader på en jobb, henger vi oss ikke opp i detaljer på hvor mye folk kan jobbe ;-) Min erfaring er at selv om det står en ting i søknaden, og vi tilbyr noe annet, så kommer vi ofte til en løsning om vi begge vil det sterkt nok. Husk at en arbeidsgiver er villig til å strekke seg langt for å få den rette arbeidstakeren - i alle fall i det private næringsliv
Fruen i huset Skrevet 30. mars 2010 #23 Skrevet 30. mars 2010 Jeg ser du har fått råd om å sende inn en klage til bedriften. Det må du ikke finne på!! Tenk om de tenker at du er aktuell for en annen stilling der ...? Da er du uaktuell med en gang du enten maser om jobb eller KLAGER! Hallo, det er det verste rådet jeg har hørt i hele mitt liv! Jeg kan jo fortelle en annen historie - om ei som søkte på jobb hos oss. Først tok det litt tid før vi fikk kalt inn til intervju, så hun ringte meg 3-4 ganger. Hun sa hun kjente "alle" som jobbet hos oss, og jeg spurte jo selvfølgelig mine kollegaer om de kjente henne, og ingen kjente henne. Før ei kom på at hun hadde vært innom en dag, hengt seg som en klegg på min kollega og bønnfalt om at hun måtte legge inn et godt ord for henne til meg! Eh... hallo!? I alle fall i en av telefonsamtalene fra henne, sier jeg at hun ikke har den nødvendige utdannelsen (dette stod tydelig i stillingsannonsen som lå på finn.no). Hun: Nei, man trenger ikke den utdannelsen for å jobbe hos dere! Jeg: Jo, det må man. Hun: Det er det rareste jeg har hørt! Hallo igjen... Jeg kaller henne selvsagt ikke inn til intervju, så får jeg en mail hvor det står: "jeg er meget forundret over at jeg ikke er kalt inn til intervju". ... Hadde jeg hatt den minste lyst til å kalle henne inn, hadde jeg i alle fall ikke gjort det nå ...! :-)
neste*gang Skrevet 30. mars 2010 #24 Skrevet 30. mars 2010 hvem sa dette da? personalsjefen eller den kom til å bli sjefen din i den jobben du søkte? isåfall det var sjefen som sa det skal du bare være glad til for da liker de å "trampe" på deg og det ville også gjøre til daglig.... hadde du likt å jobba med slike?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå